• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
7

احتمال برگزاری حضوری امتحانات پایه ۹ و ۱۲ خراسان رضوی وجود دارد

  • کد خبر : 4893
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
احتمال برگزاری حضوری امتحانات پایه ۹ و ۱۲ خراسان رضوی وجود دارد
صدای خاوران- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: احتمال برگزاری امتحانات نهایی پایه ۹ و ۱۲ در این استان به صورت حضوری وجود دارد.

صدای خاوران- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: احتمال برگزاری امتحانات نهایی پایه ۹ و ۱۲ در این استان به صورت حضوری وجود دارد.

قاسمعلی خدابنده اظهار داشت:‌ به دلیل آنکه فرآیند هدایت تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول در پایه نهم انجام می‌گیرد و نیز در پایه دوازدهم به دلیل برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تاثیر معدل دانش آموز در آن،  برگزاری امتحانات نهایی این دو پایه به صورت حضوری محتمل است.

وی ادامه داد: یکی از ملاک‌ها و معیارهای امتیاز نهایی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول، سوابق تحصیلی آنها است که بر اساس نمرات کتبی دروس تخصصی خردادماه در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دروس تخصصی این دانش‌آموزان برای ورود به شاخه و رشته‌های تحصیلی دروس ریاضی، علوم تجربی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، عربی و معارف اسلامی است.

خدابنده ادامه داد: از آنجا که موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است این احتمال وجود دارد که امسال نیز دروس تخصصی آنها در امتحانات پایانی سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم نیز با توجه به حساسیت بالا و تاثیر معدل این پایه در آزمون کنکور،  حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه هنوز ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی برای برگزاری امتحانات خردادماه اعلام نشده است، گفت: امیدواریم با تلاش دانش آموزان و معلمان و نیز همراهی والدین شاهد گذر از این دوران باشیم.

وی تاکید کرد: در صورت برگزاری حضوری امتحانات مذکور جای هیچ نگرانی نیست و با فراهم ساختن تمهیدات لازم و اجرای کامل پروتکلهای بهداشتی، اقدام به برگزاری امتحانات خواهد شد.

هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر مربوط به مقاطع اول و دوم متوسطه است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4893
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : به نقل ایرنا
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.