• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
13
بخشدار ششطراز؛

تپه تاریخی شهر کندر مکانی برای معتادان

  • کد خبر : 1685
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
تپه تاریخی شهر کندر مکانی برای معتادان
بخشدار ششطراز گفت: به دلیل نبود اعتبار، اکنون تپه تاریخی شهر کندر به مکانی برای معتادان و استعمال موادمخدر تبدیل شده و مشکلات اجتماعی به وجود آورده است.

رضا رمضانی عنوان کرد: این تپه تاریخی که میراث نیاکان و گذشتگان بوده اکنون به یک مکان غیر فرهنگی تبدیل شده به طوری‌که در شورای تامین و کارگروه شورای مبارزه با موادمخدر این موضوع مطرح شده است.

وی گفت: مسئولان استان باید بیشتر به خلیل‎آباد توجه داشته و مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان را بیش از گذشته حمایت کنند.

بخشدار ششطراز با اشاره به این‌که ظرفیت‎های بسیاری خوبی در حوزه گردشگری خلیل‌آباد وجود دارد، عنوان کرد: جمع‌آوری انگور و تبدیل آن به کشمش ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: به رغم این‌که از کویر بسیار خوبی برخوردار هستیم اما اگر نتوانیم به موقع آن را معرفی کنیم بدون شک شهرستان‌ها‎ی اطراف این پتانسیل را به نام خود به ثبت خواهند رساند.

رمضانی بیان کرد: نباید نسبت به ارزش‎های تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم منطقه بی‎تفاوت بود، زیرا امروز گردشگری پتانسیل عظیمی برای کسب درآمد است که از آن غافل مانده‎ایم.

وی با بیان این‌که بارندگی‎های اخیر موجب گردید بافت‌های قدیمی در بسیاری از روستاها به مکان‌هایی ناامن تبدیل شود، افزود: اکنون بسیاری از کودکان از کنار همین دیوارها تردد می‌کنند و هر لحظه امکان فاجعه انسانی وجود دارد.

بخشدار ششطراز با اشاره به این‌که متاسفانه دهیاران مجبورند برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای، برخی از این بناها را تخریب کنند، افزود: اکنون بناهای تاریخی در برخی مناطق به مکان‌های غیر فرهنگی تبدیل شده‎اند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1685
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.