• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
14
8روز هفته

از انشقاق در جناح راست تا التهاب ورود کرونا

  • کد خبر : 2641
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۶:۲۵
در این هشت روز هفته در حالی‌که ایران در التهاب ورود ویروس کرونا قرار داشت اما دعوا بر سر صندلی‌های سبز بهارستان هم‏چنان روند شکاف در جریان اصولگرایی را تشدید کرد و گویا جنگ لیست‌ها در این جریان ادامه دارد.

در این هشت روز هفته در حالی‌که ایران در التهاب ورود ویروس کرونا قرار داشت اما دعوا بر سر صندلی‌های سبز بهارستان هم‏چنان روند شکاف در جریان اصولگرایی را تشدید کرد و گویا جنگ لیست‌ها در این جریان ادامه دارد. زیرا به غیر از جبهه پایداری و ائتلاف اصولگرایان که فهرستی مجزا داده‌اند، احتمال جدا شدن قالیباف از لیست اصولگرایان هم وجود دارد و این‌طور که پ‍یش می‌رود بدنه حامی‌ اصولگرایان، با سبدی از فهرست‌های رنگارنگ انتخاباتی روبه‌رو هستند هرچند این روزها اصولگرایان، آسوده از نبود رقیب‌اند، اما اختلاف داخلی خود نگرانی به همراه دارد. اما در این گیرودار هزار راه پیش‌روی اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ هزار توی عجیبی که رفتن از هرکدام نتایج و پیامدهای خاص خود را دارد. اما شما قضاوت کنید؛ مشارکت حداکثری در انتخابات با شرایطی که بسیاری از حوزه‌های انتخابی خالی از حتی یک اصلاح‌طلب شاخص است، کار آسانی به نظر می‌رسد؟!! البته کم‌رونقی تأثیر مجلس در فرایند اداره کشور به‌ویژه در چهار سال گذشته، امکان ارائه برنامه پرشور انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان را سخت کرده است و حالا باید دید انتخابات امسال چه گلی به سر ایران و ایرانی خواهد زد. این در حالی است که در میان ردصلاحیت شدگان نام فرزند شهید مطهری و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس هم وجود دارد. او معتقد است؛ شورای نگهبان برای رد کردن یک نامزد باید عدم صلاحیت او را احراز کند، یعنی اگر مدرکی دال بر فساد مالی یا اخلاقی مهم از کسی دارد او را رد کند. ولی الان برعکس عمل می‌کنند؛ می‌گویند ما مدرکی دال بر صلاحیت او نیافتیم یا زمان کافی نداشتیم و شناختی از او پیدا نکردیم، پس صلاحیت او احراز نشد و این مسئله باعث می‌شود حق افراد زیادی پایمال شود. مطهري معتقد است؛ نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و همه افعال و نیات مردم را بررسی کنیم و گزینش اصلی را در شورای نگهبان انجام دهیم.

در این میان فرصت تصمیم‏گیری برای پیوستن به «FATF»رو به اتمام است و در شرایطی که در کشور کم تحریم نداریم، یک خود تحریمی هم خودمان با عدم پیوستن به «FATF» ایجاد می‌کنیم. زیرا مجمع تشخیص مصلحت یک سال وقت داشت که درباره FATF تصمیم بگیرد اما این‌کار را انجام نداد، امروز هم عنوان می‌کنند نظر شورای نگهبان با توجه به قانون باید اجرایی شود، که اگر نظر این شورا ملاک باشد ما اواخر بهمن در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و با توجه به نظر کارشناسان، هنگامی‌که این اتفاق بیفتد بانک‌های ما فلج خواهند شد.

این روزها اگرچه سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شد، اما امسال این جشنواره تحت تأثیر جو عمومی کشور با حواشی زیادی روبه‌رو بود. البته این حواشی از یک ماه قبل با اعلام برخی هنرمندان مبنی بر این‌که در جشنواره شرکت نخواهند کرد آغاز شد و با حرف‌های شهاب حسینی در نشست خبری به اوج رسید. جالب این‌که شبکه نمایش رسانه میلی در حالی مراسم اختتامیه این جشنواره را به‌طور زنده پخش کرد اما به‌طور مدام، جریان اصلی این مراسم را قطع می‌کرد و تصاویر مجری مستقر در استودیو را روی آنتن می‌فرستاد. به‌طوری‌که امیر آقایی وقتی در حال صحبت و گلایه درباره اظهارات مجری زن تلویزیون که گفته بود «اگر کسی ناراضیه بره»، اظهاراتش از رسانه ملی! قطع شد .او گفته بود: “من از رسانه ملی گلایه دارم؛ خانمی آمد و گفت هرکسی گلایه دارد از وضع موجود برود. اما رفتن، فعل کسی است که آمده باشد؛ ما اینجا نیامده‌ایم که برویم؛ ما ریشه در این خاک داریم”. صحبت‌های فرشته طائرپور، یکی از داوران بخش فیلم کوتاه هم از جایی که به وقایع یک سال اخیر اشاره کرد، به ناگهان قطع شد. هم‏چنین سخنان محمد شکیبانیا، تهیه‌کننده مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» هم اجازه پخش از آنتن شبکه نمایش را پیدا نکرد.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2641
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.