• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
9

حاکمیت در عرصه فرهنگ و هنر ضعیف عمل کرده است

  • کد خبر : 4577
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
حاکمیت در عرصه فرهنگ و هنر ضعیف عمل کرده است
به گزارش صدای خاوران- نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت در عرصه فرهنگ و هنر ضعیف عمل کرده است، گفت: هنر را نباید با سیاست آلوده کرد.

به گزارش صدای خاوران- نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت در عرصه فرهنگ و هنر ضعیف عمل کرده است، گفت: هنر را نباید با سیاست آلوده کرد.

حجت الاسلام جواد نیک بین با تأکید بر اینکه نت‌های موسیقی، وزن‌های شعر، هنر تئاتر، فیلم و رسانه نباید در خدمت سیاست و سیاستمداران قرار بگیرند، افزود: اگر موسیقی و رسانه در خدمت سیاست قرار بگیرند مستهجن و مستهلک خواهند شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم هنرمندان موفق باشند و به خوبی از هنر خود استفاده کنند باید آزاد باشند، تصریح کرد: وقتی شاعران را مجبور می‌کنیم فقط در یک موضوع خاص شعر بگویند یعنی اینکه نمی‌خواهیم رشد کنند.

وی با بیان اینکه مؤثرترین، مؤدب‌ترین و بهترین افراد در حوزه شعر، موسیقی، تئاتر هستند، از کاشمر به عنوان شهرستان ادب نام برد و گفت: تاکنون هنرمندان کاشمری به خوبی توانسته‌اند نقش خود را ایفا کنند و آوازه این شهرستان را در همه نقاط ایران پخش کنند.

نیک بین با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت هنرمندان بیشتر استفاده کنیم، ادامه داد: تاکنون بودجه‌های خوبی برای مجتمع فرهنگی کاشمر اخذ شده و منتظر واریز هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: اگر کلیه نهادهای نظارتی، اداری، امنیتی و در مجموع حاکمیت و نظام پشتیبان هنرمندان نباشند روزگار و تاریخ با آن‌ها تسویه حساب خواهد کرد، بخش کوچکی از موسیقی صرف موضوعات احساسی و عارفانه می‌شود و بخش دیگری را برای اعتراض می‌خوانند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنرمندان بیشتر از مشکلات مالی و به خصوص از بی‌توجهی به هنر رنج می‌برند، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اگر کسی گیتار و ویالون بزند مطرب شده است متأسفانه این نوع نگاه هنرمندان را منزوی کرده است.

وی عنوان کرد: باید نگاهمان را به هنر به خصوص موسیقی تغییر دهیم، اکنون حال فرهنگ خوب نیست بید توجه بیشتری کرد و تا می‌توانیم باید پشتیبان هنرمندان باشیم.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4577
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.