• امروز : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 31 August - 2024
پارس وی دی اس
11

کاشمر سیاهِ سیاه سالن‌های ورزشی و تالارها بازِ باز

  • کد خبر : 5474
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کاشمر سیاهِ سیاه سالن‌های ورزشی و تالارها بازِ باز
صدای خاوران-متأسفانه شهر کاشمر دومین هفته بحرانی را سپری می‌کند و افزایش بیماران بستری در بیمارستان به بیش از 100 نفر رسیده است. به جرأت می توان گفت؛ اگر وضعیت به همین روال باشد بیمارستان شهید مدرس(ره) دیگر نخواهد توانست پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشد.

هر هفته روز چهارشنبه ستاد کرونای شهرستان کاشمر برگزار می‌شود و گزارش‌هایی مبنی بر وضعیت بیماران بستری، فوت شدگان، تعداد مبتلایان در آن جلسه بیان و تصمیماتی اتخاذ و مصوب می‌گردد.

متأسفانه شهر کاشمر دومین هفته بحرانی را سپری می‌کند و افزایش بیماران بستری در بیمارستان به بیش از 100 نفر رسیده است. به جرأت می توان گفت؛ اگر وضعیت به همین روال باشد بیمارستان شهید مدرس(ره) دیگر نخواهد توانست پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشد.

گرچه با اطلاع به دست آمده بیماران بخش‌های قلب و ccu بیمارستان شهید مدرس به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) منتقل شده‌اند اما اگر باز هم عادی انگاری شهروندان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر این ویروس ادامه داشته باشد ضمن افزایش تعداد بیماران در کاشمر و مواجه با بحران انسانی بزرگ، بسیاری از شهروندان عزیزمان دچار غم‌بارترین حادثه یعنی فوت عزیزان خود به خاطر عادی نگاری وضعیت موجود را تجربه خواهند کرد.

به رغم این‌که یکی از مصوبات ستاد کرونا تعطیلی سالن‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی است و متولی برخورد با تخلف این مکان‌ها اداره ورزش و جوانان است اما گویا هنوز برخوردی از طرف این اداره با سالن‌های ورزشی صورت نگرفته و همچنان بسیاری از این مکان‌ها بخاطر عدم برخورداری از استانداردهای لازم برای فعالیت ورزشی عامل افزایش بیماری و انتقال ویروس کرونا در بین مردم می‌شوند.

تأکید شبکه بهداشت و درمان مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌های عروسی، جشن تولد و ترحیم است و شهروندان عزیز داغدار که باید مراسم ترحیمی برای عزیزان‌شان برگزار کنند، اقدام به این‌کار نکرده و سلامت شهروندان برایشان اولویت دارد؛ ولی هنوز برگزاری مراسم عروسی در تالارها، باغ تالارها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها ادامه دارد و متولی امر این مجموعه‌ها نیز هنوز اقدامی برای تعطیلی این مکان‌ها نکرده‌اند.

هرچند حضور مردم در سطح شهر و بازار به صورت دسته جمعی و خانوادگی، اجبار به مراجعه حضوری افراد به مطب‌های پزشکان و مراکز آزمایشگاهی برای دریافت نوبت، عدم حضور پزشک در مطب و تجمع افراد در این مکان‌ها، حضور مردم به صورت دسته‌جمعی در فروشگاه‌های بزرگ عاملی بر انتقال بیشتر این ویروس در سطح شهر شده است؛ اما متولیان مربوطه با اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونای شهرستان می‌توانند به کاهش تعداد بیماران کمک کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5474
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.