• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
16

زنده باد پاسخگويي و شفافيت!

  • کد خبر : 3475
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
زنده باد پاسخگويي و شفافيت!
پيتر دراکر، پدر علم نوين مديريت مي گويد: «مدير خوب باس پاسخگو باشه.» براي همين مي خواهيم چند تکنيک موثر پاسخ گويي را به شما آموزش دهيم.

این مطلب طنز است؛ اگر مشابه آن را در جامعه خودتان دیدید، اتفاقی است!!

پيتر دراکر، پدر علم نوين مديريت مي گويد: «مدير خوب باس پاسخگو باشه.» براي همين مي خواهيم چند تکنيک موثر پاسخ گويي را به شما آموزش دهيم.

الف) يکي از اصول اوليه پاسخگويي «شفافيت» است. اگر مي خواهيد مدير پاسخگو و روراستي باشيد، بايد تمام تصميم گيري هايتان در «اتاق شيشه اي» باشد. حالا که مي خواهيد با هزينه کردن، اتاقتان را شيشه اي کنيد، از اين شيشه دودي ها بگيريد، خيلي قشنگ است و به بيرون کاملا ديد داريد. بعد هم براي صرفه جويي در مصرف انرژي از شيشه دوجداره استفاده کنيد. اين طوري صداي جلسات خصوصي تان که با ياران گرمابه و گلستان تان مي گيريد، بيرون نمي رود! و البته براي بقيه آلودگي صوتي و تصويري هم ايجاد نمي کنيد.

ب) جامعه موفق، جامعه اي است که در آن چشم تيزبين رسانه ها، ناظر برعملکرد مديران باشد. هرچند وقت يکبار، حتما کنفرانس خبري برگزار کنيد. متأسفانه فضاي برگزاري کنفرانس هاي خبري محدود است. پس ناچاريد يک فهرست از رسانه هايي محبوبتان که مي خواهيد در جلسه دعوت شوند، تهيه کنيد. از عکس گرفتن در حالت هاي مختلف اصلا فراموش نکنيد! (کلا شفافيت مزش به عکس گرفتنه)! از طرف ديگر چند وقتي است اصحاب رسانه خيلي خجالتي شده اند و ممکن است رويشان نشود سوالات شان را با طيب خاطر بپرسند. خودتان فهرست سوالات را هم تهيه کنيد و بگوييد همين سوالات را بپرسند!

ج) خيلي صريح عرض مي کنم، دوره مديران خشک و بداخلاق گذشته! شما بايد يک مدير شوخ طبع باشيد. همين حُسن خلق شما باعث مي شود که مردم و در رأس آنها اصحاب رسانه، ارتباط بهتري با شما برقرار کنند. اصلا وقتي کنفرانس خبري برگزار کرديد، فکر کنيد داريد استندآپ کمدي اجرا مي کنيد. جواب هرسوالي را با شوخي بدهيد و بعد خودتان قاه قاه بزنيد زير خنده. حتي بهتر است چندنفر را هم در بين جمعيت بگذاريد که از شوخي هاي شما ريسه بروند و پخش زمين شوند.

د) مردم محرمِ مديران هستند، بايد از همه چيز مطلع باشند. شما هم پاسخ گويي تان نبايد محدود به رسانه هاي رسمي باشد. حتما يک گروه و کانال و اکانت تلگرامي و اينستاگرامي بسازيد، شده به نام طرفداران فيک! و از اين طريق با مردم شريف در ارتباط مستقيم باشيد. بگذاريد حرف دلشان را آنجا بزنند و شما هم در حد وسعتان جواب دهيد! سوالي هم از شما نشد دلخور نشويد، سريع با شماره هاي ناشناس و مجعول! خودتان از خودتان سئوال کنيد، اينکار به شما روحيه مضاعف مي دهد که باز شفافيت را از اتاق شيشه اي دنبال کنيد!

ه) در باب شفافيت، در مقابل انتقادها خونسرد باشيد و ظاهر آرام خود را حفظ کنيد. اما يادتان باشد، تحمل انتقاد را نداشتيد حاشا کنيد يا از طرف شکايت! به نتيجه هم نرسيديد، مطرح که مي شويد.

در پايان تاکيد مي کنم از عکس گرفتن هرگز فراموش نکنيد. حتي اگر خوش عکس نبوديد، خود را نخوريد تکنولوژي به کمک تان خواهد آمد!!

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3475
  • نویسنده : ع.واقعیت
  • منبع : جوانه های ترشیز
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.