• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
8

آغاز رقابت داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ در کاشمر

  • کد خبر : 7211
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
آغاز رقابت داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ در کاشمر
صدای خاوران-داوطلبان از امروز در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی در ۳۹ حوزه و در ۵ گروه آزمایشی هنر/ زبانهای خارجی/ علوم تجربی/ علوم ریاضی و فنی مهندسی  و علوم انسانی  با هم رقابت میکنند.   آزمون گروه هنر  امروز چهارشنبه، ازمون گروه ریاضی و فنی و رشته‌های علوم انسانی پنج شنبه و ازمون رشته تجربی روز جمعه بر گزار خواهد شد.  داوطلبان گروه زبانهای خارجی نیز شنبه هفته آینده در کنکور ۱۴۰۱ باهم رقابت خواهند کرد.

رقابت داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ در کاشمر از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در همین خصوص گفت: در آزمون سراسری کنکور امسال سه هزار و 889 نفری کنکوری در کاشمر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دکترهادی معماریان با اعلام آمادگی این مرکز برای برگزاری آزمون کنکور سراسری 1401 در شهرستان کاشمرگفت: آزمون امسال روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیر ماه برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نیز پنجم تیر ماه منتشر می‌شود.

وی افزود: باجه رفع نقص در شهرستان کاشمر از روز سه شنبه هفتم تيرماه در محل مرکز آموزش عالي کاشمر فعال می گردد و داوطلبان مي‌توانند جهت رفع نقص مراجعه نمايند.

وی گفت: صبح پنج شنبه 9 تیرماه هزار و 179 نفر داوطلب شامل 264 داوطلب گروه ریاضی و 915 داوطلب رشته علوم انسانی در هفت حوزه امتحانی در آزمون کنکور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دکتر معماریان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبین در گروه علوم تجربی هستند که هزار و 577 نفرند و از این تعداد هزارو 14 نفر را زنان تشکیل می دهند و روز دهم تیرماه همزمان با سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ افزود: در گروه زبان‌های خارجی نیز 562 نفر در کنکور امسال در حوزه امتحانی مرکز آموزش عالی کاشمر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: بنا به آمار اعلام شده یک میلیون 176 هزار و 553 داوطلب در کنکورامسال شرکت دارند که از این تعداد 710 هزارو 412 نفر را زنان و الباقی را مردان تشکیل می دهند.

به گفته او امسال 417 شهر و بخش در برگزاری کنکور مشارکت دارند و 598 حوزه اصلی در داخل و 17 حزوه در خارج کشور و دوهزار و 911 حوزه فرعی جهت برگزاری آزمون کنکور در نظر گرفته شده است.

داوطلبان از امروز در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی در ۳۹ حوزه و در ۵ گروه آزمایشی هنر/ زبانهای خارجی/ علوم تجربی/ علوم ریاضی و فنی مهندسی  و علوم انسانی  با هم رقابت میکنند.

آزمون گروه هنر  امروز چهارشنبه، ازمون گروه ریاضی و فنی و رشته‌های علوم انسانی پنج شنبه و ازمون رشته تجربی روز جمعه بر گزار خواهد شد.

داوطلبان گروه زبانهای خارجی نیز شنبه هفته آینده در کنکور ۱۴۰۱ باهم رقابت خواهند کرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7211
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.