• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
9

استفاده از تکنولوژی نوین تولیدات کشاورزی را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 5210
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۹
استفاده از تکنولوژی نوین تولیدات کشاورزی را افزایش می‌دهد
صدای خاوران-گندم‌کار نمونه کاشمری گفت: با تکنولوژی‌های نوینی که به کمک بخش کشاورزی آمده، می‌توانیم محصولات بیشتری را تولید کنیم.

گندم‌کار نمونه کاشمری گفت: با تکنولوژی‌های نوینی که به کمک بخش کشاورزی آمده، می‌توانیم محصولات بیشتری را تولید کنیم.

محسن زارع زاده کسرینه که خود از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی است، طی گفتگویی با بیان این‌که امنیت غذایی با توجه ویژه به بخش کشاورزی و حمایت همه‌جانبه رقم می‌خورد؛ افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه بخش کشاورزی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های کامل این بخش، افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی است که می‌تواند در نیل کشور به خودکفایی و افزایش تولید و اشتغال در اقتصاد کمک کند.

وی افزود: افزایش برداشت در هر هکتار یکی از بارزترین شاخص‌های رشد بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به این‌که در سطح دو هکتار زمین اقدام به کشت گندم نمودم و توانستم 9 تن در هر هکتار برداشت نمایم، به دلایل موفقیت خود اشاره و ابراز کرد: تناوب زراعی، کشت به‌موقع، استفاده از بذرهای اصلاح شده، مراقبت‌های زراعی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، مبارزه بیولوژیکی با آفات و علف‌های هرز، استفاده از کودهای ماکرو و میکرو معدنی به‌صورت محلول‌پاشی و غیره از علل موفقیت در تولید گندم در مزرعه است.

وی در پاسخ به این‌که برای کاشت هر هکتار چقدر هزینه کرده؛ گفت: هزینه تولید گندم در هر هکتار به‌درستی مشخص نیست، ولی آبیاری و کوددهی به‌موقع و به‌اندازه تأثیر زیادی در افزایش عملکرد گندم دارد و به دیگر کشاورزان هم پیشنهاد می‌کنم؛ در این ارتباط از نظرات کارشناسان بهره گیرند.

این گندم‌کار نمونه با بیان این‌که خرید به‌موقع و تضمینی محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی جهت ارائه الگوی کشت مناسب در هر منطقه، عرضه محصولات کشاورزی در مراکز تولید، حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌تواند به افزایش تولیدات کشاورزی کمک کند؛ تصریح کرد: سوق دادن کشاورزان در جهت تولید محصول سالم و ارگانیک، تقویت نظام صنفی کشاورزی و شرکت‌های تعاونی روستایی برای حمایت بیشتر کشاورزان می‌تواند به بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5210
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.