• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
6

سوار کردن مسافر خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد

  • کد خبر : 5639
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
سوار کردن مسافر خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد
صدای خاوران-رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: برابر مصوبه شورای هماهنگی ترافیک کاشمر از ابتدای مهرماه سوار کردن مسافر خارج از ترمینال و هر کدام از میادین شهری به خصوص در ابتدای بلوار ثامن و میدان شهید غلامی که در خروجی به سمت مشهد هستند ممنوع است.

مهدی حقیقی در جلسه تعیین تکلیف پارک سوار میدان شهید غلامی افزود: بدون شک با رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری متخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌شود و سه ماه کارت هوشمندشان قفل خواهد شد.

وی مطرح کرد: در صورت توقف اتوبوس‌های برون شهری بیش از یک دقیقه در هر کدام از میادین از جمله میدان شهید غلامی با دوربین‌هایی که نصب شده توسط سامانه سپهتن از راننده عکس‌برداری خواهد گردید و مدت زمان توقف نیز در سامانه ثبت می‎گردد که در صورت تخلف توسط پلیس راهور و خود اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برخورد قانونی می‌گردد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر بیان کرد: شاید در ابتدا مخالفت‎هایی توسط رانندگان و برخی شهروندان در ممنوعیت سوار کردن مسافر بیرون از ترمینال صورت گیرد اما برابر مصوبه شورای هماهنگی ترافیک کاشمر از ابتدای مهرماه این طرح باید اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف نظارت بیشتر بر پروتکل‌های بهداشتی و ساماندهی مسافران انجام می‎شود، گفت: اگرچه قبل از سوار شدن به اتوبوس‌های برون شهری باید وضعیت سلامت‌ مسافران از نظر ابتلا به کرونا کنترل و استعلام شود و در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام وضعیت سلامت مسافر از تردد جلوگیری شود اما اگر مسافر در بین راه سوار اتوبوس شود این استعلام گرفته نمی‌شود و سلامت دیگران به خطر می‌افتد.

حقیقی افزود: اگر شهرستان با کمبود پایانه مواجه است باید در این خصوص شورای ترافیک شهرستان و استانداری تصمیم‎گیری کنند اما به دلیل نبود پایانه نمی‌توان تخلف و قانون شکنی کرد، اگر تاکنون مسافران خارج از پایانه مسافربری سوار اتوبوس‎های برون شهری می‌شدند کوتاهی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با طرح ممنوعیت سوار کردن بین راهی مسافر توسط رانندگان اتوبوس شاهد مراجعه بیشتر مسافران به ترمینال مسافربری باشیم.

حقیقی گفت: توقف اتوبوس‌ها در میادین شهر برای سوار کردن مسافر بعضأ موجب بروز حوادثی می‎گردد که در همین رابطه مقرر شد پلیس راهور بر تردد اتوبوس‎ها نظارت بیشتری داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد لازم را انجام دهد.

وی در پایان یادآور شد؛ مسافران می‌توانند بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را به مقصد هرکدام از شهرها به صورت اینترنتی تهیه کنند و نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال مسافربری نیست، همچنین از ساعت ۵ صبح تا ۱۸ عصر با فواصل نیم ساعت بطور مستقیم از محل پایانه خدمات دهی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد اطلاع‎رسانی لازم توسط شهرداری برای ممنوعیت سوار کردن مسافر بین‌راهی توسط رانندگان اتوبوس‌ها صورت گیرد.

پایانه مسافربری کاشمر در سال 1370 احداث گردیده است و در تمامی این سالها بسیاری از مسافران برای رفتن به مشهد به جای رفتن به ترمینال از میدان شهید غلامی سوار اتوبوس می‌شدند که بعضأ موجب بروز مشکلاتی می‌شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5639
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.