• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
18
دادستان بردسکن؛

بردسکن نیازمند شعبه ویژه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 1688
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۵۴
بردسکن نیازمند شعبه ویژه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی
دادستان بردسکن گفت: با توجه به حجم بالای آسیب‎های اجتماعی و در نتیجه وجود تعدادی فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست باید شعبه ویژه‎ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی در بردسکن راه‎اندازی گردد، هرچند وظیفه همگانی است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

احمد فرزانه افزود: هرچند با بررسی آمار سال 96 و97 در زمینه رسیدگی به پرونده‎ها با کاهش موجودی مواجه بوده‌ایم و این نوید خوبی است، اما کافی نیست.

وی عنوان کرد: به‌رغم این‌که جرم و جنایت در کشور رو به افزایش است، اما نسبت به پارسال در بردسکن کاهش ورودی پرونده‌ها را داشته‎ایم، همچنین طی سال گذشته 9 شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان تشکیل شد که برگزاری منظم این جلسات موجب کاهش حدود سه درصد ورودی پرونده‎ها گردید.

دادستان بردسکن افزود: بردسکن شهری کوچک با 75 هزار نفر جمعیت است اما میزان ورودی پرونده‎ها در این شهرستان بسیار زیاد بوده و زیبنده نیست.

وی از بالا بودن جمعیت کیفری نسبت به جمعیت شهرستان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که به‌عنوان محکوم علیه به زندان معرفی می‎شوند تبعات و آسیب‎های اجتماعی نه تنها متوجه آنان بلکه موجب بروز مشکلاتی برای سایرین نیز می‎گردد.

فرزانه با بیان این‌که پارسال ورودی پرونده‎ها و عملکرد حوزه قضایی در قسمت دادسرای بردسکن حدود چهار هزار و 517 پرونده بوده است، عنوان کرد: به توجه به این‌که عملکرد دادگاه شهرستان چهارهزار و 840 پرونده بوده در مجموع پارسال بالغ ‌بر نه هزار و 400 پرونده داشته‌ایم.

وی گفت: اگر به‌طور متوسط در هر پرونده دو تا سه نفر طرف دعوا باشند 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان درگیر پرونده قضایی هستند که می‎طلبد متولیان امور فرهنگی و اقتصادی در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که پارسال در دادگستری بردسکن 243 مورد پرونده طلاق توافقی به درخواست زوجه و زوج ثبت شده به طور میانگین ماهیانه در شهرستان 20 پرونده طلاق تشکیل شده است.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضا انجام امور اجرایی نیست بلکه باید بر امور نظارت داشته و به پرونده‎های قضایی رسیدگی کند اما برخی مسئولان برای انجام هر اقدامی به دادگستری نامه می‎زنند درصورتی‌که با درایت و شجاعت، هر کس باید کار خود را به درستی انجام دهد.

فرزانه هم‏چنین گفت: جای تأسف دارد برخی مواقع از ادارات سرقت می‎شود و این نشان می‎دهد برخی مدیران به حوزه کاری خود توجهی ندارند.

وی با بیان این‌که اگر مدیران کار اجرایی خود را به درستی انجام دهند آمار پرونده‌های متشکله در دادگستری کاهش می‌یابد؛ ادامه داد: به دلیل فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آمار برخی پرونده‌ها از قبیل موادمخدر، سرقت و نزاع‌های فردی، جمعی، طلاق و مطالبه نفقه و الزام به تمکین در شهرستان بالاست.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1688
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.