• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
6
بهزاد نبوی:

اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها « صبر و انتظار» پیشه کنند

  • کد خبر : 2747
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها « صبر و انتظار» پیشه کنند
بهزاد نبوی از چهره‌های برجسته و با سابقه سیاسی اصلاح‌طلب، با توجه به نتیجه انتخابات مجلس یازدهم، به مجموعه میانه‌روها توصیه می‌کند که سیاست «صبر و انتظار» را پیشه کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نتیجه انتخابات مجلس و احتمال توفیق اصولگرایان در انتخابات ریاست‏‌جمهوری، آیا می‌توان گفت که نزاع عقلانیت و پوپولیسم به نفع جریان پوپولیست رقم خورده است؟ گفت: من معتقد به نزاع میان عقلانیت و پوپولیسم افراط‌گرا نیستم و معتقدم که با توجه به عزم بخش‌هایی از حاکمیت برای به قدرت رساندن «انقلابیون جوان»، میانه‌روها و جریان‌های معتدل اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل باید به‌جای درگیری‌های بی‌حاصل و تضعیف‌کننده کشور و نظام، در شرایط بحرانی کنونی که به افزایش یأس و ناامیدی و انفعال بیشتر مردم هم منجر می‌شود، سیاست «صبر و انتظار» پیش گیرند و به حاکمیت اجازه دهند باسلیقه خود کشور را اداره و ان‌شاءالله بر بحران‌ها فائق شوند. درعین‌حال به مردم فرصت ارزیابی نتایج انفعال و قهر خود با صندوق‌های رأی داده شود و برای ادوار بعدی مجالس، ریاست جمهوری و شوراها اتخاذ تصمیم کنند.

نبوی در ارزیابی تأثیر مناسبات بین‌المللی بر تحولات داخلی در چنین شرایطی و این‏که آیا برخی جریان‌های تندرو را مهار خواهند شد، افزود: این امر بستگی به چگونگی حاکمیت تندروها دارد. اگر پیش‌بینی مطرح شده در پاسخ قبلی تحقق یابد و طرف مقابل خارجی هم آمادگی نشان دهد، احتمالاً خطری متوجه کشور نخواهد شد گرچه به نظر می‌رسد عرصه بر معتدلین و میانه‌روها در صورت عدم اتخاذ سیاست صبر و انتظار به شدت تنگ بشود. البته ممکن است حتی با اتخاذ سیاست صبر و انتظار هم برای جلوگیری از به قدرت رسیدن مجدد طیف مذکور به نابودی آن طیف همت گماشته شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2747
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.