• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
7

سالی بدون قصاص در کاشمر

  • کد خبر : 7522
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سالی بدون قصاص در کاشمر
صدای خاوران-ریاست دادگستری شهرستان کاشمر گفت: با تلاش همیاران صلح سال گذشته هیچ حکم قصاصی در شهرستان کاشمر اجرا نشد.

علی‌اکبر تقی نژاد، در جلسه شورای اداری کاشمر افزود: سال گذشته بالغ‌بر 31500 فقره پرونده وارد دادگستری کاشمر شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی پرونده‌ها در دادگاه‌های حقوقی مربوط به مطالبه وجه، دعاوی ملکی و دعاوی خانوادگی و در دادسراها و دادگاه‌های کیفری مربوط به توهین، ضرب و جرح و تخلفات رانندگی و تصادفات است.

تقی نژاد عنوان کرد: باید دادگستری برای مدیریت صحیح پرونده فکری بردارد و اقداماتی انجام دهد که در این راستا شیوه نامه‌هایی در سطح استان و شهرستان تهیه و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در این راستا اقدام به تخصصی نمودن شعب شورای حل اختلاف نموده‌ایم، هرچند تا پایان سال 1400 پرونده تمامی تصادفات رانندگی و تخلفات در دادسرا و دادگاه‌ها رسیدگی می‌شد اما در سال جدید براساس این شیوه‌نامه پرونده تمامی تصادفات به شوراهای حل اختلاف ارجاع و در آنجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ریاست دادگستری شهرستان کاشمر همچنین خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی یک شعبه تخصصی در شورای حل اختلاف و یک شعبه همیار در دادگستری ایجاد نموده‌ایم و تمامی پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی ابتدا به این شعب ارجاع می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح شعب همیاران شورای حل اختلاف در این شهرستان خبر داد و گفت: 20 درصد پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهیم به سازش ختم می‌شوند.

تقی نژاد از دیگر اقدامات به راه‌اندازی همیاران صلح در خصوص پرونده‌هایی که منجر به قتل می‌شود و کسانی که به دلیل قصاص در زندان به سر می‌برند اشاره کرد و افزود: همیاران صلح تلاش می‌کنند تا در حد ممکن احکام قصاص اجرا نشود.

وی گفت: با تلاش همیاران صلح سال گذشته هیچ اجرای قصاص در شهرستان نداشتیم، دو نفر محکوم به قصاص بودند که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم رضایت افراد را گرفته و با حکم برائتی که صادر شد آزاد شدند.

ریاست دادگستری شهرستان کاشمر اعلام کرد؛ به سارقین و خرده‌فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش، معترضین به نوامیس مردم سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای داریم، در همین خصوص تمامی سارقینی که به مرخصی می‌روند هم‌زمان رونوشت به اداره آگاهی داده می‌شود تا بدانند کدام یک از سارقین در مرخصی هستند. هم اکنون که فصل برداشت انگور است تمام مرخصی‌های سارقین را لغو نموده‌ایم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7522
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.