• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
4

برخی برای رفتن از کوهسرخ به دنبال پارتی هستند

  • کد خبر : 7296
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
برخی برای رفتن از کوهسرخ به دنبال پارتی هستند
مدیر جهادکشاورزی کوهسرخ با بیان این‌که نیرویی که به‌اجبار به شهرستان آورده شود، هیچ انگیزه‌ای برای کار کردن ندارد؛ گفت: این افراد هنوز نیامده به دنبال پارتی و آشنا هستند تا از منطقه محروم کوهسرخ بروند.

حمیدرضا مداح در گفت‌وگویی افزود: مسئولان باید برای این شهرستان به فکر نیروهای بومی باشند، چرا که متأسفانه در استخدامی‌های جدید هم، هیچ نیرویی به شهرستان اختصاص نیافته است.

وی اظهار کرد: دولت باید به مناطق محروم مانند کوهسرخ توجه ویژه‌ای داشته باشد، با توجه به این‏که برخی نیروها از شهرهای دیگر به‌اجبار به این منطقه فرستاده‌ می‌شوند، روزهای تعطیل در خارج از منطقه هستند.

مدیر جهادکشاورزی کوهسرخ تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی به‌شدت در جذب تسهیلات و اعتبارات به منطقه ضربه وارد نموده، به‌طوری‌که افرادی که به شهرستان می‌آیند فقط به فکر این هستند تا استخدام شده و به‌سرعت از کوهسرخ بروند.

مداح ادامه داد: از اواخر اسفندماه خسارت‌ها به بخش کشاورزی شهرستان با سرما آغاز و با سیلاب، باران شدید، صاعقه، تگرگ و… ادامه داشته است، افزود: به دلیل سرمازدگی 90 درصد محصول بادام، زردآلو و آلو از بین رفته و به سایر محصولات در حد 30 درصد خسارت وارد شده است.

وی مجموع خسارت‌های وارد شده از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به بخش کشاورزی شهرستان کوهسرخ را بالغ‌بر 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خسارت‌ها به جاده‌های بین مزارع، تخریب زیرساخت‌ها، مسدود شدن کانال‌های انتقال آب، قنوات و نشاء کاری‌های انجام شده در مزارع گوجه‌فرنگی، باغات و دیگر مزارع بوده است.

مدیر جهادکشاورزی کوهسرخ در ادامه به وضعیت بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: علیرغم این‏که بیشترین خسارت‌های وارد شده به باغات دیم بوده، اما به دلیل عملکرد نامطلوب صندوق بیمه، سطح بیمه بادامستان‌های دیم در حد صفر است.

وی پائین بودن سطح تعهدات بیمه را عامل بی‌رغبتی کشاورزان به بیمه محصولاتشان دانست و گفت: هرچند کشاورزان انتظار دارند خسارت وارده جبران شود، ولی صندوق بیمه هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند.

مداح فرسوده بودن ادوات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی دانست و افزود: علیرغم این‏که برخی تراکتورهای شهرستان مربوط به قبل از انقلاب است، اما هم‏چنان از آن‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: تراکتورهای جدید هم علیرغم این‏که بسیار گران هستند، اما کیفیت‌شان نامطلوب است به همین دلیل اغلب به دنبال تراکتورهای دست‌دوم و کارکرده قدیمی هستند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7296
  • نویسنده : ملیحه آذربهرام
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.