• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
8
هشدار

رد پای کرونای انگلیسی در کاشمر پیدا شد

  • کد خبر : 4072
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
رد پای کرونای انگلیسی در کاشمر پیدا شد
سخنگوی ستاد استانی کرونا با بیان اینکه  رد پای کرونای انگلیسی در کاشمر پیدا شده است، گفت: ...

به گزارش صدای خاوران- به نقل از شهرآرا نیوز- سخنگوی ستاد استانی کرونا با بیان اینکه  رد پای کرونای انگلیسی در کاشمر پیدا شده است، گفت: در روز‌های گذشته ۲ مسافر از کشور انگلیس به کاشمر سفر کرده بودند که کرونای آن‌ها مثبت بوده است. برای تشخیص نوع کرونای این ۲ نفر منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم.

محمدحسین بحرینی در جلسه هفتگی ستاد مبارزه با کرونای استان با اشاره به اینکه تشخیص کرونای انگلیسی با روش‌های مرسوم امکان پذیر نیست، ادامه داد: به جز تهران هیچ یک از کلان شهر‌های کشور دستگاه تشخیص کرونای انگلیسی و آزمایش نمونه‌ها را ندارند؛ به همین دلیل باید تعدادی از نمونه‌ها برای آزمایش و تشخیص این نوع جهش یافته به تهران ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونای استان اکنون به یک نهم زمان پیک کرونا در استان کاهش یافته است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد فوتی‌های کرونا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

محمدحسین بحرینی با بیان اینکه ۱۸ شهرستان خراسان رضوی، از جمله مشهد، از زرد به آبی تغییر رنگ داده اند، افزود: در روز جمعه تنها یک فوتی کرونا در بیمارستان‌های علوم پزشکی مشهد ثبت شده است.

وی در تشریح وضعیت بستری‌های کرونای استان نیز گفت: در حالی میانگین تعداد بستریان جدید در هفته گذشته ۱۲۵ نفر بوده که میانگین تعداد افراد بستری در هفته دوم آبان ماه ۴۲۰ نفر بوده است.

مهمانی‌ها و مجالس، عامل ۵۱ درصد کرونا

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از افراد در مهمانی‌ها و مجالس مختلف به کرونا مبتلا شده اند، افزود: به همت و همراهی مردم و مسئولان، نسبت به گذشته در شرایط مطلوبی قرار داریم، اما اگر به حفظ این شرایط اهتمام ورزیده نشود، وضعیت پایدار نخواهد ماند.
وی اظهار کرد: در روز‌های گذشته با درخواست‌های زیادی برای سفر به شمال کشور روبه رو بوده ایم. این درحالی است که وضعیت ابتلا به کرونا در این استان‌ها اصلا خوب نیست.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4072
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.