• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
9
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی

استفاده غیرورزشی از فضاهای ورزشی ممنوع!

  • کد خبر : 433
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
استفاده غیرورزشی از فضاهای ورزشی ممنوع!
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی هرگونه استفاده غیرورزشی از سالن‌های ورزشی را ممنوع اعلام کرد.

صفدر سلطانی در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: به‌رغم این‌که سرانه فضای ورزشی خراسان‌رضوی از میانگین کشوری پایین‌تر است اما بیش از150 سالن و 15 استخر برای دانش‌آموزان استان داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی، در خصوص سرانه فضای ورزشی وضعیت مطلوبی نداریم که برای توسعه این سرانه تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیرین و همچنین منابع دولتی و اولیای دانش‌آموزان بهره ببریم که تاکنون گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده به‌طوری‌که توسط یکی از خیرین امسال 7 سالن استاندارد ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: رویکرد امسال تجهیز فضاهای داخل مدارس به وسایل ورزشی به‌خصوص در دوره ابتدایی دختران است تا بتوان قدم مثبتی در زمینه تحرک دانش‌آموزان برداریم و از سویی سرانه ورزشی را به حد میانگین کشوری برسانیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی افزود: در این راستا پیش‌بینی‌شده حداقل50 و حداکثر100 سالن را تا پایان امسال تجهیز کنیم.

وی در خصوص وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اظهار کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر بیش از20 استخر و 25 سالن نیمه‌تمام ورزشی در آموزش‌وپرورش داریم اولویت با اتمام همین پروژه‌هاست و پروژه دیگری آغاز نخواهد شد، مگر اینکه پروژه‌هایی خیرساز باشند.

وی افزود: اولویت با تکمیل پروژه‌هایی است که اداره کل نوسازی از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات 27 صدم درصد مالیات ارزش افزوده تکمیل می‌کند.

وی عنوان کرد: امسال برای تجهیزات آموزشگاهی بیش از 3 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده و تلاش می‌شود قبل از مهر به مدارس ارسال شود.

به گفته او در حال حاضر بالغ بر یک‌سوم فضاهای ورزشی آموزش‌وپرورش در استان فرسوده است که عمر زیادی دارند به همین خاطر تعمیر و تجهیز این اماکن را در دستور کار داریم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=433
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.