• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
2

وظیفه ائمه جمعه فقط اقامه نماز نیست

  • کد خبر : 10415
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
وظیفه ائمه جمعه فقط اقامه نماز نیست
صدای خاوران-ضوانی نسب افزود: ائمه‌جمعه باید علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌های بصیرت بخش و وحدت‌آفرین بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری‌اسلامی در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همت گمارند و با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، برای گستراندن چتر مهر و عطوفت نظام‌اسلامی عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها بر تقویت نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی تلاش نمایند.

 

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور گفت: وظیفه ائمه جمعه علاوه بر اقامه نماز مردم‌داری است. آنان باید با الگو قرار دادن مردم‌داری و زمینه‌های حضور تمامی اقشار در نمازجمعه، رسیدگی به مشکلات جامعه و حضور در بین مردم را سرلوحه قرار دهند.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی در مراسم معرفی حجت‌الاسلام جواد طاهری به عنوان امام‌جمعه کاشمر اظهار کرد: گرچه قرار بود به جای ائمه جمعه‌ای که وارد عرصه انتخابات در مجلس شورای‌اسلامی شدند، افراد دیگری در نهاد امامت جمعه جایگزین شود اما به دلیل درخواست‌های مردمی و مسئولان، امام‌جمعه قبلی کاشمر مجدد برای این شهر معرفی شد.

وی با بیان این‌که طی چند ماه گذشته نمازجمعه کاشمر توسط امامان موقت جمعه این شهر اقامه ‌شد، تصریح کرد: برای معرفی امام‌جمعه جدید به سراغ گزینه‌ها و فضلای مختلف انقلابی و متدین دیگری هم رفتیم حتی تشکیل پرونده هم شد اما وقتی درخواست‌های مختلفی از سوی مسئولان و مردم به دست ما رسید در نهایت مقرر شد حجت‌الاسلام طاهری در همین شهر خدمت خود را ادامه دهند.

رضوانی نسب افزود: ائمه‌جمعه باید علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌های بصیرت بخش و وحدت‌آفرین بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری‌اسلامی در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همت گمارند و با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، برای گستراندن چتر مهر و عطوفت نظام‌اسلامی عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها بر تقویت نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی تلاش نمایند.

حجت‌اله شریعتمداری فرماندار کاشمر هم در این مراسم گفت: افتخار روحانیت همراهی با مردم، مستضعفین و محرومان، شنیدن درد مردم و انتقال آنها به مدیران اجرایی است.

وی با بیان این‌که حجت‌الاسلام طاهری، امام‌جمعه کاشمر یکی از ائمه جمعه موفق و مردمی هستند، اظهار کرد: ارتباط مؤثر با تمامی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی شهرستان که دل در گرو انقلاب، ولایت و کشور دارند از شاخصه‌های امام‌جمعه کاشمر است.

در این مراسم حجت‌الاسلام جواد طاهری امام‌جمعه کاشمر که پیش از این برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده بود، مجدد به عنوان امام‌جمعه کاشمر معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10415
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.