• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
6
فرماندار کاشمر گفت:

باید از فرصت همایش ملی پنبه برای معرفی بیشتر منطقه ترشیز بهره ببریم

  • کد خبر : 2157
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۴۴
باید از فرصت همایش ملی پنبه برای معرفی بیشتر منطقه ترشیز بهره ببریم
فرماندار کاشمر گفت: باید از فرصت فراهم شده برگزاری همایش ملی پنبه، برای معرفی بیشتر منطقه بهره ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران،مسلم ساقی در نشستی با دست اندر کاران برگزاری همایش ملی پنبه، با تاکید براینکه باید از فرصت این همایش ملی که در 15 مهر ماه با حضور میهمانانی از سراسر کشو برگزار می شود جهت معرفی جاذبه ها و ظرفیتهای منطقه در حوزه های طبیعی ، گردشگری و .. . بهره ببیریم.

ساقی با اشاره به اینکه برگزاری همایش روز ملی پنبه را یکی از معینهای اقتصادی شهرستان پیش می برد؛ اهمیت توجه به موضوع  مسئولیت اجتماعی  معین های اقتصادی مورد توجه قرار داد وگفت: بدون شک برگزاری همایش ملی پنبه برای منطقه می تواند به توانمندسازی زنجیره تولیدی این محصول کمک کند.

وی با اشاره به اینکه  در راستای اجرای مثلث اقتصادی در شهرستان کاشمر تاکنون پنج معین اقتصادی تفاهنامه‌هایی امضا کرده اند؛ گفت:  طبق ارزیابی‌های استانداری خراسان رضوی و نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان کاشمر رضایت بخش بوده است.

وی افزود: چهار معین اقتصادی  شهرستان خلیل آباد بومی اند  و یک معین نیز سازمان همیاری شهرداری‌هاست که در راستای شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حال فعالیتند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه ترویج و آموزش در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی از جمله اقداماتی است که معین‌های اقتصادی شهرستان در حال پیگیری هستند؛گفت: یکی از موارد شاخصی که توسط یکی از معین‌های اقتصادی این شهرستان  در دست انجام است در۱۵مهرماه در کاشمر است که مسئولان کشوری، استانی و فعالان این حوزه در این همایش حضور می یابند.

ساقی افزود: انتظار می‌رود با فعالیت معین‌های اقتصادی و اجرای طرح مثلث اقتصادی رشد محسوس و تاثیرگذاری در حوزه اشتغال شهرستان کاشمر رخ دهد.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده جهت هماهنگی های لازم برای برگزاری همایش ملی پنبه در این شهرستان گفت: دانشگاه با کمک دستگاههای متولی برای برگزاری موفقیت آمیزی این همایش تلاش می کند.

هادی معماریان خلیل آباد اظهار امیدواری کرد : بتوانیم زمینه افزایش سطح زیر کشت و ارتقا کیفی این محصول را به دنبال برگزاری این همایش رقم بزنیم.

وی افزود: با وجود کارخانه لنترگیری کاشمر و فعالیت کارخانه نساجی شرایطی فراهم است که بتوانیم با ترغیب کشاورزان به کشت این محصول زنجیره تولیدی را تکمیل کنیم.

همایش روز ملی پنبه ۱۵مهرماه با حضور مسئولان کشوری،استانی و فعالان این حوزه در کاشمر برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2157
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.