• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
13

روزهای سیاه کرونا و عادی انگاری مردم کاشمر

  • کد خبر : 4982
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
روزهای سیاه کرونا و عادی انگاری مردم کاشمر
کرونا دوباره جان گرفته و هر روز رکورد جدیدی را به نام خود ثبت می‌کند، شهرهای منطقه ترشیز یکی‌یکی قرمز شده‌اند و برای چندمین بار آژیر قرمز طی چند روز گذشته در کاشمر به صدا در آمده است.

روزهای سیاه کرونا و عادی انگاری مردم کاشمر

جواد افتخاری

کرونا دوباره جان گرفته و هر روز رکورد جدیدی را به نام خود ثبت می‌کند، شهرهای منطقه ترشیز یکی‌یکی قرمز شده‌اند و برای چندمین بار آژیر قرمز طی چند روز گذشته در کاشمر به صدا در آمده است. بر اساس آنچه کارشناسان می‌گویند؛ وضعیت سهمگین‌تر از یک سال گذشته است.

اما با این وجود و با تمامی هشدارهایی که تاکنون به خاطر اوج گرفتن موج چهارم کرونا داده شده، متأسفانه شاهد عادی انگاری شهروندان منطقه ترشیز نسبت به این ویروس منحوس که تاکنون جان بسیاری را گرفته است؛ هستیم. این عادی انگاری‌ها به حدی شده که نه‌تنها بسیاری با ماسک غریبه شده‌اند بلکه در روستایی نزدیک کاشمر با حضور جمعیتی حدود هزار نفر و بدون رعایت هیچ‌گونه پروتکل بهداشتی، جشن عروسی و پایکوبی برگزار می‌شود.

کرونا این جادوی سیاهی با آسان‌گیری تمام نشده و نمی‌شود اما برخی شهروندان متعجب‌اند از این‏که چرا آمار کرونا این‌چنین فزونی یافته، آن‌ها می‌گویند ما که رعایت می‌کنیم، اما این رعایت نیم‌بند با رعایت نکردن تفاوتی ندارد. تا وقتی در شیپور عادی شدن بدمیم باید همه به سرمان زده و لباس سیاه بپوشیم و از قرمز شدن شهرهایی مانند کاشمر ناله کنیم و شاهد باشیم در عرض چند روز، آمار مبتلایان و فوتی‌های مبتلا به کووید19، از دو برابر هم فراتر رفته است.

ویروس منحوس کرونا که این روزها در کمین غفلت‌ها و بی‌توجهی برخی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، بی‌امان تاخت‌وتاز می‌کند و رخت عزا بر تن برخی خانواده‌ها پوشانده است، سرعت ابتلایش 4 برابر شده و برخلاف آنچه در روزهای اول گفته می‌شد دیگر نه کودک می‌شناسد و نه بزرگ، نه پیر و نه جوان، فقط منتظر کوچک‌ترین غفلتی است تا جان بگیرد.

هرچند این روزها، سیاه‌ترین روزهای کرونا در منطقه رقم می‌خورد، اما شواهد نشان می‌دهد؛ در صورت عدم مقابله همگانی با این بیماری مرگبار و تداوم وضعیت کنونی، روزهایی سیاه‌تر نیز در راه است، بنا به گفته دانشمندان و متخصصان کادر درمان و بهداشت، واکسن ویروس کرونا نمی‌تواند فوراً به عالم‌گیری کووید۱۹ پایان دهد و زندگی مردم جهان را به وضعیت عادی و شرایط پیش از شیوع کرونا برگرداند. پس می‌طلبد مرگبار بودن این ویروس را جدی گرفته، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و به‌راحتی از کنار آن عبور نکنیم.

این‏که این بار قرار است کرونا به خاطر بی‌احتیاطی کدام‌یک از ما را ببرد نمی‌دانم اما می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و زدن ماسک بر قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کرد.

به امید روزی که هرچه زودتر جشن پایان کرونا را در کنار خانواده‌های‏مان بگیریم.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4982
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.