• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
5

درب اتاق مسئولان باید بر روی خبرنگاران باز باشد

  • کد خبر : 7525
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
درب اتاق مسئولان باید بر روی خبرنگاران باز باشد
صدای خاوران-طالعی رسالت، مشی و سیاق دادستانی کاشمر را حمایت از خبرنگاران و ارتباط مستمر با آن‌ها دانست و افزود: امروز رسانه یکی از مهم‌ترین عناصر و ارکان حاکمیت است، کسانی که می‌خواهند برای مردم کار کنند نمی‌توانند از حوزه رسانه و خبر غافل باشند.

غلامرضا طالعی در جمع خبرنگاران مطالبه‌گری را پاشنه آشیل رسانه‌ها دانست و گفت: پیگیری حقوق مردم، انعکاس و دفاع از آن‌ها توسط خبرنگاران باید مبتنی بر حق‌نگری، عدالت و به دور از جانب‌داری و تعصب باشد.

وی احیای حقوق عامه و مطالبه‌گری حقوق مردم را از مهم‌ترین رسالت‌های اجتماعی خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاری جزء مشاغلی محسوب می‌شود که سختی‌ها و مشکلات خاص و ویژه خود را دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر نبود امنیت شغلی، برخورداری از کمترین مزایا، حقوق و دستمزد را از جمله مشکلات خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: کاشمر در حوزه کار خبرنگاری، خبر و رسانه جزء فعال‌ترین شهرهای خراسان‌رضوی است و این جای تقدیر دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با اشاره به این‌که هر چه رسانه‌ها فعال‌تر باشند کار حوزه دادستانی که احیاء حقوق عامه است، راحتتر می‌شود؛ گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های حقوق عامه شناسایی مشکلات است که رسانه در انتقال مسائل و مشکلات جامعه به ما نقش حائز اهمیتی دارند.

طالعی رسالت، مشی و سیاق دادستانی کاشمر را حمایت از خبرنگاران و ارتباط مستمر با آن‌ها دانست و افزود: امروز رسانه یکی از مهم‌ترین عناصر و ارکان حاکمیت است، کسانی که می‌خواهند برای مردم کار کنند نمی‌توانند از حوزه رسانه و خبر غافل باشند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر تصریح کرد: اگر اعتقاد به رسانه داریم و بر این باور هستیم که منعکس‌کننده مشکلات مردم هستند و می‌تواند بهترین مطالبه‌گر برای حقوق مردم باشد، نباید برای او محدودیت ایجاد کنیم باید آزادی و قدرت بیان را در چارچوب قانون به آن‌ها بدهیم.

طالعی تحلیل‌های درست، عدم جانب‌داری از فرد یا گروه خاص، احساس مسئولیت اجتماعی، انعکاس درست مشکلات مردم، رعایت اصول خبرنگاری، پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و منشور اخلاقی و… را از جمله وظایف و رسالت‌های خبرنگاران دانست.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر ادامه داد: امروز مردم به دلیل مشکلات فراوانی که در خصوص مسائل مختلف از جمله تحریم‌ها با آن‌ها مواجه‌اند نیازمند پیگیری مطالباتشان هستند که رسانه‌ها در این راستا و انتقال مطالبات آن‌ها به مسئولان نقش به‌سزایی دارند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7525
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.