• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
10
مدیر جهادکشاورزی خلیل‎آباد خبر داد:

انگور؛ اقتصادی‎ترین محصول منطقه خلیل‌آباد

  • کد خبر : 1183
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
انگور؛ اقتصادی‎ترین محصول منطقه خلیل‌آباد
مدیر جهادکشاورزی خلیل‎آباد گفت: در حال حاضر مهمترین و اقتصادی‎ترین محصول منطقه مربوط به انگور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، مجید طاهرپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل مدیریت این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: جهادکشاورزی شهرستان خلیل‌آباد به عنوان متولی امنیت غذایی تمام تلاش و سعی می‎کند تا بتواند رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی افزود: به رغم این‌که خلیل‌آباد از نظر وسعت شهرستان بزرگی نیست اما در بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیار بالایی را دارد به طوری‌که از مجموع 17 هزار هکتار اراضی باغی و دیم 16 هزار آن باغات هستند.

وی اظهار کرد: انگور، انار، پسته و زعفران از جمله محصولات عمده شهرستان هستند، همچنین 6 هزار هکتار از سطح باغات مختص انگور است.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‎آباد با بیان این‌که در حال حاضر مهمترین و اقتصادی‎ترین محصول منطقه مربوط به انگور است که سالیانه 180هزار تن انگور و 30 هزار تن کشمش تولید می‎شود، افزود: با توجه به این‌که در مجموع گردش مالی شهرستان 660 میلیارد تومان می‌باشد طی سال گذشته در راستای گسترش و رونق بخش کشاورزی اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

طاهرپور با اعلام اینکه یکی از فاکتورهای مهم بخش کشاورزی منابع آبی می‌باشد در همین راستا سال گذشته در تجمیع چاه‌های کشاورزی و لوله‌گذاری اقدامات موثری صورت گرفت، بیان کرد: به رغم این‌که تاکنون در 3 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی و باغی لوله‌گذاری صورت گرفته اما هنوز وضعیت مطلوب نیست.

وی گفت: در مجموع 85 درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت به صورت بلاعوض و 15 درصد دیگر توسط خود بهره‌برداران تامین می‌شود که در این خصوص اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به شهرستان تخصیص یافت.

طاهرپور افزود: برای نوسازی بخش مکانیزاسیون و ناوگان بخش کشاورزی سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان به بانک معرفی شدند که امسال به صورت تخصصی‌تر نیز پیگیری می‌شود.

طاهرپور همچنین افزود: در بخش اشتغال روستایی سال گذشته 11 میلیارد تومان به 171 طرح تسهیلات کم بهره اعطا شد که نقش بسیار موثری در جهت گسترش بخش کشاورزی و راه‌اندازی بسیاری از طرح‌های نیمه تمام داشت.

طاهرپور ادامه داد: سال گذشته از محل تسهیلات بهین‌یاب در شهرستان 14 مورد با اعتبار 11هزار و 250میلیون ریال، اشتغال خانگی در قالب طرح‌های خرد 12 مورد با اعتبار 6 هزار میلیون ریال و اشتغال روستایی 176 مورد با تسهیلات 11 میلیارد ریال پرداخت گردید.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه تولیدات گیاهی سال گذشته طرح مبارزه با آفات در شهرستان اجرا شد که در حوزه پسیل پسته 2.5 میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد در پایان گفت: با توجه به تنش‌های آبی و دمایی تاکنون ارقام جدیدی را معرفی کرده‌ایم همچنین تلاش می‎شود امسال هم دو رقم جدید انگور نیز معرفی گردد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1183
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.