• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
2

۳ پروژه آبرسانی در بردسکن به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 10721
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
۳ پروژه آبرسانی در بردسکن به بهره‌برداری رسید
صدای خاوران-مهدوی‌اولیایی خاطر نشان کرد: تعداد مشترکین امور آب و فاضلاب بردسکن ۳۸ هزار مشترک هستند و توسط این امور آب شرب سه شهر و ۷۶ روستا از محل ۵۲ منبع آبی تأمین می‌شود. وی در ادامه با بیان این‌که آب و فاضلاب بردسکن با تحت پوشش سه شهر و ۷۶ روستا وظیفه سقایی به ۳۸ هزار مشترک را برعهده دارد، افزود: آب شرب مورد نیاز مشترکین از محل ۵۲ منبع آبی شامل چاه‌های عمیق، چاه‌های دستی، چشمه و قنوات تأمین می‌شود. وی اظهار کرد: چون میزان افزایش دما در شهرستان بردسکن نسبت به متوسط استان بالاتر است، میزان آبدهی منابع تأمین آب با چالش جدی مواجه شده است.

طی مراسمی با حضور نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی، فرماندار و مدیران شهرستان بردسکن، ۳ پروژه آب‌رسانی چشمه حاج سلیمان، خنجری و خور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیر اداره آبفای بردسکن در این مراسم طی سخنانی گفت: این پروژه‌ها با حفر۳حلقه چاه نیمه عمیق، اجرای۲۱۰۰ متر خط انتقال آب،۱۱۵۰ متر شبکه برق و احداث سه حوضچه آب به بهره‌برداری رسید.

مهندس حسین مهدوی‌اولیایی افزود: جهت اجرای این پروژه‌ها جمعاً ۱۶میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با احداث این سه مجتمع آب‌رسانی، ۵ روستای چشمه حاج سلیمان، دهان قلعه، شریف‌آباد، خنجری و خور از نعمت آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند.

وی همچنین از الحاق چاه شماره ۳ آب شرب انابد تا قبل از تابستان سال آینده خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مهم مردم منطقه انابد از توابع شهرستان بردسکن، الحاق چاه شماره ۳ آب شرب انابد است که الحاق آن تا قبل از آغاز تابستان آینده انجام و به شبکه ملحق می‌شود.

مدیر اداره آبفای بردسکن با بیان این‌که در حال حاضر تأمین آب شرب ۷۶ روستا در بردسکن را امور آب و فاضلاب این شهرستان انجام می‌دهد، اظهار کرد: شهرستان بردسکن و روستاهای آن در تابستان امسال تنش آبی را تجربه کردند به‌طوری‌که تأمین آب شرب ۲۳ روستا در این شهرستان با تانکر سیار انجام می‌شود.

مهدوی‌اولیایی گفت: قدردان گروه سرمایه‌گذاری دماوند و شرکت توسعه اقتصادی آرین هستیم که سال گذشته با کمک آنها به‌عنوان خیرین آب‌رسان، کار احداث ۳ مجتمع آب‌رسانی در بخش‌های انابد و مرکزی شهرستان بردسکن آغاز شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی و همکاری بسیج سازندگی ناحیه بردسکن و مجموعه فرمانداری و اداری شهرستان جهت اجرای این پروژه‌ها، ابراز کرد: امروز اکثر پروژه‌های آب‌رسانی در شهرستان بردسکن با همکاری خوب همه نهادها با سرعت در حال انجام است.

مهدوی‌اولیایی خاطر نشان کرد: تعداد مشترکین امور آب و فاضلاب بردسکن ۳۸ هزار مشترک هستند و توسط این امور آب شرب سه شهر و ۷۶ روستا از محل ۵۲ منبع آبی تأمین می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که آب و فاضلاب بردسکن با تحت پوشش سه شهر و ۷۶ روستا وظیفه سقایی به ۳۸ هزار مشترک را برعهده دارد، افزود: آب شرب مورد نیاز مشترکین از محل ۵۲ منبع آبی شامل چاه‌های عمیق، چاه‌های دستی، چشمه و قنوات تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: چون میزان افزایش دما در شهرستان بردسکن نسبت به متوسط استان بالاتر است، میزان آبدهی منابع تأمین آب با چالش جدی مواجه شده است.

مهدوی‌اولیایی با بیان این‌که برای عبور از بحران بی‌آبی سال گذشته و تأمین آب، اقدام به جانمایی و افزایش استحصال آب در حوزه چاه‌های عمیق شد؛ تصریح کرد: با وارد مدار شدن چاه‌های شماره 6 و2 در شهر بردسکن، استحصال آب در شهر افزایش یافت.

وی با اشاره به این‌که با اقدامات صورت گرفته رشد قابل توجهی در استحصال آب شرب داشته‌ایم، در خصوص وضعیت روستاها گفت: روستاهای کوهپایه مانند خور، خنجری، چشمه حاج سلیمان، کلاته برق و تعدادی دیگر که با تنش آبی مواجه بودند با حفر چاه در روستاها اقدام به تأمین آب برای آنها شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان بردسکن همچنین از کف‌شکنی چاه در روستای زیروقت و لایروبی چشمه خانقاه و احداث ایستگاه‌های پمپاژ در ایستگاه شهرآباد و فیروزآباد و اجرای خط انتقال به طول ۷ کیلومتر در راستای کاهش هدر رفت آب و استحصال بهتر آب در بخش شهرآباد خبر داد.

وی با بیان این‌که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی استان و شهرستان در شش روستای بخش مرکزی و انابد بالغ‌بر ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب اجرا شد، از استاندارد سازی۸۰۰ انشعاب برای کاهش هدر رفت آب خبر داد و گفت: توان آبدهی و رضایت‌مندی مشترکین با این اقدامات افزایش یافته است.

مهندس اوليايي به پروژههاي هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: در هفته دولت امسال پروژه آبرساني زمانآباد ـ باب الحکم و چاه شماره 6 بردسکن با اعتباري بالغ بر 125 ميليارد ريال به بهرهبرداري خواهند رسيد که پروژه آبرساني زمانآباد شامل احداث موتورخانه، ايستگاه پمپاژ و نصب پمپ با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال انجام ميشود.

وی افزود: پروژه آبرسانی چاه شماره ۶ بردسکن نیز شامل ۱۹۰۰ متر لوله‌گذاری، حصارکشی تأسیسات، احداث موتورخانه، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و برق رسانی با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی در رابطه با پروژه آبرسانی چاه مجتمع اسلام‌آباد ـ برجک گفت: این پروژه در اراضی روستای باب‌الحکم انجام شده که اعتبار آن بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال بوده و شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای ۱۰۰ متر لوله گذاری می شود.

مهدوی‌اولیایی با تقدیر از کمک‌های خیرین در راستای رفع مشکلات پیش رو گفت: آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان بردسکن از جمله سرنخاب و روستاهای دشت محمدخان که آبی نداشتند و فاقد شبکه آبرسانی بودند با همت خیرین شبکه اجرا و آبرسانی به این روستاها بهتر انجام شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان بردسکن به وضعیت مرمت مخازن ذخیره آب در روستاهای بخش شهرآباد از جمله حسن‌آباد، علی‌آبادک و بخشی از روستای زنگینه اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان بردسکن بالغ‌بر۱۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب داریم که حدود۶۰ درصد آن فرسوده و دوره طرح‌شان بالای ۲۵ سال است.

وی تعویض و اصلاح این میزان شبکه فرسوده را ضروری دانست و افزود: سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و ملی نیز توانستیم بالغ‌بر ۴۰ کیلومتر از شبکه توزیع ۶ روستا را که هدر رفت آب بسیاری داشتند؛ تعویض کنیم.

مهدوی‌اولیایی در پایان با تقدیر از خیرین آبرسان که تاکنون کمک‌های بسیاری را به آبرسانی و اصلاح شبکه‌های فرسوده داشته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با اعتباری که امسال تخصیص خواهد یافت بخش قابل توجهی از شبکه‌های فرسوده اصلاح شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10721
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.