• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
7

حاشیه پررنگ‌تر از متن

  • کد خبر : 6052
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
حاشیه پررنگ‌تر از متن
صدای خاوران- بدون شک بیشترین سهم انتقادات به سفر محمدباقر قالیباف را در حوزه پررنگ شدن موضوع تدابیر تیم حفاظتی  و شکل‌گیری حلقه‌ای خاص در اطراف نماینده باید دید. تصمیم بر عدم حضور خبرنگاران در جلساتی که برگزار شد شائبه انجام حرکات پوپولیستی و نمایشی، به دور از تلاش برای رفع مشکلات را داشت. ای‌کاش سخت‌گیری‌ها حلاوت حضور مردم در کنار خادمان خود را تلخ نمی‌کرد! در این میان پیگیری‌های نماینده شهرستان در برگزاری هرچه بهتر این مراسم و حضور تمامی مسئولین و انسجام مثلث امام جمعه ، فرماندار و نماینده شهرستان در پرداختن به موضوع جاده مرگ ستودنی بود.

سفر محمدباقر قالیباف در کسوت رئیس یکی از سران سه قوه به کاشمر در سالروز شهادت آیت‌‎ا… مدرس و روز مجلس را به فال نیک می‌گیریم، به ویژه آن‌که قریب یک دهه از آخرین باری که رئیس مجلس شورای‌اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان به کاشمر سفر کرده می‌گذرد. از آنجایی‌که اخبار مهندسی شده مربوط به این سفر را دوربین رسانه ملی و شبکه‌های مختلف آن و برخی خبرنگاران سایت‌های رسمی انعکاس دادند، لذا مواردی در حاشیه سفر که پررنگ‌تر از متن بود، اشاره می‌شود؛

پررنگ‌ترین حاشیه‌های این سفر مسائل تشریفاتی آن بود؛ از حذف اسامی برخی خبرنگاران تا برگزاری جلساتی بدون حضور آنان و دل سپردن به انعکاس آن تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری خانه ملت که بیش از همه با موضع مردمی بودن مجلس شورای‌اسلامی که نمایندگان آن نیز با رأی مستقیم آنان انتخاب شده‌اند، زاویه داشت. در این‌جا مجالی برای کالبد شکافی این سفر که تحت تدابیر حفاظتی و امنیتی برگزار شد، نیست؛ بلکه تلاش بر بیان مواضعی واقع‌بینانه از جریان این سفر است.

گرچه شاید به دلیل گذشت سال‌ها، آداب و تشریفات مربوط به سفر مسئولان کشوری را از یاد برده باشیم!! اما نیک می‌دانیم برای مسئولانی که خود را خادم خاکی مردم می‌دانند، این همه دوری از مردم و برنامه‌ریزی تیم حفاظتی سوال برانگیز است! چه بسا پس از گذشت40 سال از انقلاب مردمی انتظار نمی‌رود مسئولین با خیل محافظین در بین مردم حضور یابند، شاید از صحنه‌های نازیبای این مراسم برخوردهای نامناسب و تعداد زیاد محافظین بود، گویی مردم بینوا همه خطاکارانی سابقه دارند!!. محدودیت‌های اعمال شده حتی برای خبرنگاران توجیهی نداشت و این شائبه را به وجود می‌آورد که عدم حضور در جلسات حاشیه‌ای چه مسائلی را در پی دارد که باید از نگاه عده‌ای به دور باشد؟!

با این حال شگفتی مردم از استفاده از فرودگاه کاویان پرواز شرق در سفر رئیس مجلس شورای‌اسلامی که با پرواز مستقیم از تهران به کاشمر آمد را نمی‌توان نادیده گرفت و نشان داد؛ زمان آن رسیده که مسئولین شهرستان در یک اقدام جدی مشکلات پیش‌روی این پروژه را برطرف کنند تا هرچه سریع‌تر بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیشتر بتواند رؤیای چندین ساله مردم ترشیز در استفاده از ناوگان هوایی و پرواز هواپیما برفراز آسمان این شهر را مهیا سازند.

به رغم آن‌که نماینده شهرستان تصمیم به هم‌گرایی بین جریان‌های سیاسی منطقه دارد، متأسفانه عده‌ای از اطرافیان سعی در انشقاق دارند. برگزاری مراسمی تحت عنوان دیدار با «نخبگان» گلایه‌های زیادی را در پی داشت. چه کسی است که نداند در  دیار نخبه‌پرور ترشیز فراتر از اشخاص حاضر در همایش را به خود دیده است، اما برخی کمتر مایلند آنها را ببینند زیرا نگاه و سلیقه‌شان با هم همخوانی ندارد. لذا جمع سرمایه‌گذاران و تیم اقتصادی شهرستان بیشتر نمود داشت تا افراد فرهیخته و نخبه! لذا این موضوع بیشتر به یک مانور تبلیغاتی و دست‌آویزی صرفا برای تشکیل یه جلسه به نظر رسید تا نتایج و ثمرات آن.

هرچند این دست از مراسم اغلب از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود اما انگار در روز موعود چنان عجله و شتابی در کار بود که متأسفانه آن‌چنان‌که بایدوشاید از سفر رئیس‌مجلس و هیئت همراه در واگویه مشکلات منطقه بهره نبردیم. شاید اگر بازدید از واحدهای تولیدی، یا دعوت مدعوین در جلسات مختلف، گزینشی نبود، این همه گلایه‌ از این سفر وجود نداشت. هرچه هست به نظر می‌رسد؛ هرچند نماینده شهرستان جهت بهتر برگزار شدن این مراسم تمام سعی خودش را انجام داد، اما بنا به دلایلی نتوانستیم و نشد از فرصت حضور مدیران کشوری کمال استفاده را ببریم. کاش  از بیان مشکلات واهمه‌ای نداشتیم و باور می‌کردیم لاپوشانی مشکلات دردی از ما درمان نمی‌کند و دیر یا زود مشکلات و گرفتاری‌ها ـ در صورتی که حل نشوند ـ  ما را گرفتارتر می‌کنند.

بدون شک بیشترین سهم انتقادات به سفر محمدباقر قالیباف را در حوزه پررنگ شدن موضوع تدابیر تیم حفاظتی  و شکل‌گیری حلقه‌ای خاص در اطراف نماینده باید دید. تصمیم بر عدم حضور خبرنگاران در جلساتی که برگزار شد شائبه انجام حرکات پوپولیستی و نمایشی، به دور از تلاش برای رفع مشکلات را داشت. ای‌کاش سخت‌گیری‌ها حلاوت حضور مردم در کنار خادمان خود را تلخ نمی‌کرد! در این میان پیگیری‌های نماینده شهرستان در برگزاری هرچه بهتر این مراسم و حضور تمامی مسئولین و انسجام مثلث امام جمعه ، فرماندار و نماینده شهرستان در پرداختن به موضوع جاده مرگ ستودنی بود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6052
  • نویسنده : علیرضا افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.