• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
14
مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر:

از مسئولین میخواهیم فرهنگ حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را در جامعه بیش از این ترویج دهند

  • کد خبر : 5838
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
از مسئولین میخواهیم فرهنگ حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را در جامعه بیش از این ترویج دهند
در بازدیدی که امام‌جمعه کاشمر، مدیر جهادکشاورزی مهندس شجعی و گروه همراه از زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر داشتند، حجت‌الاسلام طاهری ضمن تقدیر از زحمات تولیدکنندگان به‌ویژه تولیدکنندگان این زنجیره تولیدی؛ اظهار داشت: شما فرماندهان و مبارزان در بخش اقتصادی کشور هستید و باید بقیه را هم به میدان آورید.مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر: شایسته نیست که به علت عدم آگاهی، مردم عزیز تصور کنند که تولیدکنندگان ارز دولتی را دریافت و تولیدات خود را گران عرضه می‌نماید. به گفته او شأن و منزلت تولیدکنندگان کشور این نیست که مصرف‌کننده و تولیدکننده را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

در بازدیدی که امام‌جمعه کاشمر، مدیر جهادکشاورزی مهندس شجعی و گروه همراه از زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر داشتند، حجت‌الاسلام طاهری ضمن تقدیر از زحمات تولیدکنندگان به‌ویژه تولیدکنندگان این زنجیره تولیدی؛ اظهار داشت: شما فرماندهان و مبارزان در بخش اقتصادی کشور هستید و باید بقیه را هم به میدان آورید.

امام جمعه کاشمر با بیان این‌که افراد زیادی هستند که سرمایه خود را به کشورهای دیگر می‌برند و یا در بانک‌ها می‌گذارند ولی شما در همین شهر، این سرمایه را به کار گرفتید؛ یادآور شد: در حقیقت زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر دو نیاز عمده کشور را در اولویت قرار داده است زیرا تأمین مواد غذایی و ایجاد اشتغال امروز جزو مهم‌ترین نیازهای کشور است.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار امیدواری کرد: این مجموعه با قوت کار کند و باعث افتخار منطقه باشد.

 در این مراسم مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر از مسئولین خواست؛ با توجه به این‌که سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‏زدایی‏ها» نام‌گذاری شده، فرهنگ حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را در جامعه بیش از این ترویج نمایند.

حاج قدیر صالحی بر حمایت از تولیدکنندگان و توسعه فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری و اشتغال تأکید کرد.

وی ضمن تشکر از حضور امام‌جمعه و مسئولان شهرستان طی سخنانی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری زیربنا و موتور تحول، توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال به شمار می‌رود و جذب و حمایت از سرمایه‌گذار در راستای حمایت از این بخش ضروری است؛ اظهار داشت: وقتی فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری شکل واقعی به خود گیرد و مورد اهتمام جدی مدیران واقع شود، قطعاً شخص سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و در ایجاد اشتغال و رشد تولید نتایج ملموسی برجا می‌گذارد.

صالحی افزود: حمایت مدیران و مسئولان از یک کارآفرین و تولیدکننده و یا سرمایه‌گذار تأثیر زیادی در افکارعمومی دارد و باعث می‌شود مردم یک فعال اقتصادی و یک سرمایه‌گذار را دغدغه‏مند وضع شهر یا منطقه‌شان بدانند و او را به‌عنوان فردی بشناسند که از ظرفیت‌ها می‌تواند برای توسعه شهر استفاده کند.

مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر با اشاره به این‌که امروز تلاش همه بر این است که سرمایه‌گذاران را جذب کنند تا توسعه شهرستان سریع‌تر صورت گیرد، گفت: اگر این فرهنگ در منطقه ترشیز هم توسعه یابد که مردم سرمایه‌گذار را به‌عنوان نیرویی که سرمایه‌ها را به سمت کاشمر سوق می‌دهد و همه می‌توانند از این سرمایه به‌نوعی استفاده کنند ببینند، ما در کارمان تشویق می‌شویم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ این فرهنگ با توجه به جایگاه روحانیون و امام‌جمعه شهرستان و با کمک رسانه‌ها تبیین شود تا ما آرام‌تر و با خیال راحت‌تری کار کنیم.

حاج قدیر صالحی همچنین در این بازدید  با اشاره به توانمندی‌های  زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر و قابل‌رقابت بودن این زنجیره غذایی با زنجیره‌های غذایی کشوری  اظهار داشت: ظرفیت  زنجیره تولید مرغ گوشتی پیشرو صالح کاشمر اکنون 650 هزار قطعه است که آن را تا یک‌میلیون قطعه افزایش خواهیم داد و افزایش ظرفیت تخم‌گذار و پولت به ترتیب 240هزار به 400 هزار و پولت 106هزار به 400هزار در حال ساخت و انجام می‌باشد.

مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان تصریح کرد: برخی قوانین و مقررات ضدونقیض در کشور خود مانعی برای رونق تولیدشده است، به‌عنوان مثال ما تا چند سال پیش مشکلی برای صادرات نداشتیم ولی از چهار یا پنج سال پیش صادرات ممنوع شد. هم‏چنین نوسان قیمت نهاده‌ها در تولید مرغ و تخم‌مرغ از اثرگذاری بالایی برخوردار بوده و این نوسان‌ها با سرعت بالایی به قیمت گوشت مرغ سرریز می‌شود؛ لذا زنجیره تولید گوشت و تخم‌مرغ به دلیل وابستگی به تأمین نهاده‌های دامی با چالش‌های فراوانی مواجه شده است. یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات حال حاضر تولید مرغ و تخم‌مرغ، کمبود عرضه نهاده‌ها از سوی دولت است و الزام مرغدار به پرداخت نقدی با وجود تأخیر در تحویل خوراک، کم‌فروشی و عدم رعایت سهمیه رسمی مرغدار، نبود نظارت بر کیفیت خوراک بخشی از عواملی است که در کنار تحریم‌ها و تورم تأثیر منفی بر کار تولیدکنندگان گذاشته است.

صالحی گفت: دست‌اندرکاران ذی‌ربط واقعیت سختی‌ها و چگونگی افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه را به مصرف‌کنندگان نمی‌گویند و اینان مدعی هستند تمام مایحتاج بخش تولید را با ارز دولتی تحویل می‌دهند درحالی‌که این واقعیت نیست و کاش مردم بدانند وزارت جهادکشاورزی فقط حدود 60 تا70 درصد خوراک مرغ و حتی کمتر از این مقدار را در خوراک دام تأمین می‌نماید و باقیمانده مواد اولیه موردنیاز با قیمت‌های بسیار سرسام‌آور در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد.

وی گفت: مردم عزیز بدانند که غذای دام و طیور فقط ذرت، سبوس و سویا نیست و هزینه حدود 15 تا 25 مورد از انواع ویتامین‌ها، مکمل‌ها، واکنش‌ها، کرایه‌ها، هزینه کارگری و… وجود دارد که از حوصله بحث خارج است و مرغدار و گاودار از بازار آزاد با چندین برابر قیمت تهیه می‌کند! لذا شرط انصاف این است که مسئولین ذی‌ربط این واقعیت را در اختیار جامعه مصرف‌کننده قرار دهند. شایسته نیست که به علت عدم آگاهی، مردم عزیز تصور کنند که تولیدکنندگان ارز دولتی را دریافت و تولیدات خود را گران عرضه می‌نماید.

به گفته او شأن و منزلت تولیدکنندگان کشور این نیست که مصرف‌کننده و تولیدکننده را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

وی افزود: بارها گفته‌ایم بخش کشاورزی جزو کم‌درآمدترین بخش ما است و تولیدکنندگان با توجه به طاقت‌فرسا بودن این حوزه، مظلوم واقع شده‌اند حال آن‌که بخش کشاورزی با توجه به‌سختی کار باید پردرآمدترین بخش در بین تولیدکنندگان و بخش خدمات باشد و اگر دولت نتواند در آینده‌ای نزدیک، حق واقعی کشاورزان را بدهد؛ مطمئن باشید روستاها خالی از سکنه و تولیدکنندگان بخش کشاورزی عطایش را به لقایش خواهند بخشید.

صالحی ابزار کرد: برخی عنوان می‌نمایند که دولت وام، زمین و… در اختیار تولیدکنندگان این بخش می‌گذارد! اما سؤال اینجاست که در هر بخش دولت این همراهی وجود دارد؟ آیا با توجه به نبود درآمد در این بخش، کسی حاضر است وام و زمین را از دولت دریافت و در این بخش سرمایه‌گذاری نماید؟ که اگر باشند هم به یک درصد نمی‌رسند.

وی یادآوری کرد: چون این بخش طاقت‌فرسا و کم‏بازده است، نسل جوان ما با دریافت وام و زمین و یاری دولت حاضر نیستند به رشته دامداری و کشاورزی ورود پیدا کنند چه‌بسا تعدادی از این تولیدکنندگان حتی بسیاری از جوانان سابقه بسیار زیادی در این زمینه داشته و از تجربه‌های خوبی هم برخوردارند و ما وظیفه داریم که آنان را دلگرم نموده و با تمام توان یاری نماییم که از این حوزه دلسرد نشوند و با امید به خداوند متعال، جوانان تحصیل‌کرده و کشاورز زاده‌ها نیز در همین حیطه به کشور عزیزمان خدمت نمایند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5838
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.