• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
6

دولت سیزدهم به دنبال جبران عقب ماندگی‌های کشور است

  • کد خبر : 6380
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
دولت سیزدهم به دنبال جبران عقب ماندگی‌های کشور است
صدای خاوران-معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم به دنبال جبران عقب ماندگی‌های کشور است و در این مسیر با کمک نخبگان از مشکلات گره‌گشایی می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم به دنبال جبران عقب ماندگی‌های کشور است و در این مسیر با کمک نخبگان از مشکلات گره‌گشایی می‌شود.
سیدمحمد حسینی در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن گفت: در حوزه دیپلماسی، صنعت، کشاورزی و… کارهای بسیاری انجام شده و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می‌توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که همیشه روابط‏مان با دنیا بر اساس عزت، حکمت و مصلحت است، برخی هیاهو می‌کنند که داریم کشور را به چین و روسیه می‌فروشیم در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست و هیچ‌گاه این اتفاق نخواهد افتاد؛ گفت: در دولت سیزدهم وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن به مطالبات مردم منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد.
وی اظهار کرد: در توافق راهبردی ۲۵ ساله که با چین آغاز شده یکی از موارد مقرر شده، سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه حمل و نقل و راه‌آهن هست که در این زمینه تحولاتی در دست انجام است.
وی با بیان این‌که گرفتاری‌های امروز مردم، زیبنده کشور ایران نیست، به ویژه آن‌که ما به دنبال تحقق نظامی هستیم که در سطح دنیا الگو و الهام‌بخش باشد، افزود: در دهه اخیر کشور آسیب‌های بسیاری از خشک‌سالی دیده و در این راستا با تشکیل شورای عالی آب و با تخصیص اعتبارات و تغییر در شیوه کشت و نحوه آبیاری اهتمام دولت بر حل مشکلات کشور قرار گرفته است.
وی مطرح کرد: دولت طی پنج ماهی که کار خود را آغاز کرده در اولین ریل‌گذاری در سند بودجه به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌هاست، لذا با توجه به ظرفیت‌ها باید آستین همت را بالا زد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت در زمینه بهبود معیشت مردم، تنها منتظر کشورهای اروپایی نبوده و هم‌زمان که تیم مذاکره کننده در حال رایزنی است، با قاطعیت گام‌های مهم دیپلماسی برداشته شده که گواه آن سفر رئیس‌جمهور به روسیه به عنوان بخشی از دیپلماسی چند وجهی کشور برای گره‌گشایی از مشکلات کشور است.
وی با بیان این‌که برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی نباید منتظر چند کشور اروپایی که تمامی مبادلات تجاری که با آن‌ها داریم کمتر از افغانستان است باشیم، گفت: عده‌ای کشور را معطل نگه داشته‌اند که ببیند نتیجه مذاکرات چه می‌شود.
حسینی افزود: برای لغو تحریم‌ها با جدیت وارد شده‌ایم و خنثی‌سازی صورت گرفته و حضور رئیس‌جمهور در روسیه، گام مهمی در زمینه دیپلماسی اقتصادی است.
وی عنوان کرد: طی پنج ماه اخیر بر اساس گزارش گمرک، صادرات غیر نفتی 42 درصد افزایش یافته و ما در زمینه برقراری ارتباط با سایر کشورها حفظ عزت، حکمت و منافع را در نظر داریم.
معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: ما مشکلات کشور را می‌دانیم و معتقدیم باید مشکل بروکراسی اداری حل شود لذا تفویض اختیار به استانداران از همین امسال داده می‌شود تا کارها انجام و زمینه سرمایه‌گذاری فراهم گردد.
وی با اشاره به وجود برخی قوانین و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر اظهار کرد: نخبگان باید دیدگاه‌های‏شان را در مباحثی از جمله جایگزین ارز ترجیحی، اینترنت ملی و… که هم‌اکنون در حال بحث در دولت است اعلام کنند تا دولت برای خدمت و گره‌گشایی مشکلات مردم برنامه‌ریزی کند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6380
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.