• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
6

اگر نمی‌ترسید، چرا تخریب می‌کنید!!

  • کد خبر : 4690
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
اگر نمی‌ترسید، چرا تخریب می‌کنید!!
به گزارش صدای خاوران- در این هشت‌روز هفته، تنور انتخابات 1400 حسابی گرم به نظر رسید، به طوری‌که به گفته یک فعال سیاسی، چیزی که در حال حاضر فراوان است الحمدلله کاندیداست...

به گزارش صدای خاوران- در این هشت‌روز هفته، تنور انتخابات 1400 حسابی گرم به نظر رسید، به طوری‌که به گفته یک فعال سیاسی، چیزی که در حال حاضر فراوان است الحمدلله کاندیداست. بنابراین کاندیدا کم نداریم، بلکه نفر زیاد هم هست. این قضیه هم در اردوگاه اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان صدق می‌کند، با این تفاوت که اصولگرایان بیم ردصلاحیت ندارند، اما اصلاح‌طلبان از تیغ تیز ردصلاحیت شورای‌نگهبان نگرانند؛ الغرض خدا کند گرمای تنور انتخابات با عرضه بهترین‌ها برای خدمت به این مملکت خیری به حال خلق‌ا… داشته باشند و رجال سیاسی فقط در پی بازی سیاست نباشند.

در این گیر و دار اما به نظر می‌رسد؛ قالیباف همچنان سودای ریاست‌جمهوری داشته باشد، زیرا این روزها سریال سفرهای پر حاشیه او ادامه دارد و حالا شاهد  شکست انتخاباتی او در مسکو با هزینه‌تراشی برای نظام هستیم. بد نیست بدانید؛ عملکرد و رفتارهای او در ماه‌های حضورش در مجلس، بدجوری به زلف انتخابات ریاست‌جمهوری گره خورده و گویا رئیس این روزهای مجلس، هنوز از کاراکتر کاندیدای ریاست‌جمهوری فاصله نگرفته و علی‌رغم حضور چند ماهه در مجلس وقتی با وزرای دولت مواجه می‌شود، پیرامون انتظارات خود از وزارتخانه مربوطه سخن گفته و برنامه‌های خود را تشریح می‌کند.

در این اوضاع و احوال اما یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است؛ رئیس قوه مجریه کمتر از۲۰ درصد اختیارات اداره کشور را دارد و تعیین استراتژی و چشم‌انداز اداره بلند‌مدت کشور با قوه مجریه نیست. به گفته او “به‌جز دولت آقای احمدی‌نژاد که در شش سال اول عمر هشت‌ساله دولتش، همه ارکان حاکمیت با او همراه بودند، در دور دوم آقای هاشمی، دو دوره آقای خاتمی، دو دوره آقای روحانی و دو سال آخر دولت آقای احمدی‌نژاد، همیشه قوه مجریه با تنش‌های مستمر روبه‌رو بوده و البته دود این تنش‌ها هم به چشم مردم رفته است”.

در این اوضاع که کرونا باعث شد حتی نتوانیم راهپیمایی 22 بهمن را به سبک و سیاق سال‌های گذشته برگزار کنیم؛ تندروها خوب توانستند بر علیه رئیس دولت یازدهم در مراسم راهپیمایی شعار سردهند. هرچند باز هم سکوت مسئولان را شاهد بودیم! در این میان برخی کارشناسان مسائل سیاسی مدعی‌اند؛ پیش‌ترها حسن روحانی در قبال شعار «مرگ بر هاشمی»، همان سکوتی را کرد که هاشمی رفسنجانی، سی‌سال قبلش، در قبال شعار «مرگ بر بازرگان» کرده بود. لذا محض آن‌که خاطر تندروها مکدر نشود، او هم همچون هاشمی‌رفسنجانی، سکوت کرد. البته شاید آقای روحانی هم همچون آقای هاشمی‌رفسنجانی و همچون بسیاری از مسئولینِ دیگر که در برابر شعار مرگ بر مخالفین سیاسی‌شان سکوت رضایت‌مندانه‌ای هم می‌کنند، و ای‌بسا، لبخندی هم بر لب می‌آورند، هیچ‌وقت تصور نکنند که روزی ممکن است علیه آنان هم همان شعار داده شود.

این روزها در حالی که سخنان وزیر اطلاعات در خصوص ماجرای ترور شهید فخری‌زاده و این موضوع که عامل اصلی تدارک ترور  این شهید از کارکنان اخراجی نیروهای مسلح بوده که قبل از عملیات از کشور خارج شده و تحت تعقیب است، منجر به واکنش ستاد کل نیروهای مسلح شد؛ دادستان زنجان هم علیه آذری‌جهرمی وزیر جوان دولت تدبیر در خصوص نقل قولی از امام خمینی‌(ره) درباره عدم دل‌بستن به کاخ کرملین، اعلام جرم کرد. جالب این‌که تاکنون جرم‌انگاری‌ای در رابطه با تاکید بر حفظ استقلال کشور و تکیه بر مردم و نه نیروهای خارجی انجام نشده و منطقا هم نمی‌توان برای ایراد چنین سخنانی جرمی را متصور شد، اما شاهدیم سخن از عدم تکیه بر کاخ سفید و کاخ کرملین سبب شکایت قضائی از وزیر ارتباطات شده؛ در حالی که شعار نه شرقی نه غربی جزء بنیادی‌ترین شعارها و خواست‌ها در انقلاب 57 بوده است.

در این گیر و دار در حالی که قیمت کالا‌های اساسی در بازار مدام در حال افزایش است و در برخی موارد نیز مردم برای تامین نیاز‌های خود باید ساعت‌ها در صف بایستند؛ وزیر صنعت هم ادعا کرد؛ همه چیز خوب است و  هیچ کمبود یا افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نداریم! و گویا بازی خرید از محله مسئولان باز روی بورس است.

این روزها باز هم شاهد کهنه خشونتی علیه زنان سرزمینم بودیم؛ سمیرا زرگری سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین که به علت ممنوع‌الخروج شدن از سوی همسرش نتوانست تیم ملی را در مسابقات قهرمانی جهان همراهی کند باعث تاسف بود و صد البته نشان داد هنوز در حوزه زنان همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم و نتوانسته‌ایم در کشورمان حقوق زنان را ادا کرده و کرامت آنان را پاس بداریم و بدین ترتیب شخصیت و هویت مستقل زنان گستاخانه زیر سئوال می‌رود.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4690
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.