• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5

 استخدام دهیاران امکان‌پذیر نیست

  • کد خبر : 7427
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
 استخدام دهیاران امکان‌پذیر نیست
صدای خاوران-هرچند قبلاً اعتبارات ارزش‌افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس شاخص کمتر توسعه‌یافتگی و جمعیت و... توزیع می‌شد، اما با تغییرات انجام شده این اعتبار به سمت کلان‌شهرها برده شده درحالی‌که شعار ما توزیع عادلانه خدمات و امکانات است، لذا این تغییر باید اصلاح شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هرچند آئین‌نامه استخدامی دهیاران به کمیسیون اجتماعی دولت برده شده، اما در واقع استخدام آن‌ها با توجه به تعداد زیادشان امکان‌پذیر نیست.

مهدی جمالی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی شهرداران و دهیاران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ از وجود 38 هزار روستای دارای دهیاری در کشور خبر داد و افزود: باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دولت جدا کنیم، غیردولتی بودن آن‌ها قدرت انعطاف، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌شان را بیشتر می‌کند.

وی گفت: حل برخی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عهده ما خارج است، باید افرادی به‌عنوان نماینده دهیاران، از امنیت شغلی و مسائل رفاهی آنان دفاع کنند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: هرچند قبلاً اعتبارات ارزش‌افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس شاخص کمتر توسعه‌یافتگی و جمعیت و… توزیع می‌شد، اما با تغییرات انجام شده این اعتبار به سمت کلان‌شهرها برده شده درحالی‌که شعار ما توزیع عادلانه خدمات و امکانات است، لذا این تغییر باید اصلاح شود.

وی هم‏چنین پراکندگی مراکز دهیاری‌ها، اعتبار اندک، نبودِ ساختمان دهیاری‌ها و فضاهای ورزشی در روستاها را از جمله معضلات دهیاری‌ها دانست.

معاون وزیر کشور با تأکید بر تقویت شوراهای فرادستی خاطر نشان کرد: این‌که شهرداران و دهیاران به دنبال تجهیز محل کارشان به ماشین‌آلات و تخصیص قیر باشند خوب است، اما ثروت‌آفرین نیست.

در این جلسه حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ گفت: دهیاران مجاهدان خدمت در عرصه روستا هستند که امنیت شغلی ندارند و بدون امکانات و پشتوانه مالی کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: نقصان و کمبود ماشین‌آلات در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوس است که باید با حمایت از آنان در راستای آبادانی شهرها و روستاها و ایجاد رفاه برای مردم اقدام نمود.

نیک‌بین بر ضرورت تشکیل شورای پیشرفت در روستا تأکید کرد و افزود: برای آبادانی منطقه باید از همه افراد این دیار در اقصی نقاط کشور کمک گرفت و سرمایه‌های آنان را جذب نمود تا دیار ترشیز را بر قله‌های پیشرفت بنشانیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7427
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.