• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
5

“دانش ‏آموز شهید”

  • کد خبر : 7481
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
“دانش ‏آموز شهید”
صدای خاوران-با شروع جنگ تحمیلی و با این‌که ۱۵ سال بیشتر از عمرش نگذشته و مشغول تحصیل بود؛ اما در تب‌وتاب رفتن به جبهه و دفاع از کیان و سرزمین اسلامی ایران لحظه‌ای آرام و قرار نداشت تا این‌که دل دریایی‌اش را با ثبت‌نام در دوره آموزشی و اعزام به جبهه‌ها به ساحل قرار رسانید و صف مجاهدان اسلام پیوست.

شهید حسن خالق‌زاده در هشتم تیرماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در شهر کاشمر دیده به جهان گشود. پدرش حاج محمد خالق‏زاده از چهره‌های متدین و مذهبی و انقلابی کاشمر بود. حسن از ابتدای کودکی و نوجوانی در کنار درس و تحصیل همراه پدر و برادر بزرگ‌تر شرکت فعال در محافل مذهبی و دینی داشت و این حضور مستمر باورهای دینی و مذهبی او را عمیق‌تر کرده بود.

از همین‌رو دوران نوجوانی که مصادف با قیام مردم مسلمان ایران علیه حکومت پهلوی بود، او نیز از طریق شرکت در تظاهرات مردمی و پخش اعلامیه اعتراض خود را به ظلم و ستم خاندان پهلوی اعلام و در این نهضت مردمی مشارکت داشت.

بعد از پیروزی انقلاب با ثبت‌نام در دفتر عاشقان خدا یعنی بسیج، بیعت مجددی با آرمان‌های امام و انقلاب کرد و در تأمین امنیت شبانه شهر و روستا مشارکت داشت.

با شروع جنگ تحمیلی و با این‌که ۱۵ سال بیشتر از عمرش نگذشته و مشغول تحصیل بود؛ اما در تب‌وتاب رفتن به جبهه و دفاع از کیان و سرزمین اسلامی ایران لحظه‌ای آرام و قرار نداشت تا این‌که دل دریایی‌اش را با ثبت‌نام در دوره آموزشی و اعزام به جبهه‌ها به ساحل قرار رسانید و صف مجاهدان اسلام پیوست.

پس از چند مرحله حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در جریان عملیات والفجر ۴ در منطقه عمومی پنجوین در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۶۲ به فیض عظمای شهادت نائل گشت و به‌صف “سابقون‌السابقون” پیوست.

پیکرش اما در منطقه جا ماند و مدت ۱۵ سال جسم مطهرش مفقود گردید، تا اینکه به همت بچه‌های تفحص سپاه آثاری از پیکر به دست آمد و پس از تشییع باشکوه بر دستان مردم شهیدپرور این دیار در گلزار شهدای کاشمر در جوار مرد دین و سیاست مدرس شهید(ره) به خاک سپرده شد.

پس از عمری غریبی بی‌نشانی

خدا می‌خواست در غربت نمانی

که ای سرو سرافراز از تو هرچند

پلاکی بازگشت و استخوانی…

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7481
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.