• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
3

«آقای فرماندار» خوش‌آمدید؛  اما یادتان نرود…

  • کد خبر : 6321
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
«آقای فرماندار» خوش‌آمدید؛  اما یادتان نرود…
با استقرار دولت سیزدهم و تصمیم به تغییر مدیران و انتصاب مسئولان همسو، تغییر در فرمانداری کاشمر نیز در دستور کار قرار گرفت و سرانجام بعد از رد و بدل شدن اسامی متعدد برای سپردن سکان فرمانداری کاشمر، قرعه به نام "امیر دایی‌صراف"، ۳۷ ساله از مشهد زده شد و به عنوان بیست و دومین فرماندار بر کُرسی این جایگاه جلوس نمود.

با استقرار دولت سیزدهم و تصمیم به تغییر مدیران و انتصاب مسئولان همسو، تغییر در فرمانداری کاشمر نیز در دستور کار قرار گرفت و سرانجام بعد از رد و بدل شدن اسامی متعدد برای سپردن سکان فرمانداری کاشمر، قرعه به نام “امیر دایی‌صراف”، ۳۷ ساله از مشهد زده شد و به عنوان بیست و دومین فرماندار بر کُرسی این جایگاه جلوس نمود. شخصی که از رزومه وی صرفا به عنوان یک فعال اجتماعی و مسئولیت در شهرداری مشهد، می‌توان سراغ گرفت. البته در جلسه معارفه هم، توضیحات بیشتری از ایشان نشنیدیم که بر اطلاعات‌مان از سوابق‌شان بیفزاید. لذا ضمن خوش‌آمدگویی به ایشان، بیان چند نکته را خالی از لطف نمی‌دانم و عنایت ایشان را به آنها جلب می‌نمایم. امید دارم بر انجام آنها به نحو احسن همت بگمارند و در طول خدمت‌شان توسعه و آبادانی کاشمر، دغدغه همیشگی‌شان باشد و آن‌چنان که از آرزوی خود و نیک‌نامی گفتند، نامی نیک از خود به جای گذارند.

نکته اول: کاشمر بیش از هر زمان دیگری تشنه توسعه و پیشرفت همه جانبه است. مردمان این دیار حامی و پشتیبان شخص یا اشخاصی هستند که دل در گرو پیشرفت دارند، به دنبال مدیران جسوری‌اند که با اعتقاد به کار شبانه‌روزی، موانع پیش روی این راه را برمی‌‌دارند. بنابراین امیدواریم حضرتعالی در مدتی که بر صندلی فرمانداری جلوس می‌کنید، تلاش نمایید در تداوم روند توسعه شهرستان مثمرثمر باشید، خستگی به تن راه ندهید و کار شبانه‌روزی را سرلوحه کار خود و همکاران‌تان قرار دهید، از حاشیه‌ها بپرهیزید و به متن کار و امور اصلی شهرستان بپردازید. دغدغه حزبی و جناحی نداشته باشید، شجاع باشید و با جسارت، حق و حقوق شهرستان را مطالبه‌گر شوید. همکاران و همراهان‌تان برای خدمت به مردم را از مدیران خبره و آشنا به امور انتخاب کنید. نیاز اصلی کاشمر داشتن مدیران جسور و کاردان است. اگر هم مجبور به استفاده از نیروهایی شدید که به اجبار به شما تحمیل می‌‌شود! سعی کنید بهترین را انتخاب کنید و در دام فرصت‌طلبانی که در چنین مواقعی با رزومه‌سازی، فکرهایی‌ در سر می‌پرورانند، نیفتید! با برنامه حرکت کنید و برنامه ارائه دهید. نشست‌های تخصصی با اهالی فن و خبرگان هر حوزه برگزار نمائید.

نکته دوم: جناب آقای فرماندار؛ حضرتعالی عهده‌دار بالاترین مقام اجرایی شهرستان هستید. پیش از هرکاری اولویت‌های شهر را شناسایی نموده و همت عالی خود را مصروف انجام و حل آنها کنید. انتظار می‌رود؛ با قدرت هرچه تمام‌ دست به کار شوید و لحظه‌ای صرفه و صلاح مردم و منطقه را از یاد نبرید. بد نیست از قلم نیفتد و یادآور شویم پروژه‌های مهم و تحول آفرینی در مدت چندسال گذشته با پیگیری نماینده‌های محترم و دولت‌مردان قبلی و فعلی آغاز گردیده که باید با سرکشی وقت و بی‌وقت، هرچه زودتر شاهد به ثمر نشستن آنها باشیم. همچنین ناگفته نماند؛ در حال حاضر از اصلی‌ترین و پر اهمیت‌ترین دغدغه مردمان این دیار، اشتغال و پیگیری مشکلات اقتصادی است! می‌توان منطقه ویژه اقتصادی کاشمر که مصوبه‌اش بیش از هفت‌سال اخذ و ابلاغ گردیده و هم‌اکنون موافقت‌های لازم گرفته شده، در صدر برنامه‌های کوتاه مدت اقتصادی شما باشد.

نکته سوم: برادر عزیز؛ تعامل، نقطه عطف و امیدی است که بیش از هر چیز دیگر می‌توان از آن به نیکی یاد کرد. این تعامل از خصوصیات خوب و برجسته‌ای‌ است که ما را بیش از این دل بسته حضور کسانی می‌کند که به آن اعتقاد دارند. انتظار می‌رود؛ حلقه اطرافیان‌تان را زیاد از حد تنگ نکنید که مانع رسیدن اخبار درست به سمع و نظرتان شود و همه چیز را آن‌چنان که آنها دوست دارند، نشان‌تان دهند! در این شهر مردان خوب و مومن و انقلابی زیادی از هر دو جریان سیاسی پیدا می‌شوند که بدون هیچ پینه‌ای بر پیشانی دلسوز شهرشان هستند، پس مراقب منفعت‌طلبان باشید! 

نکته چهارم: فرماندار محترم؛ آنچه مورد انتظار مردم است بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی شهرستان برای پیشبرد توسعه و حل مشکلات است و در این مسیر، همراهی و هماهنگی با سایر ظرفیت‌ها می‌تواند شما را در احقاق حقوق مردم کاشمر کمک نماید. از حضور و رفت و آمد وزرا و معاونین آنان که قدم در شهرستان می‌گذارند، بهترین بهره را برای خدمت مطلوب‌تر به مردم ببرید و بودجه‌های خارج از برنامه‌ را با پیگیری به موقع جذب و با برنامه‌ریزی درست و اصولی مصروف کارهای نیمه‌تمام و فراموش شده کنید.

نکته پنجم: از حضرتعالی به عنوان فردی آشنا با رسانه یاد می‌شود و رسانه‌ای فکر می‌کنید و قدم بر می‌دارید. به همین دلیل از دیگر انتظارات پُرشمار ما این است با توجه به فعالیت بیش از دو دهه مطبوعات محلی و حضور پررنگ اهالی رسانه و خبرنگاران با آنان ارتباط تنگاتنگ برقرار کنید. رسانه‌های کاشمر و افراد صاحب‌قلم منطقه را دل‌سوخته شهر بدانید، نقدهای آنها را نِق ندانید و از ظرفیت بیان انتقادها برای اصلاح امور شهرستان و مدیریت تحت امر خود بهره بجویید. فضای انتقاد را برای منتقدین باز بگذارید. نقد را مترادف با دشمنی ندانید. متاسفانه عده‌ای اندک در این شهر، پرسش و نقد را مترادف با دشمنی گرفته و می‌گیرند. امید داریم؛ حضرتعالی منتقدین را تکریم و آنانی که نقد سازنده را مزاحم می‌دانند، غلیان غضب‌شان را با چوب‌دستی خِرد رام کنید. نشست‌های همیشگی با اهالی رسانه را دریغ ندارید و دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به ارتباط با رسانه‌ها تشویق کنید.

در آخر ضمن خوش‌آمدگویی مجدد، عرض می‌کنم کاشمر فرماندارانی همچون رشید، فتحی‌نیا، امیرکلالی و… را با کوله‌باری از تجربه از اردوگاه اصول‌گرایان نیز به خود دیده است!، لذا امیدواریم با حضور حضرتعالی، کاشمر عزیز قدم‌های استوارتری به سمت توسعه و پیشرفت بردارد و به شایستگی‌های در حد نام و آوازه‌اش دست یابد. انشاا…

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6321
  • نویسنده : علیرضا افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.