• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
6

درمان 21 نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد

  • کد خبر : 7765
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
درمان 21 نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد
پایگاه خبری تحلیل صدای خاوران به نقل از فارس ـ رئیس بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 21 نوع بیماری در این دانشگاه با پیوند مغز استخوان درمان شده است.

علی قاسمی با اشاره به اینکه این مرکز در سال 91 راه اندازی شد و جزو 5 مرکز پیوند سلول های بنیادی خون ساز در کشور محسوب می شد، خاطر نشان کرد: این مرکز در حوزه پیوند مغز استخوان کودکان نیز دومین مرکز پیوند در کل کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تا کنون حدود 290 پیوند سلول های بنیادی خونساز در بیمارستان منتصریه انجام شده است که درصد قابل توجهی از آن ها موفقیت آمیز و باعث نجات جان بیمار شده است.

قاسمی با بیان اینکه از لحاظ تنوع و نوع بیمارانی که پیوند شده اند در کشور رتبه سوم به مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد، تصریح کرد: انواع پیوند آلوژنیک و اتولوگ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است که این امر موجب نجات جان بسیاری از بیماران شده است.

وی با اشاره به اینکه پیوند مغز استخوان از خود فرد بیمار، خواهر یا برادر، پدر و مادر، اقوام درجه دوم، بند ناف و بانک سلول های بنیادی ایران در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است گفت: بهترین نوع پیوند از خواهر یا برادر فرد بیمار است که می توان نتایج خوبی را از آن انتظار داشت.

رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در صورت امکان افزایش فضای فیزیکی بخش، این مرکز با نیروی انسانی کافی که در اختیار دارد، می تواند به بیماران بیشتری خدمات درمانی ارایه کند.

وی تاکید کرد: 68 درصد بیماران پیوند مغز استخوان شده در دانشگاه علوم پزشکی طول عمر بالای ۵سال عاری از بیماری داشته اند که این امر نشان دهنده موفقیت پیوندهای انجام شده است.

فارس

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7765
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.