• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
4

بازاریان برای خدمت به مردم و نظام همیشه آماده‌اند

  • کد خبر : 7254
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
بازاریان برای خدمت به مردم و نظام همیشه آماده‌اند
رئیس اتاق اصناف کاشمر با تقدیر از زحمات صنوف مختلف، گفت: بازاریان برای خدمت به مردم و نظام همیشه آماده‌اند.

محمود فرهادی در همایش روز اصناف که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، مدیر جهادکشاورزی، رؤساي اتاق اصناف، ادارات صمت و تعزیرات حکومتی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق اصناف، رؤسای اتحادیه‌های صنفی و پیشکسوتان بازار در محل اتاق اصناف برگزار شد؛ افزود: اصناف و بازاریان در زمان مشروطه و دوران انقلاب همیشه همراه علما و در خدمت مراجع بوده‌اند.

وی با بیان این‌که همیشه قیام‌ها و نهضت‌هایی که از حمایت و همراهی بازاریان برخوردار بودند به پیروزی رسیده‌اند، اظهار داشت: اصناف نقش به سزایی در پیروزی انقلاب‌اسلامی داشتند.

فرهادی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر این‌که اصناف، شبکه بزرگ توزیع کالا را به عهده داشته، نگذاشتند کمبودی در کشور ایجاد شود و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نکردند، در جبهه‌های جنگ هم اصناف ۱۱ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب نموده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همکاری کسبه برای حفظ سلامتی مردم گفت: علیرغم سرمایه‌گذاری‌های کلانی که کسبه در اواخر سال ۹۸ انجام داده بودند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت مردم را بر فعالیت‌های اقتصادی‌شان ترجیح داده و  محل کسب خود را تعطیل کردند.

عضو اتاق اصناف ایران با اعلام این‌که بالاترین آمار واکسیناسیون در کاشمر مربوط به اصناف است به‌طوری‌که 93 درصد بازاریان دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند، به تقدیر از رؤساي اتحادیه‌ها و دیگر عزیزان که در این امر نقش پررنگی داشتند، پرداخت.

وی از همکاری خوب اصناف در اجرای طرح هدفمندسازی نظام یارانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: هرچند با افزایش مالیات‌ها، معاندین و دشمنان نظام تلاش کردند تا اصناف کرکره مغازه‌های خود را پایین بیاورند، اما با هوشیاری بازاریان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی در سراسر کشور چنین اتفاقی نیفتاد و بیگانگان این آرزو را به گور بردند.

فرهادی ادامه داد: از حدود دوماه قبل به دلیل افزایش مالیات، برخی کسبه برای ابطال پروانه کسب مراجعاتی داشتند که در همین راستا جلسه‌ای با محوریت مالیات در اتاق اصناف برگزار شد.

وی گفت: هرچند در این راستا فرماندار و رئیس امور مالیاتی شهرستان پیگیری‌هایی را داشتند، اما می‌طلبد این همکاری‌ها ادامه داشته تا اصناف در موضوعات مالیاتی شرایط بهتری را شاهد باشند و دیگر شاهد تعطیلی صنوف نباشیم.

رئیس اتاق اصناف کاشمر یادآور شد؛ کسبه و بازاریان تاکنون زحمات زیادی در تمامی عرصه‌های خدمت کشیده‌اند و همیشه همراه رهبری و مسئولین بوده و هستند که جا دارد از این عزیزان تقدیر نماییم.

امام‌جمعه شهرستان کاشمر نیز در این مراسم با بیان این‌که فرهنگ و تلاش در اسلام ارزش بالایی دارد و باید این فرهنگ را در خودمان پیاده‌سازی کنیم؛ گفت: اگر جامعه ما اهل کار باشد، آن موقع اعتبار ما بالا می‌رود.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با بیان این‌که اصناف در جبهه‌های جنگ هم مانند یک سپاهی، ارتشی و نظامی هستند؛ افزود: هرچند کشور در برابر جنگ اقتصادی قرار گرفته، اما اصناف به‌خوبی در حال دفاع و یاری به کشورند.

وی اظهار داشت: هرچند در این جنگ اقتصادی دولت جرأت کرده و اقداماتی را انجام داده، ولی باید خطاها را کم و در این مسیر همه دولت را راهنمایی و یاری کنیم.

وی با تأکید بر این‌که اصناف بزرگ‌ترین بخش خصوصی بوده و باید برای تقویت اقتصاد کشور آن‌ها را کمک و یاری نماییم؛ گفت: برخی مشکلات مانند مالیات پیش روی اصناف قرار دارد که می‌طلبد برای اصلاح آن از دولت و نمایندگان مطالبه کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پیشکسوتان بخش اصناف و اعضای اتحادیه‌های اصناف شهرستان تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7254
  • نویسنده : ملیحه آذربهرام
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.