• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5
دکتر بنیادی:

جهش تولید با ثبات اقتصادی محقق می‌شود

  • کد خبر : 2864
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
جهش تولید  با ثبات اقتصادی محقق می‌شود
نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی گفت: ثبات اقتصادی، عدم پراکندگی تصمیم‌گیری و تنقیح قوانین در مجلس کمک فراوانی به جهش تولید می‌کند.

بهروز بنیادی با تأکید بر این‌که جهش تولید در ادامه رونق تولید است، گفت: به گفته کارشناسان برای تحقق جهش تولید باید اقدامات متنوع و مهمی رخ دهد، از جمله مهم‌ترین اقدامات، ثبات اقتصادی است یعنی باید تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی کشور در چند سال آینده به نحوی باشد که نرخ ارز و تورم ثابت بماند.

وی ادامه داد: با ثبات اقتصادی سرمایه‌گذاران برای نقش‌آفرینی در رونق اقتصادی و جهش تولید وارد میدان می‌شوند، برای دستیابی به این ثبات باید مانع پراکندگی تصمیم‌گیران شد، دستگاه‌ها به‌جای این‌که جزیره‌ای عمل کنند باید در یک مسیر حرکت کرده که با تنقیح قوانین می‌توان به این هدف دست یافت.

وی بیان داشت: قوانین باید در راستای کمک هر چه بیشتر به تولید باشد اما در حوزه تولید قوانین پراکنده متعددی چون محیط کسب‌وکار، مالیات، تجارت، کمرگ، بانکداری، مدیریت خدمات کشوری و غیره داریم که انتظار می‌رود مجلس آینده با انجام کار بزرگ تنقیح قوانین، موانع پیش روی تولید را از بین ببرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: قانون بانکداری نیاز به اصلاح دارد، نرخ سود کنونی از جمله موانع جدی بر سر راه سرمایه‌گذاران و صاحبان پول‌های خرد هستند، این میزان سود مانع جذب سرمایه‌گذاران خرد می‌شود، با تجدیدنظر در این قانون می‌توان جذب سرمایه را افزایش داد.

این نماینده مجلس گفت: با وجود این‌که بانک‌های تخصصی چون کشاورزی و صنعت و معدن داریم اما لازم است در حوزه خدمات، ای تی و دانش‌بنیان‌ها نیز بانک‌های تخصصی ایجاد شود تا این حوزه‌ها در راستای جهش تولید وارد میدان عمل شوند.

بنیادی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار خارجی بیان داشت: در شرایط کنونی باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد اما سیاست خارجی با عدم استفاده از ظرفیت سفیران در عرصه اقتصادی عملکرد مناسبی نداشته، در موضوع کرونا نیز دیپلماسی عمومی وارد میدان شد و دیپلماسی خارجی نتوانست موفق عمل کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص تولید، تصریح کرد: با کمک از این گزارش می‌توان در بازه یک‌ساله برای جهش تولید برنامه‌ریزی کرد اما لازم است قوانین مزاحم برداشته و با تجمیع و بازنگری بستر را برای رشد اقتصادی فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2864
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.