• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
5
محمدرضا خباز:

همه به خرد جمعی کارشناسی توجه کنند

  • کد خبر : 2843
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
همه به خرد جمعی کارشناسی توجه کنند
شرايط فعلي کشور به‌دليل انتشار ويروس کرونا بسيار حساس و خطير است و همه دستگاه‌ها اعم از دولت و ساير ارگان‌ها، نهايت تلاش خود را مي‌کنند تا با کمترين خسارت از اين شرايط بيرون بياييم.

شرايط فعلي کشور به‌دليل انتشار ويروس کرونا بسيار حساس و خطير است و همه دستگاه‌ها اعم از دولت و ساير ارگان‌ها، نهايت تلاش خود را مي‌کنند تا با کمترين خسارت از اين شرايط بيرون بياييم. در اين ميان، برخي پيشنهادات نيز براي بهبود عملکردها ارائه ‌گردیده از قبیل پيشنهاد چند روز گذشته برخي نمايندگان مجلس که با طرح سه فوريتي، تعطيلي يک‌ماهه کشور را خواستار شده‌اند.

در مجموع لازم است که همه به تدابير و تصميمات ستاد ملي مبارزه با کرونا عمل کرده و از آن پيروي کنند. البته نباید از نظر دور داشت که اين شرايط لطماتي را به بسياري از مشاغل وارد کرده و جمعيتي را بيکار و از لحاظ مالي دچار مشکل کرده است به‌ویژه طبقات ضعيف جامعه که درآمدهاي بسيار اندکي دارند و به ازاي هرروز که به سر کار حاضر نمي‌شوند زندگي‌شان لنگ و دچار مشکل مي‌شود. از طرف ديگر بايد سلامت مردم را در نظر بگيريم که در مجموع، اين مسائل تنها با طرح سه فوريتي مجلس براي قرنطينه يک‌ماهه کشور حل نخواهد شد.

ستاد مبارزه با کرونا، مجموعه‌اي از متخصصين پزشکي و سردمداران و اداره‌کنندگان کشور هستند که دو نگاه دارند. نخست اتخاذ تمهيداتي براي سلامت و عافيت مردم و نجات از شر اين ويروس و از طرف ديگر اتخاذ تصميماتي مناسب براي رکودي که تشديد يافته است. نبايد از ياد برد اين اتفاقي که اکنون براي کشور افتاده رخ داده، عادي و معمولي نيست.

پيش از اين نیز در رکود اقتصادی سنگيني بسر مي‌برديم و اين رکود جديد کرونا قوز بالاي قوز شده و کم‌کم کشور را به سمت نوعي فروپاشي اقتصادي سوق مي‌دهد. لذا بايد کار را به همين مجموعه ستاد ملي مبارزه با کرونا سپرد که در رأس آن رئيس‌جمهور قرار دارد، ساير وزرا نيز به همراه نيروهاي مسلح همه با هم دلسوزانه کمک مي‌کنند و هر آنچه ستاد تصويب کرد همان اجرا شود. گرچه ممکن است که اين ستاد نيز در برخي تصميمات دچار اشتباه شود اما در عين حال اگر هم اشتباهي رخ دهد از سوي جمعي از متخصصان و مديران عالی‌رتبه کشور که دست‌اندرکار هستند خطا را به حداقل مي‌رساند. از این‌رو خوب است که اگر رئيس‌جمهور مي‌خواهد نظري دهد نظر خود را در قالب مصوبه ستاد ملي مبارزه با کرونا در مقام رئيس اين ستاد بيان کند تا جنبه فردي، شخصي و دستوري به خود نگيرد. البته اين سخن بدين معنا نيست که وقتي گفته مي‌شود همه جوانب در نظر گرفته شود، هيچ‌کس متضرر نخواهد شد. چرا که هرگونه تصميمي اتخاذ گردد، بازهم عده‌اي متضرر خواهند شد اما چاره‌اي جز اين نداريم.

در شرايط فعلي از بالاترين قوه که قوه عقلاني است بايد استفاده کنيم. قوه عقلي مي‌گويد که در اينجا ممکن است که افراد يا جمعي به نام مجلس يا جمعي ديگر که دلسوزند ولي تخصص اين کار را ندارند، نظراتي داشته باشند اما کمترين ضرر و بيشترين فايده در صورتي نصيب کشور خواهد شد که به خرد جمعي تخصصي کارشناسي ستاد توجه کنند. این‌گونه، آثار منفي تصميمات اتخاذ شده به حداقل رسيده و آثار مثبت آن افزايش پيدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2843
  • نویسنده : محمدرضا خباز
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.