• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
12
دادستان خلیل‎آباد:

بسیاری از آثار تاریخی خلیل‌آباد رها هستند

  • کد خبر : 1681
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
بسیاری از آثار تاریخی خلیل‌آباد رها هستند
دادستان خلیل‎آباد گفت: با توجه به این‌که بسیاری از آثار تاریخی شهرستان رها شده هستند، انتظار می‎رود با نصب تابلو به معرفی آثار تاریخی پرداخته شود که همین اقدام در پیشگیری از وقوع جرم اهمیت بسیاری دارد.

حمید سلطانی افزود: متاسفانه در بخش میراث فرهنگی، حفاری‎های غیرمجازی وجود دارد که می‎طلبد توجه بیشتری به این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان این‌که خلیل‎آباد، شهرستانی غنی از آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی است که حفاظت و حراست از آنها امری مهم به شمار می‌رود، اظهار کرد: تشکیل انجمن‎های میراث فرهنگی در کاهش مشکلات تاثیر بسیار بسزایی دارد و انتظار می‎رود در گام اول شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی هر روستا صورت گیرد.

سلطانی با تأکید بر این‌که رعایت حریم‎ها و حفاظت از آثار تاریخی امری مهم و قانونی است، افزود: متاسفانه به دلیل کوتاهی برخی افراد در بعضی از روستاها به دلیل رعایت نکردن ضوابط، پرونده‎هایی تشکیل شده که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

وی گفت: به دلیل کوتاهی‌هایی در حفظ و حراست از آثار تاریخی موجب شده در یکی از مناطق شهرستان آثار تاریخی به محلی برای تجمع معتادین و استعمال موادمخدر تبدیل شود.

دادستان خلیل‎آباد اظهار کرد: پرونده‎های متعددی با موضوع کاوش و حفاری غیرمجاز به قصد به دست آوردن گنج در شهرستان داشته‎ایم به طوری‌که در یکی از روستاها 20 متر حفاری هم صورت گرفت.

وی گفت: دهیاران باید نسبت به آثار تاریخی و رفت و آمدهای مشکوک در روستاها حساس باشند و موارد مشکوک را به نیروهای انتظامی اطلاع دهند.

سلطانی نگهداری و استفاده از فلزیاب را ممنوع دانست و بیان کرد: اگر فردی با قصد به دست آوردن گنج، منطقه‎ای را حفاری کند حتی اگر وسیله‎ای را هم کشف نکند، مجرم است.

وی افزود: میراث فرهنگی خلیل‎آباد برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی با کمبود نیرو مواجه است و باید نسبت به تقویت کادر اداری این اداره اقدام گردد.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1681
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.