• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
8

خبری از بخشش برای متخلفان منابع طبیعی نیست

  • کد خبر : 9579
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
خبری از بخشش برای متخلفان منابع طبیعی نیست
صدای خاوران-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی میزان فرسایش خاک را در خراسان‌رضوی حدود ۱۸تن در هکتار اعلام نمود و گفت: خوشبختانه با انجام عملیات تقویت پوشش گیاهی و آبخیزداری و نگهداری آب‌وخاک، توانستیم میزان فرسایش خاک را کاهش دهیم به‌طوری‌که در مناطقی که عملیات آبخیزداری انجام‌شده فرسایش خاک از ۱۸ تن به کمتر از ۸ تن در هکتار کاهش یافته است. فنودی با اظهار تأسف از این‏که کانون‌های فرسایش بادی از ۱۵ کانون در سال ۹۷ به مساحت ۷۰۰ هزار هکتار، اکنون به ۳۰ کانون در ۲۲ شهرستان به مساحت یک و نیم میلیون هکتار رسیده است، افزود: به لحاظ شمار و سطح، کانون‌های فرسایش بادی خراسان‌رضوی دو برابر شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: تا ۳ماه قبل بر اساس ماده ۵۹ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع با وصول جرائم و خسارات، می‌شد فرد متخلف را یک‌مرتبه بخشید، اما با لغو این قانون، به‌هیچ‌وجه تخلف افراد خاطی قابل‌بخشش نیست و با آنان برخورد جدی می‌شود.

محسن فنودی در گفت‌وگویی اذعان کرد: هرچند در منطقه ترشیز، کمترین میزان تخریب اراضی ملی و قطع درختان و بوته‌های بیابانی را داریم ولی در برخی شهرستان‌ها مانند سرخس و تا حدودی در نیشابور افراد سودجو اقدام به کندن نهال‌ها و استفاده‌های غیرمجاز از آن‌ها می‌کنند که بر اساس قانون، برخوردهای لازم با متخلفین صورت گرفته است.

وی میزان فرسایش خاک را در خراسان‌رضوی حدود ۱۸تن در هکتار اعلام نمود و گفت: خوشبختانه با انجام عملیات تقویت پوشش گیاهی و آبخیزداری و نگهداری آب‌وخاک، توانستیم میزان فرسایش خاک را کاهش دهیم به‌طوری‌که در مناطقی که عملیات آبخیزداری انجام‌شده فرسایش خاک از ۱۸ تن به کمتر از ۸ تن در هکتار کاهش یافته است.

فنودی با اظهار تأسف از این‏که کانون‌های فرسایش بادی از ۱۵ کانون در سال ۹۷ به مساحت ۷۰۰ هزار هکتار، اکنون به ۳۰ کانون در ۲۲ شهرستان به مساحت یک و نیم میلیون هکتار رسیده است، افزود: به لحاظ شمار و سطح، کانون‌های فرسایش بادی خراسان‌رضوی دو برابر شده است.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9579
  • نویسنده : معصومه تقوی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.