• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
4

تغییر کاربری زمین‌ها، توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب

  • کد خبر : 6257
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
تغییر کاربری زمین‌ها، توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب
صدای خاوران-دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاشمر گفت: تغییر کاربری زمین‌هایی در پشت روستای فروتقه توسط افراد سودجویی صورت گرفته که برای مصالح و منفعت شخصی خود این اقدامات را انجام می‌دهند.

دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاشمر گفت: تغییر کاربری زمین‌هایی در پشت روستای فروتقه توسط افراد سودجویی صورت گرفته که برای مصالح و منفعت شخصی خود این اقدامات را انجام می‌دهند.

محمد شجعی در گفت‌وگویی با اشاره به تخریب‌هایی که اخیراً با مجوزهای قانونی و برابر وظیفه‏مندی جهادکشاورزی در روستای فروتقه صورت گرفته ولی عده‌ای به‌عمد این اقدام را در نشریات و فضای مجازی غیرقانونی جلوه داده‌اند، افزود: بر اساس تبصره دو ماده10 قانون حفظ کاربری اراضی این اجازه داده شده که جهادکشاورزی با نظر کارشناسی و با حضور نماینده دادستان و دستگاه امنیتی پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب نماید.

وی اظهار کرد: بر اساس این قانون، جهادکشاورزی در ابتدا باید به محلی که ساخت‌وساز غیرمجاز در آن صورت می‌گیرد مراجعه نموده و ضمن دادن اخطاریه مکتوب به فرد متخلف، دستور توقف عملیات را بدهد، اگر فرد توجهی به اخطاریه صادر شده نداشت، جهادکشاورزی مجدد با حضور نماینده نیروی انتظامی اقدام به تهیه صورت‌جلسه نموده و با حضور نماینده دادستان و به همراه نیروی انتظامی می‌تواند اقدام به تخریب نماید.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر عنوان کرد: هرچند در تخریب‌های اخیر سم‌پاشی‌های بسیاری علیه جهادکشاورزی صورت گرفت، اما وقتی مستندات خود را به دستگاه‌های مرتبط ارائه دادیم حتی از این اقدام به‌موقع ما تقدیر شد.

وی بیان کرد: هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو بخواهند اراضی کشاورزی را برای تفریح خود تبدیل به باغ ویلا با رنگ و لعاب کار تولیدی کنند و در این راستا بر اساس قانون به جد جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

شجعی گفت: تمامی املاکی که اخیراً در روستای فروتقه تخریب شده‌اند، صاحبان آنها از قبل اخطارها را به‌صورت کتبی دریافت نموده بودند و مستندات هم موجود است حتی وقتی برگه اخطاریه را دریافت نموده‌اند، امضاء کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای حفاظت از حقوق بیت‌المال و حقوق عامه مردم در این حوزه ورود داشته و اجازه ندادیم حتی یک ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سال‌جاری انجام شود.

دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاشمر با بیان این‌که در تخریب‌های اخیر 18 مورد قلع‌وقمع صورت گرفته، افزود: پی‌کنی‌ها هم جزء آمار تخریب محسوب می‌شود، حتی در ادامه باید از این افراد شکایت کرده تا مصالح را جمع کرده و زمین را به حالت اولیه در بیاورند.

وی اظهار کرد: هیچ‌گاه کشاورزان و دامداران واقعی منطقه دست به تغییر کاربری اراضی نمی‌زنند و اگر بعضاً اقداماتی می‌بینیم از سوی افراد سودجویی برای مصالح و منفعت شخصی‌شان است و مدیریت جهادکشاورزی تمام‌قد از تولیدکننده و کشاورز واقعی حمایت می‌نماید.

شجعی گفت: نباید چون زمین بایر بوده، تغییر کاربری دهیم و اقدام به ویلاسازی کنیم، حتی اگر ساخت و سازی هم انجام شود نیاز به آب دارد که با وضعیت منابع آبی موجود شهرستان اصلاً به صلاح نیست و درصورتی‌که این ساخت‌وسازها در آینده به شهر ملحق گردند اجرای مقررات شهرسازی با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

وی سرعت رسیدگی به پرونده‌های متخلفین در پرونده‌هایی که بنا به ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی تشکیل می‌گردد را توسط دستگاه قضا بسیار مطلوب ارزیابی نمود و افزود: در این خصوص همکاری ویژه‌ای صورت می‌گیرد که قابل‌تقدیر است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6257
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.