• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
6

در مسیر امید؛ تمام روز، تمام شب

  • کد خبر : 4861
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
در مسیر امید؛ تمام روز، تمام شب
صدای خاوران- در واپسین روزهای سال نودوپنج، دوستی از آن سال به‌واسطه حادثه دل‌خراش ساختمان پلاسکو به "سال نود و رنج" نام برد. نامی که برای سایر سال‌های نیمه دوم دهه نود هجری شمسی هم مصداق..

صدای خاوران- در واپسین روزهای سال نودوپنج، دوستی از آن سال به‌واسطه حادثه دل‌خراش ساختمان پلاسکو به “سال نود و رنج” نام برد. نامی که برای سایر سال‌های نیمه دوم دهه نود هجری شمسی هم مصداق دارد. رنج‌هایی که در سال‌های بعد شدیدتر و عمیق‌تر نیز شد، اما تاریخ پرفرازونشیب این‌کهن بوم و بر به ما آموخته که همواره باید “امید” را حفظ کرد و خوبی‌ها را دید و ستود؛ تا امید زنده بماند. در این کوتاه نوشتار و در آستانه سال جدید برآنم تا موفقیت‌هایی هرچند کوچک که در حوزه کاری‌ام در سال 99 رقم خورده را برشمارم.

یکی از موفقیت‌های کوچک و قابل یادآوری در سال نودونه در حوزه اداری، “سنت تقدیر و تجلیل” در شورای اداری شهرستان بود. هرچند در سال جاری به ‌واسطه بیماری کرونا شورای اداری شهرستان آن نظم و نسق گذشته را نداشت اما در همان چند جلسه که با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، یکی از محورهای ثابت آن تقدیر و تجلیل از خادمان به مردم بود. اولین تجلیل شورای اداری شهرستان در اردیبهشت‌ماه و در واپسین روزهای مجلس یازدهم برگزار شد به‌پاس تلاش‌های چهارساله دکتر بهروز بنیادی؛ و بهترین تعبیر را حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده منتخب به کار برد، آنجا که گفت؛ “خدمات دکتر بنیادی به این چهارسال مجلس خلاصه نمی‌شود، بلکه او بیست‌سال در کسوت پزشک طبیب دردهای ما بوده است”. شناخت دکتر بنیادی از کاستی‌ها و ضعف‌های حوزه بهداشت و درمان در کنار اولویت دادن دولت به حوزه سلامت، چهارسال خوب را برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان رقم زد و امروز شهرستان کاشمر و دیار ترشیز از برخوردارترین شهرستان‌های استان در این حوزه است. پیگیری‌های ایشان در سمت دبیر کمیسیون تلفیق در آخرین سال مجلس نیز کمک شایانی به قرار گرفتن پروژه محور شادمهر به انابد در زمره پروژه‌های ملی کرد. هرچند قطعه دوم محور کاشمر ـ شادمهر در سال‌جاری پیشرفت فیزیکی مطلوب را نداشت، اما امید است؛ با پیگیری‌های حجت‌الاسلام نیک‌بین، در سال آتی شاهد بهره‌برداری از بخشی از قطعه دوم محور و انعقاد قرارداد سایر قطعات باشیم.

حضور آزاده سرافراز، جانباز و پیشکسوت فرهنگی در شورای اداری شهرستان در سی‌امین سالگشت ورود آزادگان به میهن عزیز اسلامی از دیگر تقدیرهای شایسته بود. ایشان از خاطرات و گله‌هایش گفت و از این‌که این اولین‌بار در سی‌سال پس از ورود به میهن است که فرصت یافته در جلسه شورای اداری دغدغه‌های خود و هم‌رزمانش را به مدیران شهرستان بگوید. دو متخصص عفونی شهرستان سرکار خانم دکتر عربیخوان و دکتر زارع در زمره پزشکان ایثارگری بودند که به نمایندگی از همه کادر درمانی از آن‌ها تقدیر شد و نیز دکتر بهشتیان و خانم دکتر طاهری دو داروسازی که در ماه‌های اولیه شیوع کرونا و روزهای کمبود شدید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک، کمک‌کار ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان شدند. در سالگشت برگزاری اولین نمازجمعه پس از انقلاب به امامت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی نیز از ائمه جمعه شهرستان تقدیر شد. حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی به‌حق معلم اخلاق است، در این زمانه رواج بی‌اخلاقی‌ها و نیز حجت‌الاسلام احدی و حجت‌الاسلام محمدیان. سنت تقدیر از خادمان مردم در حوزه‌های مختلف سنت نیکویی است که امید در آینده نیز تداوم یابد.

از دیگر روزهای خوب حداقل برای من به‌عنوان نیرویی وزارت کشوری، تکمیل و بهره‌برداری از تالار همایش‌های فرمانداری شهرستان بود. فرمانداری شهرستان کاشمر با بیش از هفت دهه قدمت، فاقد یک سالن همایش بود. پروژه‌ای که در دوران فرمانداری مهدی فروزان آغاز شد و تا تکمیل و تجهیز و بهره‌برداری، پنج فرماندار را به خود دید و با درایت محمدعلی نبی‏پور فرماندار پیشین در انتخاب پیمانکار دارای اهلیت و پیگیری‌های مسلم ساقی بیست‌امین فرماندار پس از انقلاب شهرستان، این مهم محقق شد. همچنین باید یاد کرد از هنرجویان هنرستان دخترانه رازی که با هنر و خلاقیت‏شان ساختمان فرمانداری را مزین به المان سرو نمودند.

دو پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب شهری و نیز اصلاح، توسعه و تقویت شبکه گاز از طرح‌های زیرساختی و بسیار ضروری شهرستان بودند که علاوه بر همت دو دستگاه متولی، همیاری شهردار و شورای‌شهر را نیز به همراه داشت، هرچند به دلیل حفاری‌ها، مزاحمت‌هایی برای شهروندان عزیز ایجاد کرد.

از دیگر رویدادهای خوب سال نود و نه که توسط مقام معظم‌رهبری به نام “سال جهش تولید” نام‌گذاری شد، فعال شدن ده بنگاه تولیدی تعطیل شده و برگشت آن‌ها به چرخه تولید و اشتغال بود. علاوه بر آن، تأسیس و آغاز بهره‌برداری واحد تولید نوشیدنی بیسمارک و نیز گاوداری 500 رأسی، سردخانه زیر صفر و واحد تولید غذای آماده در کنار ده‌ها پروژه خرد و متوسط دیگر از مهم‌ترین رویدادهای شهرستان در زمینه تولید و اشتغال است. سرمایه‌گذاری  فعالان اقتصادی در زمینه تولید، خود نشانی از بهبود فضای کسب‌وکار در سطح شهرستان و نویدبخش فردایی بهتر  برای کهن دیار ترشیز است.

اینک در آستانه سال جدید و ضمن آرزوی صحت، سلامت، بهروزی و شادکامی برای هم‌وطنانم، با شیخ سخن سعدی هم‌کلام می‌شویم که خوش‌سرود:

هنوز با همه دردم، امید درمان است

که آخری بود آخر، شبانِ یلدا را

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4861
  • نویسنده : مهدی نایه ‏در
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.