• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
4

طلاق صوری؛ گزینه‌ای برای تحت پوشش شدن!

  • کد خبر : 6457
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
طلاق صوری؛ گزینه‌ای برای تحت پوشش شدن!
صدای خاوران-مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: تعداد کسانی که تاکنون برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد، طلاق صوری گرفته‌اند؛ بسیار انگشت‌شمار است.

رضا سلم‌آبادی، در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به خاطر وضعیت بد اقتصادی برخی خانواده‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن اقدام به گرفتن طلاق صوری می‌کنند، نظارت کمیته امداد بر افرادی که از این طریق تحت پوشش قرار می‌گیرند چگونه است، افزود: ارائه سند طاق یا طلاق‌نامه یکی از مدارکی است که افراد، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: ما مجاز نیستیم شبانه وارد خانه‌های مردم شویم و ببینیم کسانی که طلاق‌نامه ارائه دادند، آیا با هم زندگی می‌کنند یا نه، مگر این‌که گزارش‌های مردمی را داشته باشیم.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با بیان این‌که تاکنون چند مورد بسیار انگشت‌شمار داشتیم که شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: هرچند اگر ثابت شود بلافاصله پرونده‌های این افراد را حذف می‌کنیم، اما وقتی هم که این اتفاق می‌افتد شاکی می‌شوند که مدرک قانونی ارائه دادند ولی کمیته امداد کمک نمی‌کند و این کار را مقداری برای ما سخت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 212 هزار نفر در خراسان‌رضوی تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هستند، گفت: سرانه‌های دولتی که در اختیار داریم جواب خدمت به مردم را نمی‌دهد و همیشه عرضه و تقاضایی که داریم در این زمینه با هم یکسان نیستند.

سلم‌آبادی افزود: تورم اقتصادی موجب می‌شود برخی خانواده‌ها خواه و ناخواه فقیر شوند و نتوانند مایحتاج زندگی خود را تأمین کنند، این وضعیت موجب شده تا خروجی ما کمتر از ورودی‌ها باشد.

وی با بیان این‌که امسال 5700 نفر از کمیته امداد تسهیلات دریافت نموده و خودکفا شده‌اند، اظهار کرد: هرچند هرساله بین 10 تا 15درصد به تناسب موقعیت اقتصادی مناطق افزایش مراجعین را داریم، ولی همه تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، برخی با یک خدمت که دریافت می‌کنند نیازشان مرتفع و پرونده مختومه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6457
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.