• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
10
هشت روز هفته

بمب خبری دستگیری مدیر آمدنیوز و دارایی‏های یارانه‏‌سوز

  • کد خبر : 2249
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۵۲
بمب خبری دستگیری مدیر آمدنیوز و دارایی‏های یارانه‏‌سوز
در این هشت‌روز هفته درگیرودار این‏که کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان و امارات به دنبال این بودند که سطح درگیری‌های خود با ایران را از نظامی به بُعد سیاسی کاهش دهند؛ بمب خبری دستگیری روح‌الله زم مدیر آمدنیوز منتشر شد، هرچند هنوز نحوه دستگیری و بازداشت او در ابهام قرار دارد، اما تاکنون تنها جزییاتی که از سوی منابع نظامی منتشر شده این است که...

در این هشت‌روز هفته درگیرودار این‏که کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان و امارات به دنبال این بودند که سطح درگیری‌های خود با ایران را از نظامی به بُعد سیاسی کاهش دهند؛ بمب خبری دستگیری روح‌الله زم مدیر آمدنیوز منتشر شد، هرچند هنوز نحوه دستگیری و بازداشت او در ابهام قرار دارد، اما تاکنون تنها جزییاتی که از سوی منابع نظامی منتشر شده این است که این دستگیری با کمک سرویس‌های امنیتی خارجی صورت گرفته که البته این خبر نیز به‌صورت غیررسمی مطرح شده است.

هرچند در همان ابتدای بازداشت “زم”، طیفی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی سعی در القای ارتباط او با مقامات دولتی داشتند که در این بین بیش از همه سخن از حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور مطرح است؛ به‌طوری‌که نماینده مشهد ادعایی جنجالی علیه او و دولت مطرح کرد و مدعی شد؛ “برخی کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری با آمدنیوز مرتبط بوده‌اند”؛ که توئیت‏های جنجالی او با واکنش “آشنا” روبه‌رو شد. البته با ردوبدل شدن این توئیت‌ها باید منتظر جنجال‌هایی جدید در رابطه با “آمدنیوز” و “روح‌الله زم” باشیم. جنجال‌هایی که ممکن است به دستگیر، برکناری و برخورد با برخی مقامات دولتی و غیردولتی ختم شود.

در این اوضاع و احوال با خبر شدیم امارات۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرد، البته مجموعه شرایط و تحولات در منطقه در چند وقت اخیر به سمتی رفته که کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌بینند رویکرد اصلی ترامپ معطوف به خود آمریکاست و علاقه‌ای ندارد هزینه‌ای برای تأمین امنیت این کشورها پرداخت کند و شاهد هستند که آقای ترامپ در موضوع خاورمیانه کلاه خود را سفت ‌چسبیده است.

در این میان کنار گذاشتن یک میلیون نفر از جمع دریافت‌کنندگان یارانه در ۲ ماه اخیر هم خبرساز شد. گویا داشتن برخی دارایی‌ها از جمله ماشین بالای200 میلیون، خانه سنددار، اجاره‌نشینی لوکس، کارت کشیدن‌های بی‌اندازه و حساب بانکی فربه از مهم‌ترین شاخص‌های شناسایی میلیاردرهای یارانه‌بگیر بوده که عملیات حذف آن‌ها وارد فاز جدیدی شده است که البته ما نگران این موضوع نیستیم چون شاخص‌های لازم را نداریم.!!

این روزها بار دیگر موضوع طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران، در صدر اخبار جا گرفت. هرچند این موضوع طرحی قدیمی و مربوط به دولت احمدی‌نژاد است که یک‌بار در سال ۹۱ موافقت دولت برای اجرا را کسب کرد اما به مرحله اجرا نرسید و پس از آن در دوره‌های مختلف مسکوت ماند و روسای سازمان محیط‌زیست و وزارت نیرو با اجرای آن موافقت نکردند. اما این طرح طی سال‌های اخیر موردتوجه رئیس‌جمهور قرار گرفته و اصرار بر اجرای آن دارد. این در حالی است که اغلب کارشناسان این طرح را مخرب می‌دانند. به گفته یک فعال زیست‌محیطی؛ انگار رئیس سازمان محیط‌زیست، تحت‌فشار رئیس‌جمهور و به بهای قربانی‌کردنِ وزیر نیرو، می‌خواهد به حسن روحانی ثابت کند به عهدش وفا کرده و اینک توپ در زمین وزارت نیرو است!

در این گیرودار رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان خیلی صریح‌ درباره “همه‌پرسی” سخن گفت. او که تا پیش از این کمتر به این صراحت درباره اختلاف اصلی موجود در میان مقامات کشور سخن می‌گفت از یک اختلاف استراتژیک حرف زد. او گفت: 41سال است هنوز به جواب روشن و قاطعی نرسیده‌ایم؛ عده‌ای می‌گویند تعامل سازنده با دنیا و عده‌ای هم می‌گویند تقابل مداوم؛ عده‌ای می‌گویند دشمن را باید بشکنیم و عده‌ای هم می‌گویند می‌شود بسیاری مشکلات را حل کرد؛ اما این‌که استراتژی تعامل باشد یا تقابل؛ این مسئله است. هرچند این برای اولین بار است که روحانی این‌گونه صریح درباره درخواستش برای برگزاری همه‌پرسی سخن می‌گوید. اما یک فعال سیاسی پیشنهاد متفاوتی به او داد و گفت. «جناب روحانی بزرگوار، خودتان هم نیک می‌دانید که برگزاری رفراندم بر سر سیاست خارجی یک طنز تلخ بیشتر نیست. نه اقلیت انقلابی چنین اجازه‌ای می‌دهد و نه شما خیلی اهل ایستادن بر روی آن هستید. به جای آن‌ یک نظرسنجی ساده برگزار نمایید که در آن از مردم پرسیده شود آیا موافق آمریکاستیزی هستند یا نه؟»

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار!

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2249
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.