• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
10
جلسات شورای شهر را علنی کنید؛

حکایتی اسفناک از اوضاع شورای‌‌شهر کاشمر

  • کد خبر : 5804
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
حکایتی اسفناک از اوضاع شورای‌‌شهر کاشمر
داستان این روزهای انتخاب شهردار در شورای‌شهر کاشمر، به معمای پیچیده‌ای تبدیل شده که هرچه به لایه‌های درونی این ماجرا سرک می‌کشیم، به لابی‌های گسترده‌ای پی می‌بریم که شهر را قربانی خواسته‌ها و منافع خودشان کرده‌اند.

داستان این روزهای انتخاب شهردار در شورای‌شهر کاشمر، به معمای پیچیده‌ای تبدیل شده که هرچه به لایه‌های درونی این ماجرا سرک می‌کشیم، به لابی‌های گسترده‌ای پی می‌بریم که شهر را قربانی خواسته‌ها و منافع خودشان کرده‌اند.

همچنان‌که مردم مطلع شدند، شورای‌شهر در جلسه بیست و سوم شهریور با چهار رأی “محمد صادقی” را به عنوان شهردار انتخاب نمود، اما فشارهای زیاد منفعت‌طلبان بیرونی و مخالفت فراوان هسته‌های فعال اصولگرای شهر و نیز برخی افراد که خود را برای دوره آینده انتخابات مجلس شورای‌اسلامی آماده می‌کنند، و از همه مهمتر، عدم وجود ثبات در برخی از رای‌دهندگان، موجب شد که ایشان عطای شهرداری کاشمر را به لقایش ببخشد.

آنچه در این ماجرا بیش از همه به چشم آمد، به همگان ثابت شد که این شورا از توانایی لازم برای مدیریت امور شهر برخوردار نیست و تحت تاثیر فشارها و دستوراتی است که از بیرون به آنها تحمیل و دیکته می‌شود وگرنه مگر می‌شود رئیس شورای‌شهر، یک روز در مدح شهردار منتخب یعنی “محمد صادقی” مصاحبه کند و روز بعد نظر دیگری داشته باشد؟ کجای دنیا سراغ دارید یک عضو شورا به گزینه‌ای برای شهرداری رأی بدهد و روز بعد حاضر به امضای همان صورتجلسه نباشد؟

آیا در شورایی سراغ دارید، ریاست شورای‌شهر که مسئول برگزاری جلسات شوراست، جلسه‌ای را که از قبل اعلام نموده است، خودش در آن حضور نیابد تا جلسه تعطیل گردد و موجب شود که چهار نفر از اعضای شورا نامه به فرمانداری بنویسند و از این حرکت ایشان گلایه نمایند؟ آیا معنی آن این نیست که رئیس شورای‌شهر در اقلیت است؟!

شکی نیست که عدم حضور آقایان مرادزاده، خزاعی و اعمی در جلسات شورای‌شهر به این دلیل است که گزینه احتمالی بعدی مورد قبول آنها نیست! اما کار شورایی و تصمیمات جمعی اجازه چنین حرکاتی را به اعضای شورا نمی‌دهد و این اقدامات مغایر رفتار شورایی و بی‌احترامی به رأی مردم است!

آنچه در همین ماه‌های آغازین فعالیت شورای‌ششم بر مردم آشکار شد این است که برخی از شورائیان اطلاع دقیقی از قوانین شورای‌شهر ندارند و سلیقه‌ای با قوانین برخورد می‌کنند و گرنه کافی است یکبار قوانین شوراها را مطالعه کنند!

به هرحال این روزها مردم توقع دارند که مسئولین نظارتی شهرستان طبق وظیفه‌ای که دارند به موضوع انتخاب شهردار ورود کرده و نگذارند لابی‌های قدرت و دلالان ساختمان در این زمینه تصمیم بگیرند و در امور شهر اخلال نمایند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5804
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.