• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
8

آیا قهر زن و شوهری ، نمک زندگی است؟

  • کد خبر : 3851
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۱
آیا قهر زن و شوهری ، نمک زندگی است؟
به گزارش صدای خاوران-برخی از افراد بر این باور هستند که اگر قهر و آشتی کردن با شکستن حرمت‌ها همراه نباشد و ارتباط زوجین حفظ شود، نمک هر زندگی‌ای است و در این میان، نباید رشته آن را اینقدر کشید که موضوعات ساده، پیچیده و جدی شوند.

همیشه این طور نیست که یک زوج ایده آل روی یک خط صاف پر از لبخند زندگی کنند چرا که زندگی مشترک همیشه با موانع و اختلاف نظرهایی همراه است و همین موضوع‌ها است که باعث دلخوری و رنجش خاطر از یکدیگر می‌شود، امّا نکته مهم این است که زوج ایده آل و خوشبخت همیشه هوشمندانه از عهده غلبه بر چنین اختلاف نظرها و مشکلاتی بر می‌آیند و به جای دلخوری‌های بی مورد از این بحث‌ها و اختلاف نظرها درس می‌گیرند.

راحیل شمسایی روانشناس بالینی  در رابطه با موضوع قهر کردن زوجین در زندگی مشترک اظهار کرد: هر زمانی که زوجین خواستند با یکدیگر قهر کنند باید به برخی از نکات مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و باید قوانین قهر کردن را رعایت کنند که یکی از این موارد این است که زوجین حق ندارند به خانواده یکدیگر توهین کنند چرا که این، مسئله زناشویی است و هیچ گونه ارتباطی با خانواده‌های دو طرف ندارد و از طرفی، آن‌ها نباید مسائل و مشکلات قدیمی را دوباره مطرح کنند چرا که گذشته‌ها گذشته است و این کار باعث یادآوری خاطرات تلخ می‌شود. بنابراین، زوجین باید توجه کنند که وقتی مشکلات و دعوایی دارند صرفا در خصوص همان موضوع صحبت کنند و به برطرف شدن آن بپرداز

وی بیان کرد: اغلب اتفاق می‌افتد که زن و شوهر پس از دعوا کردن با یکدیگر، از غذا پختن و خوردن ممانعت می‌کنند، امّا آن‌ها باید حتما توجه کنند که در چنین شرایطی، تمام اعضای خانواده باید به صورت عادی برای انجام این کار حاضر شوند و علاوه بر این، فراموش نکنند که اختلاف نظرها هیچ گونه ارتباطی با سلام و خداحافظی ندارد و حتما باید این کار را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: زن و شوهر نباید اشتباه طرف مقابل خود را تعمیم دهند و باید از عبارت هایی، چون ” تو همیشه این طور هستی. ” بپرهیزند، چون این کار به دامن زدن دعوا کمک می‌کند و هر دو طرف باید به یکدیگر فرصت دهند که هر یک از آن ها حداقل پنج دقیقه در خصوص دیدگاهشان صحبت کرده و حرف دل خود را بیان کنند و فرد مقابل هم به همین نسبت، برای پاسخگویی زمان دارد که در فضایی کاملا آرام و بدون تنش به تبادل عقاید و دیدگاه خود بپردازند.

شمسایی گفت: زوجین و تمامی افراد باید یاد بگیرند که آن چه انتخاب و مورد نظر آن هاست لزوما مورد انتخاب و علاقه دیگران نیست که اگر به این موضوع توجه شود دنیای شاد و خوشایندتری شکل می‌گیرد.

وی افزود: تئوری انتخاب به من می‌آموزد که دنیای مطلوب من، اساس و شالوده زندگی من است و نه اساس و شالوده زندگی دیگران!

منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3851
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.