• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
3

ایمنی سازه‌ها در نیمی از مدارس کاشمر مطلوب نیست

  • کد خبر : 6402
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ایمنی سازه‌ها در نیمی از مدارس کاشمر مطلوب نیست
صدای خاوران-رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر گفت: ایمنی سازه‌ها در50 درصد مدارس شهر و روستاهای کاشمر چندان رعایت نشده و وضعیت آنها مطلوب نیست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر گفت: ایمنی سازه‌ها در50 درصد مدارس شهر و روستاهای کاشمر چندان رعایت نشده و وضعیت آنها مطلوب نیست.

احمد رضاپور افزود: متأسفانه ارائه آموزش‌های لازم در خصوص زلزله را فقط به هشتم آذرماه که همه‌ساله مانور زلزله برگزار می‌شود، محدود نموده‌ایم در صورتی‌که باید این آموزش‌ها ادامه‌دار باشد و در طی سال نیز آموزش‌های مختلفی برای آشنایی با مخاطرات طبیعی از جمله زلزله داشته باشیم تا تغییر رفتار در دانش‏آموزان ایجاد گردد.

رضاپور در ادامه به وضعیت ایمنی مدارس در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: بر اساس بازدیدی که از مدارس شهر و روستا داشته‌ایم در 50 درصد مدارس موضوع ایمنی در سازه‌ها رعایت نشده است.

وی افزود: مدرسه فرهنگ که امسال بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در آن برگزار شد یکی از همان مدارس قدیمی محسوب می‌شود که در برابر زلزله خیلی ایمن نیست، حتی درب‌ کلاس‌ها باید به بیرون باز شوند که در این مدرسه رعایت نشده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر تصریح کرد: با توجه به نقشه خطرپذیری شهرستان که در دست تهیه داریم و برابر دستورالعمل موجود از یک‌سال گذشته از تمامی ادارات به‌خصوص آموزش‌وپرورش خواسته شده تا اماکن امنی که در اختیار دارند را به ما معرفی تا در مواقع بحرانی برای اسکان شهروندان هرمنطقه بتوان از آن‌ها استفاده نمود، ولی هنوز آموزش‌وپرورش به مکاتبات پاسخ نداده است.

رضاپور در ادامه به وضعیت تنها مجتمع امدادی هلال‌احمر شهرستان کاشمر اشاره و اظهار کرد: چندین دهه است که کار احداث مجتمع امدادی کاشمر آغاز شده ولی به خاطر تخصیص نیافتن اعتبارات موردنیاز، تاکنون فقط 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی کاشمر به گسل درونه به‌عنوان دومین گسل بزرگ کشور و زلزله‌خیزی منطقه، به اتمام رساندن این پروژه بسیار ضروری است.

رضاپور عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر ظرفیت انبار هلال‌احمر برای منطقه ترشیز 300 مترمربع است که این ظرفیت از استانداردهای موجود بسیار پائین‌تر می‌باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردها باید ظرفیت اقلامی که در شهرستان‌ها دپو می‌شود به میزان دو درصد جمیعت باشد که یک درصد در مرکز استان و یک درصد دیگر در خود شهرستان نگهداری شود، ولی ظرفیت فعلی بسیار پائین‌تر از همان یک درصد است و اصلاً جوابگوی نیاز نیست.

وی با بیان این‌که چون فاصله شهرهای اطراف با کاشمر بین 15 تا 45 کیلومتر است و فاقد انبار امدادی هم هستند؛ گفت: در صورت وقوع اتفاق باید از کاشمر امدادرسانی صورت گیرد که با احداث انبار امدادی می‌توانیم جوابگوی نیاز شهرهای اطراف در مواقع بحرانی باشیم.

رضاپور درصد افرادی که تاکنون از آموزش‌های هلال‌احمر استفاده نموده‌اند را اصلاً رضایت‌بخش ندانست و افزود: متأسفانه به فراگیری این آموزش‌ها احساس نیاز بسیار کمی وجود دارد به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون با توجه به جمعیت 160 هزارنفری شهرستان فقط هزار نفر را آموزش داده‌ایم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6402
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.