• امروز : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 31 August - 2024
پارس وی دی اس
1

حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها و اماکن عمومی، مهم‌ترین وظیفه واحد خدمات و تأسیسات فنی شهرداری

  • کد خبر : 10318
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها و اماکن عمومی، مهم‌ترین وظیفه واحد خدمات و تأسیسات فنی شهرداری
صدای خاوران-مسئول اداره تاسیسات فنی شهرداری کاشمر گفت: خرید پایه‌ها و سرچراغی‌ها و هزینه‌های جانبی به قیمت حدود ۳۲ میلیون تومان به ازای هر پایه توسط شهرداری انجام شده و مبلغ حدود ۸ میلیون تومان به ازای هر پایه که شامل خرید فوندانسیون و نصب، مونتاژ و نصب پایه‌های جدید، برشکاری و جمع‌آوری پایه‌های قدیمی، خرید کابل خود نگهدار سه فاز به طول حدود دو کیلومتر و اجرای کابل‌کشی به همین متراژ و برقدار کردن و راه‌اندازی در مجموع ۶۰ پایه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام می‌گیرد.

 

مسئول اداره تاسیسات فنی شهرداری کاشمر گفت: تامین، اجرا، حفظ و نگهداری تجهیزات و تأسیسات، زیرساخت‌ها و اماکن عمومی شهرداری، از مهم‌ترین وظایف این واحد است.

رازقی افزود: تامین، اجرا، حفظ، نگهداری، تعمیر و تجهیز سیستم‌های تأسیساتی و نظارت بر اجرای دقیق آن‌ها در چارچوب قوانین شهرداری، تجهیز کارگاه‌های موجود جهت ساخت و تعمیرات و مونتاژ المان‌های نوری سطح شهر، نگهداری تاسیسات ساختمان‌ها و اماکن عمومی شهرداری و ساخت ملزومات پارک‌ها و تزئینات شهری و نوسازی و بهسازی مبلمان شهری، از جمله اقدامات این واحد به‌شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که این واحد پروژه‌های مختلفی را در این دوره از مدیریت شهری در دست اقدام و اجرا دارد که جدیدترین آن پروژه روشنایی بلوار جمهوری‌اسلامی است؛ گفت: با توجه به این‌که بلوار جمهوری‌اسلامی یکی از پرترددترین بلوارهای شهر است و از سویی پیرو درخواست‌های متعدد شهروندان در رابطه با تاریکی و روشنایی نامناسب و پایه‌های فرسوده این بلوار و همچنین مدیریت مصرف برق در پیک تابستان و استفاده از سرچراغی‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف با بازدهی بسیار بالا و گارانتی 5 ساله و کمترین استهلاک، تعمیر و نگهداری طرح تعویض و اصلاح روشنایی بلوار مذکور در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

مسئول اداره تاسیسات فنی شهرداری کاشمر عنوان کرد: اجرای این پروژه پس از اخذ مصوبه شورای محترم شهر و پس از طی مراحل قانونی از طریق سامانه ستاد انجام گرفت.

رازقی افزود: برای این پروژه خرید۶۰ عدد پایه چراغ دکوراتیو دو طرفه۱۰ متری و ۱۲۰ عدد سرچراغی ال ای دی 150وات از میدان معلم تا میدان مغان پیش‌بینی شده و به صورت مشترک با مدیریت برق کاشمر در حال انجام است.

مسئول اداره تاسیسات فنی شهرداری کاشمر گفت: خرید پایه‌ها و سرچراغی‌ها و هزینه‌های جانبی به قیمت حدود ۳۲ میلیون تومان به ازای هر پایه توسط شهرداری انجام شده و مبلغ حدود ۸ میلیون تومان به ازای هر پایه که شامل خرید فوندانسیون و نصب، مونتاژ و نصب پایه‌های جدید، برشکاری و جمع‌آوری پایه‌های قدیمی، خرید کابل خود نگهدار سه فاز به طول حدود دو کیلومتر و اجرای کابل‌کشی به همین متراژ و برقدار کردن و راه‌اندازی در مجموع ۶۰ پایه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این پروژه از سرچراغی‌های ال ای دی150 وات با مصرف و استهلاک پایین‌تر استفاده شده، در صورتی که قبلا از سرچراغی‌های250 وات بخار سدیم در برخی پایه‌ها استفاده شده بود.

رازقی تصریح کرد: در هر سرچراغی100 وات در مجموع برای ۱۲۰ سرچراغی 12هزار وات به عبارتی ۱۲کیلو وات کاهش مصرف در طول بلوار شده است، علاوه بر این هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین‌تر و نور طبیعی بیشتر و بهتری را شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که هرچند طرح هنوز به طور کامل کامل اجرا نشده، اما تماس‌های مکرر شهروندان و اعلام رضایت‌شان از اجرای این پروژه را داریم، افزود: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل، شهرداری جهت تهیه مبلمان شهری شرایط و ملاک‌های انتخاب را بررسی و سپس اقدام به سفارش و خرید می‌نماید.

وی با اشاره به این‌که ملاک‌هایی همچون کیفیت بالا، قیمت مناسب، مواد اولیه مرغوب، استانداردهای لازم، قیمت تمام شده، رنگ کوره‌ای، بدون هزینه حمل و نقل یا بسیار کمتر در تمامی فعالیت‌های این واحد مدنظر گرفته می‌شود، گفت: پس از بررسی برخی کارگاه‌های تولیدی فعال داخلی و بومی شهر و یا خارج شهرستان در صورت داشتن شرایط مذکور و در دسترس بودن و توانایی ساخت برای هر نوع سفارش، اقدام به انعقاد قرارداد و خریداری می‌گردد.

وی بیان کرد: شهرداری در این دوره از مدیریت شهری با استفاده از تجربیات هنرمندان و صنعتگران سعی نموده بیشترین تجهیزات موردنیاز را توسط نیروهای بومی تهیه کند که به اشتغال‌زایی در منطقه هم کمک شایانی شده است.

مسئول اداره تاسیسات فنی شهرداری کاشمر از پروژه روشنایی آیلند خیابان قائم شامل ۱۶ عدد پایه چراغ ۹ متری دوطرفه بدنه نورانی با آرم شهرداری کاشمر، پروژه روشنایی میدان سینا شامل ۵ عدد پایه چراغ ۹متری دوطرفه بدنه نورانی با آرم شهرداری کاشمر، پروژه روشنایی یو قطارهای احداث‌شده شامل ۱۰ عدد چهار طرفه جدید با ارتفاع ۶ متر بدنه نورانی با آرم شهرداری و خرید و همچنین ۵۰ عدد المان نوری که در بلوار جانبازان و معلم نصب ‌شده و ۵ دستگاه سام لایت باقابلیت پخش متن و تصویر در میدان‌های سطح شهر به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده نام برد.

رازقی ادامه داد: پروژه روشنایی فاز۴ بلوار سیدمرتضی که شامل 22 عدد پایه چراغ ۵ متری دوطرفه بدنه نورانی با آرم شهرداری بخش دیگری از اقدامات این واحد بوده که با همکاری هنرمندان و صنعت‌گران شهرستان محقق شده است.

وی اجرای المان درخت نوری را یکی دیگر از طرح‌های اجرایی واحد تأسیسات فنی شهرداری عنوان کرد و گفت: این پروژه با بهترین متریال موجود و بلااستفاده در انبار شهرداری و صرفه‌جویی بسیار در خرید، مونتاژ و اجراشده است.

مسئول اداره تأسیسات فنی شهرداری کاشمر عنوان کرد: گرچه برای نمونه مشابه و خرید از شرکت‌های موجود حدود ۲۵۰ میلیون تومان باید هزینه می‌شد، اما با هزینه بسیار کمتر و در حدود۷۰ میلیون تومان طراحی، مونتاژ، اجرا و نصب شد.

رازقی اذعان کرد: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان محترم و با هدف ایجاد شهری سرزنده و پویا و همچنین کمک به ایجاد درآمد پایدار شهری، اقدامات مختلفی توسط واحد تأسیسات فنی جهت رفاه شهروندان اجرایی شده است.

وی از اجرای نورپردازی فول کالر با قابلیت برنامه‌ریزی در آیلند خیابان مدرس، امام خمینی، خرمشهر و همچنین بلوار معلم خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات زیرساختی بسیاری اجرا شده و یا در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تأسیسات روشنایی و گرمایش و سرمایش قسمت اداری فرهنگسرا شهرداری، اجرای تأسیسات روشنایی و گرمایش و سرمایش تالار بزرگ امیر(طبقه فوقانی پایانه)، اجرای تأسیسات روشنایی و گرمایش و سرمایش ساختمان جدید شورای‌شهر، اجرای روشنایی نمای واحدهای تجاری‌ بلوار جانبازان، اجرای روشنایی نما و محوطه تالار بزرگ امیر بخشی از این اقدامات بوده است.

رازقی افزود: اجرای روشنایی و تأسیسات واحدهای تجاری حاشیه پارک قائم، روشنایی و تأسیسات تجاری‌های میدان بار قدیم(قائم ۲۷)، روشنایی و تأسیسات واحدهای تجاری حاشیه خیابان ترابی، تأسیسات روشنایی دفتر مدیریت سراچه‌های سیدمرتضی، تأمین و برق‌رسانی به‌تمامی کانکس‌های بازارچه ابتدای فاز ۲ بلوار سیدمرتضی، اجرای روشنایی و تأمین برق ‌کافه فوقانی تونل جنگل سیدمرتضی، روشنایی و تأسیسات تجاری حاشیه میدان تره‌بار، اجرای تأسیسات روشنایی واحدهای تجاری‌ پارک کودک، تأسیسات روشنایی غرفه‌های تجاری پارک بانوان قائم، برق‌رسانی به بیش از۱۰۰غرفه بازار روز شهرداری، تقویت روشنایی سالن ورزشی سازمان حمل‌ونقل، تقویت روشنایی بالای تپه سیدمرتضی، شروع تأسیسات بامشار سیدمرتضی، امتیاز برق و گاز جهت تمامی ساختمان‌های در حال ساخت در سطح شهر، اقدامات دیگر این واحد در شهرداری کاشمر بوده است.

وی با بیان این‌که تمامی این اقدامات در کنار فعالیت‌های دیگر همکاران‌مان در واحدهای مختلف شهرداری محقق شده است، گفت: طی سال جاری شاهد پروژه‌های روشنایی دیگری هم در سطح شهر خواهیم بود که با پیگیری مدیریت محترم شهری جناب آقای مهندس کوه‌سرخی و شورای محترم شهر به‌زودی محقق خواهد شد.

رازقی در پایان گفت: امیدواریم با همراهی شهروندان همچون گذشته بتوانیم مأموریت‌هایی که از طریق مدیریت شهری به این واحد واگذار می‌شود را به‌خوبی اجرایی نموده تا شاهد اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی خوبی در سطح شهر باشیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10318
  • نویسنده : مریم عبدالله نژاد
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.