• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
4

خراسان رضوی پیشرو در توسعه و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است

  • کد خبر : 7726
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
خراسان رضوی پیشرو در توسعه و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از خبرگزاری مهر ـ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی پیشرو در توسعه بومگردی و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است.

یوسف بیدخوری با بیان اینکه خراسان رضوی پیشرو در توسعه بومگردی و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است اظهار کرد: گردشگری، خود می‌تواند گامی مؤثر در مسیر اصلاح و تجدید حیات روستاها نیز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سرعت رو به رشد بومگردی در استان و جذابیت‌های این حوزه برای گردشگران، فرصتی برای جذب و ورود بیشتر گردشگر است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۵۰ اقامتگاه بومگردی روستایی به نیروی محرکه توسعه و پیشرفت روستاهای استان تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و فرصتی برای جذب گردشگر را بازی می‌کنند.

بیدخوری با بیان اینکه در توسعه گردشگری روستایی و بومگردی، خانه‌های قدیمی روستاها بازسازی می‌شوند گفت: با جذب گردشگر، علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها، درآمد فروشگاه‌های محلی از فروشندگان صنایع دستی تا فروشندگان مایحتاج روزانه افزایش پیدا می‌کند و این موجب می‌شود تا ساکنان روستا، بیشتر تشویق به زندگی در آنجا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: علاوه بر این بومگردی و اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی به دلیل شرایط ویژه و منحصر به فردی که دارند به واسطه ارتباط نزدیک با طبیعت، به شدت مورد توجه گردشگران و مورد مقبولیت هستند و بنابر این نمی‌توان در این زمینه شک داشت که این بخش، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۴ روستا در این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردارند که بر اساس مطالعات انجام شده این روستاها توانمندی بالقوه مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند که ۳۸ روستا به صورت تخصصی و کارشناسی دارای قابلیت گردشگری شناسایی شده و ۱۶ روستای دیگر نیز به عنوان «روستای هدف گردشگری» تعریف شده‌اند.

بیدخوری اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری از ظرفیت بسیاری برای توسعه بومگردی و ایجاد واحدهای اقامتی برخوردار است.

خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7726
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.