• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
9
مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر

جان ساکنین مسکن مهر در خطر است

  • کد خبر : 761
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
جان ساکنین مسکن مهر در خطر است
مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: مسکن مهر 1008 واحدی کاشمر فاقد هرگونه امکانات ایمنی و تجهیزات لازم در برابر آتش‌سوزی است و این موجب شده جان مردم در خطر باشد.

امیر نژادرحیم افزود: متأسفانه در روزهای اخیر با بروز حادثه آتش‌سوزی در یکی از پارکینگ‌های مسکن مهر، که در آن سه هزار جفت کفش به‌صورت غیراستاندارد نگهداری می‌شدند، شاهد برخی موارد ناایمن در آنجا بودیم.

وی گفت: اگرچه از این‌گونه انبارهای غیراستاندارد در شهرستان بسیار است، به‌طوری‌که 95 درصد انبارها در سطح شهرستان غیراستاندارد است و هر لحظه امکان بروز حادثه‌ای از جمله آتش‌سوزی در آن‌ها هست.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با اظهار تأسف از این‏که مردم هیچ‌گونه توجهی به ایمنی ندارند، بیان کرد: بی‌توجهی آحاد جامعه به موضوع ایمنی به معضلی تبدیل شده و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته نیز جوابگو نبوده است.

وی در خصوص حادثه اخیر آتش‌سوزی در مسکن مهر کاشمر گفت: در حادثه اخیر اگر نیروها کمی دیرتر می‌رسیدند و اطفاء حریق با تأخیر انجام می‌شد بدون‏شک شاهد حوادث بسیار ناگواری بودیم.

نژادرحیم با بیان این‏که به دلیل کیفیت بسیار پائین مصالحی که در سازه مسکن مهر بکار رفته در پی بروز این حادثه، شاهد ترک‌خوردگی سازه بودیم و این نشان داد متأسفانه مسئولان مجتمع هیچ توجهی به موضوع ایمنی نداشته‌اند.

وی افزود: تمامی واحدهای مسکن مهر کاشمر فاقد هرگونه تمهیدات ایمنی از جمله فایرفاکس و سیستم اطفای اتوماتیک است و تاکنون بارها این مشکلات به مسئولان مجتمع مسکن مهر تذکر داده شده ولی اقدامی صورت نگرفته است.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با تأکید بر این‏که نباید جان مردم را فدای بی‌تفاوتی کرد، مجتمع مسکونی مسکن مهر را فاقد هیچ‌گونه ایمنی در برابر حوادث دانست و افزود: در حادثه اخیر به دلیل نبود وسایل ایمنی، ساکنان طبقات بالا، از شدت انتشار دود نمی‌توانستند به بیرون از مجتمع بیایند و به پشت‌بام رفته بودند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=761
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.