رضا یوسفی با بیان اینکه تولیدکنندگان ظرفیتهای خود و بازار را شناخته و شناسایی کردهاند، افزود: چون تاکنون تولیدات هدفمند نبوده در عرصه تجاریسازی صنایعدستی موفق نبودهایم.
وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان برخی محصولات را صرفاً تولید نموده و به فکر فروش نبودهاند، اظهار کرد: باید با مخاطب شناسی، تولید محصولات بر اساس نیاز جامعه باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کاشمر عدم بستهبندی مناسب را آسیبی جدی در حوزه صنایعدستی دانست و گفت: در این راستا پارسال اولین دوره بستهبندی صنایعدستی استان در کاشمر برگزار شد.
وی برگزاری استارتاپهای حوزه صنایعدستی را ضروری دانست و افزود: در بخش بستهبندی صنایعدستی هنوز آنگونه که باید بهخوبی نتوانستهایم ورود داشته باشیم.
یوسفی با اشاره به اینکه 80 درصد صنایعدستی فاقد بستهبندی مناسب هستند، اظهار کرد: برای صادرات صنایعدستی اقداماتی انجام شده بهطوریکه محصولات چرم منطقه در بازارهای خلیجفارس مبادله میشود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کاشمر عدم آموزشهای لازم، نبود زیرساختهای مناسب برای عرضه محصولات، نبودِ فضاهای مناسب برای فروش صنایعدستی را از مهمترین چالشهای این عرصه دانست.