• امروز : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 28 October - 2024
پارس وی دی اس
2

شهردار کاشمر به 25 سئوال دو عضو شورای شهر پاسخ داد

  • کد خبر : 11067
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
شهردار کاشمر به 25 سئوال دو عضو شورای شهر پاسخ داد
صدای خاوران-از افتخارات شهرداری است که در سطح کشور در اجرای بازآفرینی شهری به عنوان شهر پیشتاز هستیم به طوری که در سال 1402 در تحقق برنامه 482 درصد یعنی بیش از 4 برابر برنامه جلو هستیم. اقدام دیگری که واقعاً زبانزد خاص و عام شده و سایر شهرداری‌های استان و حتی سطح کشور طریقه کار همکاران ما در حوزه‌ی خدمات شهری را پرس و جو می‌کنند، اجرای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در خصوص واحدهای مخاطره‌آمیز است که در این خصوص 100 واحد را شناسایی و شروع به تخریب نمودیم که جا دارد از دستگاه قضایی، نظام مهندسی و همکاران‌مان در واحد ماشین‌آلات، خدمات و آتش نشانی تشکر کنم. بازگشایی خیابان امام‌خمینی، حمام کارون و حتی خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها در اجرای مصوبات این کمیسیون بود که با مصوبه شورای‌شهر تخریب شدند.

سخن نخست

به دنبال طرح سؤال دو عضو شورای شهر از شهردار شهرمان، بنا به وظیفه قانونی و به منظور تنویر افکارعمومی و شفافیت در مسائل مبتلابه اداره امور شهری بر آن شدیم تا سؤالات مطرح شده در صحن علنی شورای‌شهر و پاسخ‌های مهندس کوهسرخی شهردار کاشمر را که به دلیل جامع بودن، پاسخ‌ها ارائه شد؛ جهت اطلاع شهروندان انعکاس دهیم.

امید آن که انتشار آن به شفاف‌سازی هرچه بیشتر امور و مشخص شدن تلاش دست‌اندرکاران مدیریت شهری و تشریک مساعی آنان برای توسعه و آبادانی دیارمان کمک کند. به تفصیل این سؤالات و پاسخ‌ها در پی می‌آید.

شهردار کاشمر در همین خصوص گفت: «با توجه به این‌که دو تن از اعضای محترم شورای‌اسلامی شهر کاشمر سوالاتی را طی نامه‌ای مکتوب از طریق شورای‌اسلامی شهر به شهرداری ارسال کرده‌اند، در بازه‌ی زمانی که ماده‌ی 83 قانون وظایف و تشکیلات شورای‌اسلامی عنوان داشته، سؤالات این عزیزان به صورت مکتوب خدمت اعضای محترم شورای‌اسلامی شهر ارسال شد.»

مهندس اصغر کوهسرخی افزود: «در جلسه‌ی سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهرماه 1403 که نامه پاسخ به سؤالات اعضای محترم قرائت شد، با توجه به حضور در جلسه‌ عارضه‌سنجی ترافیکی سایت 188هکتاری نهضت ملی شهر کاشمر در استانداری، نتوانستم در شورای‌شهر حضور داشته باشم. امیدوارم به زودی با اقداماتی که در دست انجام داریم همشهریان عزیز، مستاجرین و فاقدین مسکن در سایت 188 هکتاری صاحب خانه شوند و بتوانند قطعات خود را تحویل گرفته و  ساخت و ساز را شروع کنند.

***

1/ جذب و به کارگیری نیروها در شهرداری خارج از ضوابط و خلاف مصوبه شورا بوده است.

استحضار دارید نیروهایی که از سایر شهرداری‌ها منتقل می‌شوند ضمن این‌که نیروهای رسمی هستند، تأیید مبدأ و مقصد را هم لازم دارند. در خصوص کاشمر نیز با توجه به نیازی که داشته‌ایم از تعدادی شهرداری‌ شهرهای مختلف نیز جذب نیرو انجام شد، که در گذشته هم چنین انتقالی‌هایی‌ مرسوم بوده و در همه‌ی شهرداری‌ها وجود دارد.

موضوع دیگر نیروهای شرکتی هستند، شرکت‌ها بر اساس حجم فعالیت‌های‌شان نیروهای مورد نیاز را تأمین می‌کنند و هیچ رابطه‌ی استخدامی بین شهرداری و نیروهای شرکتی وجود ندارد و صرفاً بر اساس نیاز و حجم فعالیت‌هایی که وجود دارد، نیرو توسط شرکت‌ها جذب می‌شود.

ضمن این‌که مصوبه‌ای اخیر شورای‌اسلامی شهر مغایر ماده 18آیین نامه مالی شهرداری‌هاست. ماده 18 آیین نامه شهرداری عنوان می‌دارد در قراردادها باید ذکر شود که شهرداری می‌تواند 25درصد از مبلغ پیمان را از میزان کار یا جنس موضوع پیمان کسر و یا اضافه کند و این موضوع باید در اسناد و قراردادها ذکر شود، ضمن این که در شرایط عمومی پیمان هم این بند وجود دارد.

 

2/ شفاف‌سازی هزینه‌های انجام شده در نشریات محلی

با توجه به این‌که چند نشریه‌ی محلی مهم در شهر کاشمر داریم، نگاه مدیریت شهری نیز به همه‌ی نشریات بوده و هر نشریه‌ای که فعالیت داشته و درخواست مطلب نموده در راستای فرآیند اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از ظرفیت نشریات محلی استفاده شده است. بعد از این‌که مطلب چاپ می‌شود توسط نشریات اعلام هزینه شده و پرداخت صورت می‌گیرد که اسناد آن موجود است.

 

3/دیوار کشی زمین متعلق به شهرداری پیرامون خانه دانش بدون مصوبه شورا انجام شده است

در سؤال اعضاء محترم شورا، مالکیت شهرداری1400 مترمربع عنوان شده در حالی که مالکیت 1200 مترمربع بوده و زمین شهرداری هم موجود است. ولی با توجه به این‌که در کنار این زمین اثر تاریخی وجود دارد و باید آن را حفظ کنیم از سویی توسط مراجع مربوطه در راستای حفظ و حراست از این بنای تاریخی مکاتباتی انجام شد، برای همین از دو ورودی سمت شمال و جنوب دیوارکشی اجرا و چهار ورودی نیز باز و مسدود نیست.

براساس مصوبه‌ی اخیر شورای محترم اسلامی شهر در 138مین جلسه‌ این شورا در تاریخ 14/7/1403 به شهرداری ابلاغ شده با احداث غرفه‌ برای خرید و فروش صنایع دستی و محلی موافقت گردیده که پس از تأمین اعتبار عملیات آن اجرا می‌شود. گرچه در مورد این موضوع عنوان شده 40 میلیارد تومان بدون مصوبه هزینه شده، اما صحت ندارد چون در زمین شهرداری هیچ تصرفی صورت نگرفته که باید جهت این ادعا مستندات ارائه گردد.

 

4/ برگزاری مزایده تالار بالای ترمینال مسافربری بر خلاف مصوبه شورای‌شهر

کارهای بزرگ آدم بزرگ می‌خواهد. مدیریت شهرداری و مجموعه شهرداری می‌توانست از انجام این پروژه صرف‌نظر کند، ولی در راستای رسالت و مأموریت و وظایفی که در خصوص حفظ حق و حقوق بیت‌المال و املاک فرسوده و رها شده‌ی شهرداری داشتیم، آنها را شناسایی نمودیم. از سویی چندین مرحله اداره کل بازرسی برای تعیین تکلیف تالار نامه‌نگاری کرده بود و اعلام شد برای جلوگیری از بین رفتن این مکان، قرارداد قبلی لغو گردد.

اتفاق مثبتی که در این راستا افتاد؛ ابتدا مصوبه‌ای از شورای‌شهر برای مزایده اخذ کردیم، در این مزایده 12 نفر شرکت کرده بودند که در نهایت یک نفر برنده مزایده شد، در قرارداد به تعمیرات اساسی و موضوع ایمنی نیز تأکید شده بود. ضمن این‌که برای این بنا در دو مرحله توسط کارشناس تأییدیه استحکام بنا گرفته شده و مشکلات ایمنی مرتفع گردید. با افتخار می‌گویم تمامی فعالیت‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات انجام شده و کارشناسان مختلف نیز نظارت داشته‌اند.

سرمایه‌گذار در پروژه تالار حدود 7 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نموده و عملیات بازسازی را انجام داده و شهرداری صرفا مصالح مورد نیاز را تأمین کرده است. حتی در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی 47 نیرو در این تالار مشغول به کار شده‌اند. براساس مزایده در سال اول اجاره ماهیانه 136 میلیون تومان تعیین شده و با توجه به این‌که قرارداد 4 ساله است سال‌های بعدی با توجه به نرخ تورم مبلغ اجاره افزایش خواهد یافت و پس از چهارسال در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. البته شهرداری می‌تواند مزایده مجدد برگزار کند و یا با مستأجر فعلی قرارداد ببندد.

 

5/ تغییر کاربری فضای ورزشی طبقه فوقانی واحدهای تجاری بلوار جانبازان

این پروژه در زمان مدیریت قبلی شروع و تا مرحله‌ی اسکلت هم پیش رفته بود که مستندات آن در زمان شروع به کار موجود است و در این دوره از مدیریت شهری تکمیل گردید. در نامه اعضای محترم شورا قید شده پروژه کاربری ورزشی دارد که آقای زارعی (مسئول امور شهری شهرداری) اعلام کردند کاربری ورزشی نیست.

 

6/ ساماندهی نامناسب و عدم رعایت اصول بهداشتی کانکس‌های وسط بلوار سیدمرتضی(ع) بر خلاف مصوبه شورا

ابتدا باید از دادستان محترم تشکر نمایم که پیشنهاد ساماندهی توسط ایشان در اواخر سال گذشته داده شد، چون نزدیک به ایام نوروز بودیم و از سویی همه‌ساله زائران و مسافران بسیاری در ایام تعطیلات به این شهر می‌آیند به همین دلیل خواسته شد شهرداری برای ساماندهی وانت‌هایی که در حاشیه بلوار سیدمرتضی بلال و آش و… می‌فروشند، اقدام نماید. حتی در شورای ترافیک هم یکی از مشکلات وجود این کانکس‌ها در مسیر اعلام شده بود که چون در زمان اجرای بلوار سیدمرتضی مکانی برای این موضوع پیش‌بینی شده، بدون این‌که حتی یک سانتیمتر از فضای سبز گرفته شود برای ساماندهی در مکان فعلی که دارای پارکینگ و دور برگردان است، اقدام شد. ولی اگر در خصوص مسائل بهداشتی مشکلاتی وجود دارد تذکرهای لازم باید توسط شبکه بهداشت داده شود. ضمن این‌که بر اساس مصوبه‌ی اخیر شورا که اخیرأ به تصویب رسیده کانکس‌های متحدالشکلی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

 

7/ آغاز عملیات اجرایی ایجاد میدان در خروجی سیدمرتضی(ع) بدون طرح مطالعاتی

 یکی از مشکلات بلوار سیدمرتضی بار ترافیکی بلوار است که اتفاقات ناخوشایندی را برای شهروندان رقم می‌زند، در همین راستا برای کاهش بار ترافیکی این بلوار باید جایگزینی پیش‌بینی می‌کردیم که بتوانیم40 درصد از بار ترافیکی را کم نمائیم، لذا جهت اجرای عملیات، موضوع توسط شهرداری مطرح و در شورای‌شهر مصوب شد که ادامه عملیات بلوار شهیدصادقی اجرا و یک میدان احداث گردد، اما چگونه‌گی اجرای پروژه در حال مطالعه است. میدان مصوبه شورای‌شهر را دارد و در حال اجراست که با یک طرح هندسی خوب و کم هزینه و دارای قابلیت اجرایی به میدان شهید صادقی متصل خواهد شد و بار ترافیکی بلوار سیدمرتضی با این طرح کاهش خواهد یافت.

 

8/ اجرای پروژه‌های عمرانی سطح شهر بدون ثبت در سامانه ستاد به افراد خاصی واگذار شده است (تجاری حاشیه میدان بهارـ تجاری میدان بار قدیم ـ تجاری حاشیه پارک قائم نبش نوغابی ـ تجاری خیابان ترابی ـ تجاری میدان مطهری)

تمامی پروژه‌های عمرانی که از محل تملک دارایی‌های استان و یا دولتی به صورت پیمانی است در سامانه ستاد ثبت می‌شود و مراحل قانونی را طی می‌کند، لذا پروژه‌هایی که در اختیار شهرداری است به صورت پیمانی و کارهای جزء هم به صورت امانی انجام می‌شود.

 

9/ خرید آهن‌آلات از فرد خاصی برای انجام پروژه‌های عمرانی بدون ثبت سامانه ستاد

اگر فرد خاصی مد نظرشان است عنوان نمایند. به نظر من این ظلم هم به مجموعه شهرداری و هم شهروندان است ضمن این‌که طبق مصوبات شورا، شهرداری در سطح معاملات جزء محدود شده و تا سقف 168 میلیون تومان امکان خرید داریم و بیشتر از آن باید مصوبه بگیریم. در مورد مبالغ بالا هم از طریق سامانه ستاد انجام می‌شود. خرید مصالح و آهن آلات در حد جزئی از طریق کارپردازی انجام می‌گیرد که اسناد آن همه موجود می‌باشد.

 

10/ ضعف در حوزه تملک و جذب اعتبارات دولتی

 در حوزه تملک و جذب اعتبارات دولتی باید گفت که اعتبارات دولتی در کمیته برنامه‌ریزی مطرح و مصوب می‌شود و شهرداری، دستگاه‌های اجرایی و یا دهیاری‌ها یک برنامه کشوری و الزامات بودجه‌ای دارند که در سطح استان برنامه‌ریزی و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب می‌شود، بعد از تصویب مبادله موافقت‌نامه صورت می‌گیرد و در ادامه تخصیص پیدا کرده و پیمانکار از طریق مناقصه انتخاب می‌شود. تاکنون تمامی اعتباراتی که از طریق کمیته برنامه‌ریزی به شهرداری تعلق گرفته اجرایی و جذب شده است.

 

 11/ چه طرح‌های مطالعاتی در  این مدت مدیریت شهری انجام گرفته است؟

در این خصوص یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها این بود که بتوانیم پروژه‌هایی را برای شهروندان اجرا کنیم که مشکلات را حل کند و به معنای واقعی هم این اتفاق افتاد و پروژه‌هایی که شروع کردیم همه با این نگاه بوده است.

یک نگاه در حوزه شهر و بازآفرینی ترمیمی بود و یک نگاه در مورد طرح تفصیلی شهر کاشمر که اخیرأ در کمیته فنی تصویب شد. اگر این طرح مصوب شود بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود، با بخشنامه‌ای که از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ابلاغ شد و مشمول شهر کاشمر هم می‌شود باز تنظیم پهنه‌های تراکمی مصوب شد یعنی همزمان با طرح تفصیلی شهر طرح باز تنظیم پهنه‌های تراکمی نیز انجام می‌شود. بر اساس آن در جایی که ظرفیت شهر وجود دارد مردم از ظرفیت‌های افزایش تراکمی استفاده می‌کنند.

همچنین کاشمر به عنوان اولین شهر استان بسته‌های تشویقی را تهیه که برای360 هکتار از بافت فرسوده شهر محقق شد. حتی برای زمین‌های 75 متر مربع باعث شده بتوانند پروانه دریافت نمایند.

در خصوص پروژه‌ خندق هم که از سالیان گذشته مطرح است، مطالعاتی در دوره‌ی گذشته توسط مدیریت شهری قبلی انجام شد ولی به سرانجام کامل نرسید. ما در ادامه‌ با مصوبه‌ی شورای‌شهر مطالعات را انجام داده و الان مشاور در حال تهیه‌ نقشه‌های معماری و تاسیسات مکانیکی برقی است به محض این‌که طرح تهیه و به شهرداری ابلاغ شود عملیات اجرایی از منابع داخلی شهرداری انجام می‌گیرد که بالغ بر 320 فضای پارکینگ در این طرح دیده شده که در طبقات منفی به عنوان پارکینگ و طبقات بالایی به صورت واحدهای تجاری و خدماتی در نظر گرفته شده که یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری می‌باشد. در مجاورت پروژه‌ خندق، فضای خاکی وجود داشت که مردم ناراضی بودند، این فضای خالی به مساحت حدود هشت هزار مترمربع آسفالت و در حال حاضر مردم به عنوان پارکینگ استفاده از آن می‌کنند.

بهشت بقیع یکی از دغدغه‌های دیگر بود که طرح مطالعاتی در سال گذشته انجام و عملیات اجرایی آن در حال اجراست. پروژه‌ی بامشاد نیز از پروژه‌های شاخص شهرداری و در حال اجراست که در راستای اقتصاد گردشگری با توجه به ظرفیت‌هایی که شهر کاشمر دارد، انجام می‌شود.

فاز اول پروژه بامشار در هفته‌ دولت افتتاح و تلاش می‌شود ظرف یک ماه آینده آبشار را فعال کرده و مردم بتوانند از آن استفاده نمایند، ساماندهی اطراف آن نیز شروع شده و محل‌های مختلفی برای نصب آلاچیق در نظر گرفته شده است. مساحت بامشار و محیط پیرامونی آن حدود 15 هکتار است.

عملیات سایت 56 هکتاری جنگل سیدمرتضی نیز شروع شده است. جنگل یک ظرفیت برای شهر و شهرداری است ولی استفاده چندانی تاکنون از آن نشده است. با افتخار می‌توانیم بگوییم تمامی خیابان‌هایی که در سطح جنگل است جدول‌گذاری و آسفالت آن که انجام و می‌توانیم بهره‌برداری خوبی از آن داشته باشیم.

 

12/ با توجه به توافقات صورت گرفته با اداره راهداری جهت آسفالت بلوار جانبازان و دریافت 350 تن قیر رایگان، چرا اسفالت نیمه‌کاره انجام شده و قیر دریافتی در چه مکان‌هایی استفاده شده است؟

در سفر دکتر نعمتی معاون وزیر نفت به کاشمر و با پیگیری‌های حاج اقای نیک‌بین، مصوبات خوبی در حوزه قیر داشتیم که بعد از ابلاغ اطلاع‌رسانی می‌شود. یکی از پیگیرهای خوب دیگر با درخواستی که از رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور داشتیم با توجه به این‌که عبور حمل و نقل درون شهری و برون شهری از داخل شهر کاشمر است، دستور اختصاص قیر رایگان به مقدار320 تن به شهرداری داده شد که روکش آسفالت بلوار جانبازان انجام و قسمت بعدی آن نیز در حال پیگیری است.

 

13/ عدم موفقیت و تقریباً تعطیل شدن ستاد بازآفرینی و جابجایی دبیرخانه به ریوش

از افتخارات شهرداری است که در سطح کشور در اجرای بازآفرینی شهری به عنوان شهر پیشتاز هستیم به طوری که در سال 1402 در تحقق برنامه 482 درصد یعنی بیش از 4 برابر برنامه جلو هستیم. اقدام دیگری که واقعاً زبانزد خاص و عام شده و سایر شهرداری‌های استان و حتی سطح کشور طریقه کار همکاران ما در حوزه‌ی خدمات شهری را پرس و جو می‌کنند، اجرای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در خصوص واحدهای مخاطره‌آمیز است که در این خصوص 100 واحد را شناسایی و شروع به تخریب نمودیم که جا دارد از دستگاه قضایی، نظام مهندسی و همکاران‌مان در واحد ماشین‌آلات، خدمات و آتش نشانی تشکر کنم. بازگشایی خیابان امام‌خمینی، حمام کارون و حتی خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها در اجرای مصوبات این کمیسیون بود که با مصوبه شورای‌شهر تخریب شدند.

 

14/ عدم تأمین پارکینگ در مراکز تجمعی سطح شهر

در راستای بند 14 ماده 55 وقتی واحدی که در معبر قرار دارد و تخریب می‌شود هنگام گرفتن پروانه ملزم به عقب‌نشینی هستند که به سطح خیابان‌های ما اضافه می‌کند و یک فضای پارکینگی برای مردم ایجاد می‌شود. قائم 4 که آسفالت شد و همچنین در فاز 4 بلوار سیدمرتضی پارکینگ‌هایی ایجاد شده که ظرفیت خوبی به وجود آمده است.  

 

15 / عدم توجه به مبلمان شهری

جناب آقای دکتر نعمتی معاون پارلمانی وزیر محترم نفت کشور با سفر به کاشمر در محل فرمانداری در سه مرحله ایشان از خدمات نیروهای شهرداری در ایجاد این‌چنین شهر زیبایی تشکر کردند. همه اینها در راستای تلاش همکاران و تلاش‌های شهرداران و شوراهای‌اسلامی دوره‌های قبل بوده است. ولی به جرات می‌گوییم در بلوار سیدمرتضی اتفاقات خوبی در خصوص مبلمان شهری رخ داده است.

همچنین 8 پارک محله‌ای ایجاد نمودیم، روشنایی خیابان خرمشهر، بلوار شهیدبهشتی، بلوار جمهوری، استفاده از وسایل ورزشی و وسایل بازی کودکان، ایجاد پارک بانوان محله قائم با واحدهای تجاری و سرگرمی که روزانه بیش از 100 نفر از بانوان ما در این پارک مشغول ورزش هستند. همه این امور در راستای الگوی شهر ترمیمی و بازآفرینی شهری اتفاق می‌افتد.

برای رفع معضلات میدان بار قدیم که معتادان شب را در آنجا می‌گذراندند و فضای ناامنی را در آن محله ایجادکرده بودند کمپ ماده 16 با همکاری بخش خصوصی و بهزیستی راه‌اندازی شد که ماهانه 100 میلیون تومان به این کمپ کمک می‌کنیم. این اقدامات در راستای آسایش و رفاه شهروندان انجام می‌شود.

 

16/ عدم خدمات‌دهی حمل و نقل درون شهری در نقاط کور و کم بضاعت شهری

اولاً ناوگان حمل و نقل تقریباً نو شده است. نوسازی حدود 100 تاکسی از محل تسهیلات کمیته امداد انجام گردید، در بحث اتوبوس‌ها هم کلاً چهار اتوبوس داشتیم که در این دوره چهار اتوبوس دیگر اضافه شد، یعنی یک رشد دو برابری در بحث حمل و نقل درون‌شهری داشتیم که خدمات‌رسانی می‌کنند، علیرغم این‌که دو دستگاه خودرو ون نیز کارهایش انجام شده اما اختلاف بین وزارت کشور و شرکت سازنده زمان تحویل را طولانی کرده است.

 

17/ عدم وجود برنامه در تحقق درامدهای پایدار شهری

رشد بودجه‌ای و تحقق بودجه خود ملاک تحقق درآمد است و در دوسال اخیر همه آمارها موجود است که در تحقق درآمد پایدار اقدامات خوبی انجام شده، بازار روز با120 غرفه، واحد تجاری پارک خیابان امام‌خمینی، میدان شهیدمطهری، پروژه‌ی 4200 متر مربعی میدان بهار در راستای درآمد پایدار است؛ تالارهای امیر و مهراد جهت رفاه و آسایش شهروندان و کارخانه آسفالت جدید با داشتن کارخانه آسفالت قدیم، تولیدات شن و ماسه گزیده‌ای از درآمدهای پایدار شهرداری است.

 

18/ عدم برگزاری قانون در معاملات شهرداری (قرارداد خدمات شهری منطقه 1 در سال گذشته، برگزاری اکثر معاملات شهرداری به صورت ترک تشریفات و…)

قرارداد خدمات شهری در چارچوب ضوابط مقررات از طریق سامانه انجام شده است. یک کمیسیون معاملات داریم که سه نفر عضو اصلی دارد و یک ناظر از شورا بر مناقصه‌ها نظارت دارند. همچنین متمم مناقصاتی که انجام می‌دهیم با مصوبه‌ شورای‌اسلامی شهر است و هیچ مناقصه‌ای بدون مصوبه‌ شورای‌شهر انجام نمی‌گیرد. مصوبه‌ها در سامانه ستاد بارگذاری و پس از مهلت مقرر با دریافت تقاضاهای شرکت‌ها در جلسه‌ی پیمانکار انتخاب و هیچ ترک تشریفاتی بدون مصوبه‌ی شورای‌اسلامی صورت نمی‌گیرد.

 

19/ دلیل کاهش تبادل موافقت‌نامه جهت اعتبارات دولتی چیست؟ نسبت به شهرداری‌های همجوار کاهش زیادی داشتیم در سال 1402 (مبلغ 5.5 میلیارد و برای سال جدید طبق تحقیق همین حدود موافقت‌نامه امضا شده که در مقایسه با سال‌های اخیر نسبت به درصدی از بودجه کاهش شدیدی داشته) توجه: سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۶میلیارد وصول شده که مربوط به تلاش‌های سال ۱۴۰۰ می‌باشد و نیز افزایش در مبلغ ارزش افزوده ربطی به اعتبارات دولتی ندارد.

در خصوص کاهش تبادل موافقت‌نامه جهت اعتبارات دولتی، نگاه دولت و مجلس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رویکرد اصلی بیشتر به مناطق کم برخوردار است، شما وقتی پروژه‌ی نیمه‌تمامی دارید نباید پروژه‌ی جدیدی شروع کنید در صورتی که همه‌ی پروژه‌های نیمه تمام شهرداری که از دوره‌ی قبل بود را در دستور کار قرار دادیم و به اتمام رسانده و پروژه‌های جدید دیگر شروع کرده‌ایم. در خصوص اعتبارات دولتی هم که درکمیته برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری می‌شود و بعد از تصویب و انجام مراحل انتخاب پیمانکار صورت می‌گیرد.

 

20/ چرا کارگارگاه تولید تایل همچنان خاموش هست و جهت راه اندازی آن اقدامی نشده؟ تولید برای شهرداری به صرفه‌تر از خرید از بیرون است (قرارداد جهت تولید بسته شده، اما هنوز موفق به تولید نشده است.)

گفتند چرا کارگاه تولیدی خاموش است؛ حدود دو ماه قبل مناقصه را برگزار نموده‌ایم و پیمانکار انتخاب شد، ولی هنوز ورود به کار نشده که چندین بار اخطار دادیم و اگر اقدامی انجام ندهند ضمانت نامه‌اش ضبط می‌شود.

 

21/ تولیدات کارخانه شن و ماسه در مقایسه با سال‌های قبل شاهد کاهش در تولیدات و افزایش هزینه نگهداری هستیم و همچنین شاهد افزایش اجاره زیاد ماشین‌الات که در مقایسه با حجم عملیات عمرانی نسبت به سال‌های قبل قابل توجه نیست، در این موضوع توضیح دهید؟ (در زمان شهردار قبلی نسبت به حجم زیاد عملیات عمرانی شاهد این مقدار اجاره ماشین‌الات نبودیم و نیز دو عدد کامیون جدید خریداری و به ناوگان اضافه شده است.)

در خصوص کارخانه شن و ماسه تمامی تاسیسات سنگ‌شکن و تولید شن و ماسه را اورهال کردیم، به طوری‌که تولید مصالح رشد داشته است. در حوزه استفاده از ماشین‌آلات هم باید گفت که فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهیم ولی ماشین‌الات پاسخ‌گوی نیاز ما نیست و لازم است از ماشین‌آلات بخش خصوصی استفاده نمائیم.

بر اساس بند 14 ماده 55 بیش از 100 واحد مسکونی تخریب شده است. همچنین زلزله‌ای که رخ داد آواربرداری انجام و در 40 نقطه شهر عملیات عمرانی انجام می‌گردد، سایت 34 هکتاری و سایت 188 هکتاری و بامشار، مقابل ایران خودرو، بلوار جانبازان هم در دست اجراست.

این‌ها همه جزو پروژه‌هایی هستند که حجم ماشین‌آلات سنگین را می‌طلبد، علی‌رغم این‌که ماشین‌آلات اضافه کردیم. فقط در حوزه‌ی آسفالت یک دستگاه فینیشر خریدیم با چهار میلیارد و 500 میلیون تومان که الان ارزش بسیاری پیدا کرده و اخیراً نیز غلطک وارد مدار شده و مینی لودر و تراکتور نیز خریداری شده است. حداقل 12 دستگاه ماشین‌آلات طی دو سال اخیر وارد مجموعه‌ی شهرداری شده که رشد خوبی داشته است.

 

22/ پروژه خندق و پارکینگ در بودجه چندسال اخیر آورده شده، چه اقدامی صورت گرفته است؟

پروژه‌ی خندق و پارکینگ در مطالب بالا توضیح داده شد.

 

23 / در بازار روز طبق مصوبه سال قبل اقدام به بازسازی نموده‌اید، چرا تاکنون تکلیف بازگشت سرمایه مشخص نشده و قراردادهای واحدهای تجاری واگذر شده حتی صفر (ریال) مشخص نشده است؟

یکی از  معضلات بزرگ که درخواست شهروندان هم بود تجمع بساطی‌ها در خیابان امام یک، کوچه پاساژ گل‌ها یا دور میدان مرکزی و خیابان قائم بود که با پهن کردن بساط مشکلاتی را ایجاد کرده بودند، در همین راستا با برنامه‌ریزی صورت گرفته بازار روز با 122 واحد احیا شد، گرچه این افراد برای انتقال مقاومت می‌کردند، که ابتدا ظرفیت در بازار روز احیا و در اختیار قرار داده شد که رضایتمندی شهروندان را در پی داشت، پس از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری از کسبه خواسته شد بر اساس مصوبه قرارداد منعقد کنند که در حال تنظیم هستیم. بر اساس مصوبه شورا از هر واحد یک میلیون و 500 هزار تومان ماهانه دریافت خواهد شد.

 

24/  در کشتارگاه جهت به روز شدن و تکمیل، طی دو سال اخیر هزینه‌های زیادی انجام شده انتظار افزایش کشتار و افزایش خدمات بوده که موردی مشاهده نشد. نکته قابل تأمل کاهش نرخ اجاره از مبلغ حدوداً ۵۰ میلیون در سال قبل به حدود ۳۰ میلیون در امسال بودیم که با توجه به تورم قابل توجیه نیست.

مسائل بهداشتی کشتارگاه مرتفع و سردخانه با بهترین امکانات راه‌اندازی شده است. همچنین عنوان شده در قبل اجاره 50 میلیون تومان بوده و اکنون به 35 میلیون تومان رسیده در صورتی که بر اساس مصوبه شورا همه کارها و قراردادها تنظیم شده و اگر ورودی به کشتارگاه کم است ارتباطی به شهرداری ندارد و دلیل آن باید از جای دیگری بررسی شود.

 

۲۵/ در بعضی از خیابان‌ها شاهد جمع‌آوری کانال آب بودیم (مانند بلوار شفا) آیا این کار کارشناسی شده و مشاور داشته است؟

برخی از کانال‌های سطح شهر به دلیل شیب نامناسبی که داشت و  پل‌هایی که مردم  ایجاد کرده‌اند آب راکد می‌ماند و بوی تعفن مردم را اذیت می‌کرد، لذا پس از بررسی همکاران ما در حوزه عمران هرجا دیدند ظرفیت اجرای کانیو داشته، کانال تبدیل به کانیو شد.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=11067
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.