• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
17
یادداشت

خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!

  • کد خبر : 2217
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۵۴
خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!
از ابتدای امسال هرچه به اسفندماه نزدیک‌تر شدیم؛ تحرکات جریان‌های سیاسی برای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس شورای‌اسلامی که در ماه پایانی سال 98 برگزار خواهد شد؛ بیشتر می‌شود. اما این داغ شدن تنور انتخابات در کاشمر...

از ابتدای امسال هرچه به اسفندماه نزدیک‌تر شدیم؛ تحرکات جریان‌های سیاسی برای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس شورای‌اسلامی که در ماه پایانی سال 98 برگزار خواهد شد؛ بیشتر می‌شود. اما این داغ شدن تنور انتخابات در کاشمر گویی بیش از سایر شهرهاست و البته با افراط و تفریط‌هایی هم مواجه است و هم‌چون انتخابات گذشته، منجر به برخی بداخلاقی‌ها هم شده است. با این حال چه سربسته و در لفافه و چه آشکار و بی‌پنهان‌کاری، شاهد حضور معنادار افرادی در محافل و مجامع مختلف هستیم که قرار است در کارزار انتخابات مجلس یازدهم با یکدیگر به رقابت بپردازند. این حضور پرشمار در طیف راست و اصولگرای شهر، منتسبین به این جریان را وارد رقابت زودهنگام در آستانه انتخابات نموده است. تازه‏نفس‌های این دوره، اسب خود را زین کرده و با برگزاری جلسات و رایزنی و تلاش برای حساس کردن احساسات قومی و قبیله‌ای، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. حضور چهره‌های متفاوت، با موقعیت‌های اجتماعی متنوع از روحانی و دانشگاهی و بازاری و… گویا هیجان خاصی را بر این فضا بخشیده است به طوری‌که هفت هشت‌نفر فعال در میدان، همگی از یک جریان سیاسی‌اند و گویا هرکدام از آن‌ها مدعی‌اند‌ که صاحب نفوذترند و می‌توانند در انتخابات مقبول و محبوب باشند و رای‌آور. جالب این‌که همگی آن‌ها هم احساس تکلیف کرده که تا پایان این رقابت در میدان باشند و هیچ‌کدام به نفع دیگری کنار نروند، چرا که بر این باورند که محبوبیت و مقبولیت لازم را برای انتخاب شدن دارند و دلیلی بر کناره‌گیری نیست!

در این میان اما این سؤال مطرح است که در غوغای حضور چند نفره کاندیدای اصولگرا و عدم شروع فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان ترشیز، چرا فضا چنین مسموم و تخریبی شده است؟ در دوره‌های قبلی انتخابات، در سایه نبود تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های مجازی تلگرام و اینستاگرام و… ، تبلیغات غیررسمی انتخابات فقط به دید و بازدید کاندیداها و حضور در مراسم و محافل عمومی خلاصه می‌شد و گاهی هم اقدام به تهیه و پخش شب‌نامه می‌کردند. اما این روزها نوع فعالیت کسانی که قصد تخریب و سیاه‌نمایی عملکرد برخی جریان‌های سیاسی را دارند تغییر کرده و فضای مجازی آن‌ها را فعال‌تر از قبل نموده است.

با مرور اتفاقاتی که در سپهر سیاسی این شهر در سال‌های اخیر روی داده و تکرار پیروزی‌های جریان اصلاحات در چند دوره انتخابات شورا و انتخابات دوره دهم مجلس، رقبا گویی بر آن شده‌اند تا شکست‌های خود را با حضور جدی‌تر در میدان انتخابات جبران و در کنار آن، تخریب افراد تاثیرگذار رقیب، به ویژه اعضای شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را با بیان تهمت‌ها و انگ‌ها علیه آنان در دستور کار قرار داده‌اند و به هر دری می‌زند تا به بُرد نزدیک‌تر شوند و برای رسیدن به این هدف، از مهره‌های سوخته خود که چیزی برای از دست دادن ندارند استفاده می‌کنند. آنها با شماره‌های ناشناسی در بعضی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، خود پرسش‌کننده و خود پاسخ‌دهنده موارد مطرح شده‌اند و با ادبیاتی توهین‌آمیز و سرشار از اتهامات واهی به جریان رقیب، مصداق این مصرع شعر “خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی”!اند. هرچند در جلسه اخیر آسیب‌های فضای مجازی، دادستان شهرستان فرمودند؛ این افراد را شناسایی کرده‌اند و به تعدادی هم تذکرهایی داده شده، اما کسانی که به انجام تخلفات خود در فضای مجازی اصرار دارند و از هرگونه هتاکی، فحاشی، توهین و تهمت و… ابایی ندارند، کاش طعم برخورد جدی را بچشند و پلیس فتا آن‌ها را شناسایی کند! و دستگاه قضا به تخلفات‌شان رسیدگی نماید. چه‌بسا اگر وضع به همین منوال پیش برود بیم آن هست که برهم زنندگان آرامش به افسارگسیختگی فضای مجازی بیش از این دامن بزنند و فرصت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی جهت ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و برگزاری سالم انتخابات را به یک تهدیدی بزرگ برای هتک‌حرمت افراد و سیاه‌نمایی و تخریب چهره‌‌های نظام، استفاده از امکانات دولتی و مؤسسات عمومی به نفع کاندیدای خاص، تخریب و توهین به رقبای انتخاباتی، اخلال در نظم جامعه و ایجاد ناآرامی بدل نمایند. از این‌رو قبل از این‌که فرصت از دست برود از دستگاه قضا، اعضای شورای تأمین، پلیس فتا و همه دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود زمینه و بستر لازم برای مشارکت حداکثری و قانون‌مند مردم در انتخابات در فضایی سالم را فراهم نموده و با متخلفان بدون هیچ‌گونه مماشاتی برخورد ‌نمایند. چه‌بسا گفتمان اصلی مردم در برگزاری انتخابات قانون‌گرایی است و همواره جامعه از بی‌قانونی لطمه دیده است. از این‌رو شایسته به نظر می‌رسد، در ماه‌های باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات، مسئولان ضمن رصد اوضاع و نظارت بر فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی، اجازه انجام کمترین تخلفات و جرایم انتخاباتی را ندهند و با متخلفین جدی برخورد نمایند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2217
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشيزی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.