عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران و مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم با تاکید بر لزوم رویدادسازی از سوی روابطعمومیها جهت تعامل با رسانهها گفت: با اینکه 54 سال از عمر روابطعمومی در ایران میگذرد، اما هنوز این حوزه عقیم مانده و جا دارد مدیران به اهمیت جایگاه روابطعمومی پی ببرند.
دکتر علیرضا عبدالهنژاد در کارگاه آموزشی روابطعمومی و ارتباطات رسانهای که به همت مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد، افزود: سرمایهگذاری در حوزه روابطعمومی و استفاده از نیروی متخصص توفیق سازمانها را دوچندان میکند.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور و مردم را میتوان از طریق بها دادن به روابطعمومی حرفهای حلکرد، برلزوم نگاه تخصصی به حوزه روابطعمومی در راستای اطلاعرسانی مناسب و ارائه پیام به مخاطبان و مشتریان تاکید کرد و گفت: بدون شک سازمانهایی که در حوزه روابطعمومی هزینه میکنند، موفقیتشان قطعی است.
عبدالهنژاد مطرح کرد: روابطعمومی وقتی پویا و حرفهای است که بتواند بر اساس روشهای خلاق و کارآمد و تاثیرگذار و مبتنی بر مشارکت و ارتباطات رسانهای، پیام خود را در معرض دید مخاطبان، مشتریان و افکارعمومی قرار دهد.
وی تصریح کرد: برخی روابطعمومی و رسانه را دو جزیره جدا از هم با اهداف و کارکردهای متضاد میدانند، به طوریکه روابط عمومی وظیفه بهبود برند، حفظ منافع سازمان و موفق جلوه دادن سازمان و سرپوش گذاشتن بر ضعفها و کارکردهای ناکارآمد و پنهانکاری در زمینه سومدیریت و… است و در مقابل رسانهها به دنبال افشاگری و کشف فساد هستند.
عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران ادامه داد: میتوان بین این دو حوزه گسترده تعامل ایجاد کرد.
وی افزود: متاسفانه سازمانهای دولتی که از بودجه دولت ارتزاق میکنند به ارائه عملکردها خیلی احساس نیاز نمیکنند، لذا به روابطعمومی پویا هم کمتر توجه دارند و در زمینه ارتباط با رسانهها حوزه کوچکی دارند ولی سازمانهای خصوصی توجه ویژهای هم از منظر تخصص و هم هزینه دارند و با نگاه هزینه و فایده در حوزه روابطعمومی سرمایهگذاری میکنند.