• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
8
شهردار کاشمر:

ایجاد تنش و حاشیه، به زیان مردم است

  • کد خبر : 3446
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ایجاد تنش و حاشیه، به زیان مردم است
مهندس جعفر سلیمانی از سال 92 مسئولیت اداره امور شهر را برعهده گرفته است، شهردار کاشمر با همکاری پرسنل شهرداری طی دو دوره فعالیت شورای‌شهر، اقدامات بسیاری برای آبادانی و توسعه شهر داشته است. امسال علی‌رغم مشکلاتی که در کشور و جهان به دلیل بیماری کوئید 19 وجود داشت، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری در شهر هم‏چنان ادامه داشته است. اینک فرصتی دست داد تا با گفتگو با شهردار کاشمر در جریان اقدامات انجام شده توسط شهرداری باشیم که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

تلاش مضاعف برای رسیدن کاشمر به‌جایگاه بهتر

مهندس جعفر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما از انتقال نادرست اطلاعات توسط بعضی افراد در شهر نسبت به اقدامات و فعالیت‌های شهرداری گلایه کرد و گفت: از سال 1392 که در کاشمر مشغول به فعالیت شده‌ام؛ تمام تلاشم را گذاشته‌ام، تا دومین شهر زیارتی استان به‌جایگاه اصلی خود برسد و با تعریف پروژه‌های مختلف و بزرگ طی این سال‌ها، به اندازه چند دهه شهرداری کاشمر فعالیت انجام گرفته است.

وی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا مواجه است، در حوزه اعتبارات جاری و برنامه‌های عمرانی مشکلاتی داریم، افزود: در این مدت تعداد نیروی انسانی شهرداری تغییری چندانی نکرده و در سطح استانی سابقه ندارد که هفت سال یک شهر در بحران، مدیریت شود ولی منابع انسانی ثابت بماند.

وی اشاره کرد : طی چند ماه اخیر همکاری‌های خوبی بین شورا و شهرداری انجام گرفت و مصوباتی برای توسعه و آبادانی شهر داشته‌ایم.

استفاده شهرداری از توان نیروی انسانی موجود بدون افزایش نیروها

شهردار کاشمر در ادامه با انتقاد از اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر به‌کارگیری و استخدام بی‌ضابطه در شهرداری کاشمر عنوان کرد: اغلب، ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها، افزایش نیروی انسانی ناکارآمد است، در صورتی‌که شهرداری کاشمر با توجه به فعالیت‌هایی که در سطح شهر برای رفاه و آسایش شهروندان و مسافرین انجام می‌دهد، از تمام توان نیروهای موجود بدون اضافه شدن نیروها استفاده کرده است.

سلیمانی با بیان این‌که در ستاد شهرداری، 70 نفر مشغول بکار هستند و نیروی‌هایی که با شهرداری قرارداد دارند حدود 175 نفر می‌شوند؛ اظهار داشت: قبل از حضورم در شهر کاشمر نیز تقریباً همین تعداد در شهرداری مشغول بکار بوده‌اند.

وی با اعلام این‌که، تغییری که در شهرداری کاشمر طی این دوره اتفاق افتاده ، برون‌سپاری بیشتر فعالیت‌ها به بدنه بخش خصوصی بوده است؛ گفت: پیمانکاران خود نیروهای‏شان را انتخاب می‌کنند، و شهرداری بر این فعالیت‌ها مراقبت دارد.

وی عنوان کرد: تمام تغییرات نیروی شهرداری طی سال 92 تاکنون به 5 درصد هم نرسیده است، البته این 5 درصد هم بر خلاف برخی ادعاهای نادرست، اهل بردسکن نیستند و به کارگیری نیرو به جای بازنشستگان، جوانانی از خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ قبول‌شده‌اند. هرچند معتقدم خطه ترشیز همواره یکپارچه است و این مرزها جایگاهی ندارد زیرا وقتی در بردسکن مشغول به خدمت بودم، حدود 50 درصد از نیروها کاشمری بوده‌اند.

شهردار کاشمر گفت: طی این مدت 25 نفر از همکاران ما بازنشسته شده‌اند و دو آزمون استخدامی برگزار شده که اخیراً برای آتش‌نشانی 6 نیرو درخواست کرده بودیم که وزارت کشور آزمون برگزار نمود و گزینش هم از سوی آن‌ها صورت گرفت و معرفی و فرآیند قانونی توسط آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان این‌که، فردی که موضوع به‌کارگیری بدون ضابطه نیرو در شهرداری را مطرح می‌کند، خودش تلاش فراوان نمود که دو نیرو را بدون ضابطه وارد مجموعه شهرداری کند که با مخالفت مواجه شد، گفت: من با کسی تعارف ندارم، اول به اقوام خودم گفته‌ام که هیچ‌کدام از بستگانم برای استخدام و به‌کارگیری جایی ندارند و بنابراین، از طریق ارتباط فامیلی هیچ فردی از خانواده من متصل به شهرداری نشده است و نیروهایی هم که در شهرداری هستند، قبل از من در شهرداری حضور داشته‌اند و آنها هم طی فرآیندی به‌عنوان کارگر قراردادی و یا اجازه و مجوز استانداری به‌کارگیری شده‌اند.

سلیمانی افزود: آزمون‌هایی که گذاشته می‌شود مربوط به خطه ترشیز (کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن و کوهسرخ) است و نمی‌توان گفت نیروهای شهرستان‌های خطه ترشیز فقط در شهرستان خودشان خدمت کنند و حق فعالیت در شهرهای دیگر را ندارند. بنابراین، تأکید بر واژه بومی و غیربومی، ایجاد اختلاف بین مردم دیار ترشیز است درحالی‌که ما یک نماینده در مجلس از خطه ترشیز داریم، لذا باید به هم احترام گذاشته و با احساسات مردم بازی نکنیم.

وی با بیان این‌که اگر به فکر شهر و شهروندان هستیم باید در راستای تحقق حقوق شهرداری گام برداریم؛ گفت: متأسفانه یک عضو محترم شورای شهر که در فضای مجازی به بیان مشکلات شهرداری و انتقاد از بکارگیری نیرو بدون ضابطه در شهرداری می‌پردازد، به‌جای این‌که دنبال احقاق حق مردم باشد در کنار بدهکار 300 میلیون تومانی به شهرداری قرار می‌گیرد و برای حمایت از سوی او، از بدهکار دفاع می‌کند. حال‌آن‏که اگر آقایان برای شهرداری دل سوزی می‌کنند، چطور اجازه می‌دهند کسانی 300 میلیون تومان به شهرداری بدهکار باشند و از پرداخت آن طفره بروند.

سلیمانی با بیان این‌که من هم متأسفم از اینکه جوانان ما در یزد و دور از خانواده مشغول بکار باشند؛ تصریح کرد: بدنه نحیف شهرداری هیچ تغییر و توسعه‌ای خارج از فرایند قانونی خودش نداشته و علیرغم همه مشکلات و رکود، در چند سال اخیر با فعالیت های عمرانی، هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم در این شهر در پروژه‌های شهرداری کار کردند. حال یک نفر به خود اجازه می‌دهد از داخل سیستم شورا و شهرداری علیه مردم و شهر در رسانه‌ها حاشیه سازی کند.

ضربه زدن به مسیر توسعه شهر با برخی مخالفت‌ها

سلیمانی با بیان این‌که برخی افراد می‌خواهند مردم را نسبت به شهرداری بدبین کنند و نیات شخصی خود را بر مردم تحمیل و امور را به نفع خود پیش ببرند، گفت: عضو محترم شورای‌شهر که عنوان می‌کند 6 هزار نفر از جوانان این منطقه در یزد کار می‌کنند و شهرداری برای اشتغال و استخدام نیرو پارتی‌بازی می‌کند؛ از ایشان باید پرسید، شما به‌عنوان سیاست‌گذار در  شورای‌شهر و اشغال کرسی شورای شهرستان، برای اشتغال جوانان این شهر چه اقدامی انجام داده‌اید؟

وی اظهار داشت: این عضو محترم شورای‌شهر با اقدامات تخریب خود بزرگ‌ترین لطمات را به شهر کاشمر زده و 50 میلیارد تومان پولی را که در سال 97 بابت طلبکاری از دولت می‌توانستیم جذب کنیم و اشتغال‌زایی بالایی در انجام پروژه‌های تعریف شده داشته باشیم، متأسفانه با سنگ اندازی‌های وی جذب نشد که با توجه به تورم‌ پیش‌آمده، این خسارت اکنون بیش از 250 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان این‌که مخالفت‌های این عضو شورای‌شهر باعث تعطیلی پروژه ورودی شمال شهر به سمت کوهسرخ شد که با همکاری هیئت‌رئیسه جدید، دوباره این پروژه آغاز گردید؛ گفت: ارزش مالی فعلی این پروژه بیش از 7 میلیارد تومان است و هزینه‌ی صرف شده در سه سال قبل حدود 800 میلیون تومان می‌باشد که اگر این پروژه آن موقع متوقف نمی‌شد با هزینه کمتری به اتمام رسیده بود.

45 درصد بودجه شهرداری صرف دستمزد کارگران می‌شود

وی در خصوص این صحبت عضو محترم شورا که بدون اطلاعات نادرست عنوان کرده؛ 35 درصد از درآمد شهرداری به حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد؛ گفت: حدود 45 درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت دستمزد می‌شود زیرا فقط در یک مورد به 110 نفر پاکبان و بیش از 20 خودرو طبق قانون کار موظفیم حقوق پرداخت کنیم که پس از اصلاح حقوق و دستمزد در سال 99، ماهیانه فقط 700 میلیون تومان به پاکبانان پرداخت می‌شود و به فضای سبز 350 میلیون تومان. این عزیزان زحمت می‌کشند و از ساعت 12 شب یا 2 صبح و شیفت‌های کاری مختلف شهری، تمیزی و زیبایی شهر را برای مردم مهیا می‌نمایند، حال‌آن‌که عده‌ای تلاش می‌کنند اقدامات شهرداری را زیر سؤال برده و بیان می‌کنند 35 درصد از درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود.

شهردار کاشمر با بیان این‌که همه دوستان و مردم فهیم شهر کاشمر بدانند که حقوق شهردار را مقام استاندار براساس قانون ابلاغ می‌کند و حقوق پرسنل را اداره کار و حقوق کارمندان شهرداری را هم استانداری اعلام می نماید، گفت: اگر خارج از قانون پرداخت حقوق داشته باشیم، در صورت شکایت در اداره کار، مجموعه شهرداری محکوم می‌شود.

تلاش شهرداری برای ایجاد 100 مغازه تجاری برای اشتغال جوانان

شهردار کاشمر با بیان این‌که ما نباید خودزنی کرده و اختلاف ایجاد کنیم و نباید با احساسات عمومی مردم بازی کنیم و همه ما هم اعتقاد به‌نظام و انقلاب داریم؛ گفت: اگر در پروژه‌ها، ایجاد 100 مغازه تجاری برای شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این اقدامات برای اشتغال جوانان و همشهریان همین شهر است.

وی با بیان این‌که شورای تأمین و شورای بهداشت شهرستان و فرمانداری، محل جمعه‌بازار را نامناسب دیدند و تأکیدات بسیاری از چند سال داشته‌اند تا محل جدیدی برای جمعه‌بازار دیده شود؛ گفت: برای این امر زمین هفت هکتاری در ضلع غرب پارک جنگلی سیدمرتضی از اراضی منابع طبیعی را تسطیح کرده‌ایم، اکنون جمعه‌بازار به مکان جدید انتقال‌یافته و فعال است که با توجه به شیوع بیماری کوئید 19 اقداماتی در آن مکان انجام خواهیم داد.

سلیمانی با تأکید بر این‌که بازار پرندگان از خیابان نسیم که موجب نارضایتی برای مردم شده بود نیز انتقال پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: مطابق طرحی که مشاور طراحی آن را انجام داده، بازار پرندگان به مکانی در قسمت جنگل سیدمرتضی و در ضلع شمال مرکز معلولین رمضان منتقل و در داخل سایت به تعداد 50 قفس با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان توسط مجموعه شهرداری ایجاد می‌شود که در روزهای جمعه مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این مکان با فاصله منطقی از جمعه‌بازار دیده شده تا تداخلی با یکدیگر نداشته باشند.

انجام تایل فرش معابر با اولویت مناطق جنوبی و میانی شهر

وی عنوان کرد: تایل فرش معابر سطح شهر با اولویت مناطق جنوبی و میانی شهر در حال انجام است.

سلیمانی اظهار داشت: پروژه پارک بانوان با اعتبارات تبصره‌ای که گرفته‌ایم، فضای سبز و آبیاری تحت‌فشار آن به اتمام رسیده و آخرین ساختمان آن گالری است که با200 متر زیربنا در مرحله اتمام نازک‌کاری است و هشت واحد تجاری ضلع غربی پارک بانوان برای درآمد پایدار در حال ساخت است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و عملاً حفاظت‌های ورودی و خروجی پارک بانوان اجرایی شده و قابل‌استفاده بانوان عزیز است.

شهردار کاشمر با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر 700 متر از کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده است؛ گفت: کُندی در عملکرد کانال‌ها به دلیل این است که در زمینه حمل بتُن وابسته به بخش خصوصی هستیم و مجبوریم از اتومیکسرهای بخش خصوصی استفاده کنیم که آن‌ها در اولویت دوم و سوم پس از تعطیلی کار خودشان برای ما کار انجام می‌دهند.

شهردار کاشمر با بیان اینکه به‌زودی آسفالت معابر در سطح شهر شروع می‌شود؛ گفت: 40 معبر سطح شهر در نوبت آسفالت و کف سازی هستند که 15 معبر مشارکتی است هم‌چنین شهرک نیمه‌صنعتی را امسال در مدار آسفالت قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: دو میلیون مترمربع آسفالت در برنامه داشته‌ایم و امسال برای 500 هزار مترمربع قیر خریده‌ایم و 75 درصد شهر روکش آسفالت می‌شود که خیابان قائم و بلوار شهید بهشتی در اولویت اول آسفالت قرار دارند.

سلیمانی با بیان این‌که تلاش داریم ثروتمندترین شهرداری را به میراث گذاریم؛ گفت: هم‌اکنون 100 قطعه زمین و 40هزار متر اراضی داخل بافت شهری تملک شده که بیشتر به‌عنوان پارک محله هستند و ارزش بالایی دارند.

وی اظهار داشت: نگاه ما، نگاه محله محوری بوده و در مناطق مختلف در حد امکان فضاهایی را تملک کرده‌ایم و برای توسعه پایدار و ایجاد تنفس برای محلات شهری مورداستفاده قرار داده‌ایم.

سلیمانی با بیان این‌که من ارادت خاصی به همه خدمت‏گزارانی که در گذشته و حال در شهرداری به مردم شریف این شهر خدمت می‌کنند دارم و می‌توانم آمار بدهم که به‌اندازه چند دهه دوران شهرداری طی این چند سال کار انجام گرفته است، تصریح کرد: طی یک سال آینده با نزدیک شدن به زمان انتخابات بعضی افراد بدون اطلاعات صحیح دایه مهربان‌تر از مادر می‌شوند تا خود را مطرح کنند و با تأثیرگذاری بر افکارعمومی، به نفع خودشان برداشت‌هایی داشته باشند و دست به تخریب می‌زنند، ولی ما نگاه‏مان امانتداری و حفظ اموال شهرداری است که همین موجب ارائه خدمات بهتر به شهروندان در سال‌های آینده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3446
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.