• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
6

روند کاهش دمای هوا از نواحی شمالی خراسان رضوی آغاز می‌شود

  • کد خبر : 7754
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
روند کاهش دمای هوا از نواحی شمالی خراسان رضوی آغاز می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از مهر ـ کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا، امروز از نواحی شمالی خراسان رضوی آغاز شده و تا دوشنبه صبح در سطح استان ادامه می‌یابد.

زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، امروز علاوه بر وزش باد نسبت شدید همراه با گردوخاک، بر میزان ابرناکی در استان نیز افزوده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین بتدریج در ساعات بعدازظهر از شمال غرب استان رگبار باران و رعدوبرق با احتمال رخداد تگرگ آغاز خواهد شد که انتظار داریم امشب و فردا بر گستردگی آن افزوده شود.

وی افزود: در مناطقی از مرکز و شرق استان نیز شاهد رگبار پراکنده باران (در مناطق مستعد همراه با رعدوبرق) باشیم. این وضعیت با شدت و ضعف تا اواخر وقت چهارشنبه، در استان تداوم خواهد داشت. همچنین روند کاهش دمای هوا، امروز از نواحی شمالی استان آغاز شده که تا دوشنبه صبح در سطح استان ادامه می‌یابد.

آهنگرزاده به وضع هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه سرخ با کمینه دمای ۸ درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۲ و ۲۹ درجه سلسیوس بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بیشترین مقدار سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سرخس با ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مهر

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7754
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.